فرهنگ و هنر

پیشرفت ۵۰ درصدی فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان

یومیر / گیلان مدیرکل حفظ آثار یاد شده از دفاع مقدس گیلان موزه دفاع مقدس گیلان را یک مجموعه فرهنگی و گردشگری خواند و خاطرنشان کرد: این پروژه در سه مرحله طراحی شده است و اکنون مرحله اول را با اعتبار پنج میلیارد تومان آغاز کرده ایم. و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. .

سرهنگ حسین مصطفی پور در گفت و گو با یومیر ، اظهار داشت: بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس دارای برنامه های مختلفی در زمینه حفاظت و حفظ ارزشهای انقلابی و مجموعه دفاع مقدس است: این برنامه ها در مناطق مختلف ایثار و شهادت ، ادبیات دفاع مقدس ، یادبود شهدای گمنام ، انتشار کتابی درباره دفاع مقدس ، تاریخ شفاهی ، موزه دفاع مقدس و غیره.

وی از انتشار 50 کتاب دفاع مقدس در سال گذشته در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال با کمک نویسندگان این حوزه 50 کتاب در چاپ داریم که برخی از آنها تاکنون ساخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان از جمع آوری بیش از 40 هزار سند مربوط به شهدا ، جانبازان و آزادگان گیلان در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: مجموعه یگان هایی که توسط رزمندگان خدمت شده است. جمع آوری و طبقه بندی شده است.

مصطفی پور توسعه دائرالمعارف دفاع مقدس در استان گیلان را یکی از آثار عالی و جامع بنیاد حفظ آثار یادگار دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شخصیت ها ، شهرها ، یگان های نظامی مستقر در استان ، پادگان ها ، کتاب ها ، برنامه ها و فیلم های فرهنگی و تئاتر دفاع مقدس.

وی با بیان اینکه دائرyclالمعارف دفاع مقدس گیلان با نوشته های موضوعی در صورت تکمیل بیش از 100 جلد خواهد بود ، به شرح زیر است: در کمیته برنامه ریزی استان گیلان به دنبال این هستیم که یک خط بودجه سالانه به این پروژه اختصاص دهیم.

مدیرکل حفاظت از یادگارهای دفاع مقدس گیلان ، یکی دیگر از مأموریتهای مهم این اداره کل را برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از استانها دارای باغ موزه دفاع مقدس هستند و استانهای دیگر در دست ساخت هستند. گیلان تقریباً تمام شده است. ما سال گذشته عملیات اجرایی را شروع کردیم.

مصطفی پور موزه دفاع مقدس گیلان را یک مجموعه فرهنگی و گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه در سه مرحله طراحی شده است و اکنون مرحله اول را با اعتبار پنج میلیارد تومان شروع کرده ایم و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا