حوادث

ماجرای پدری در برازجان که قصد کشتن نوزاد خود را داشت

یومیر/ بوشر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره پدر اتباع بیگانه غیرمجاز در برازجان که قصد کشتن نوزادش را داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

روز گذشته یک تبعه خارجی غیرمجاز که فرزندش در بیمارستان گنجی برازجان به دنیا آمده بود، اصرار داشت مادر و کودک در همان روزی که مادرش به دنیا آمده بود مرخص شود. خوب نبود.

بر همین اساس، نگهبان شب بیمارستان گنجی ضمن راهنمایی این تبعه افغانستانی یادآور شد: بر اساس دستورات وزارت بهداشت، مادر و نوزاد باید 24 ساعت پس از تولد تحت مراقبت باشند و در صورت نداشتن مشکل بهداشتی، باید تحت مراقبت باشند. باید ترخیص شوند و این مادر و فرزند صبح روز بعد (پنجشنبه) پس از واکسیناسیون نوزاد و معاینه وضعیت مادر ترخیص می شوند.

ناظر شیفت شب نیز به این فرد یادآور شد: به دلیل نداشتن مدارک هویتی باید به مددکار اجتماعی مراجعه کند تا مراحل اداری ترخیص همسر و فرزندش انجام شود و همچنین هزینه های تحویل او تکمیل خواهد شد. طبق دستور مدیر بیمارستان با تخفیف یا رایگان محاسبه می شود.

این تبعه افغانستانی علیرغم توضیحات فوق به مددکار اجتماعی مراجعه نکرد و توضیحات سرپرست مبنی بر اینکه نوزاد به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی نوزاد نیاز به مراجعه به بیمارستان دارد را نپذیرفت و شروع به تهدید، سر و صدا و جنجال کرد.

با توضیحات فوق، لازم به تاکید است که هزینه مالی زایمان دلیل عدم موافقت سرپرست با ترخیص کودک نبوده و مجموعه بیمارستان های استان بوشهر به ویژه بیمارستان شهید گنجی همواره موارد لازم را فراهم می کند. حمایت و کمک به بیماران خارجی در چنین مواردی.

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی در نهایت کارکنان بیمارستان با ترخیص زودهنگام مادر و نوزاد این تبعه افغانستانی موافقت کردند.

در عین حال ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشانی از تلاش و حمایت نیروهای پزشکی برای آرام کردن این شهروند افغانستانی برای جلوگیری از وقوع تهدید و وقوع حادثه ندارد.
به لطف خداوند این مادر و فرزند پس از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی لازم به سلامت از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گزارش یومیر و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، بر اساس مصوبه دولت حتی در صورت بیمه نبودن مادر باردار، کلیه هزینه های خدمات بارداری و زایمان و همچنین ترخیص او و فرزندش از … بیمارستان، رایگان هستند و مادر شیرده تا دو سال و فرزند تا 5 سال بیمه رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا