اجتماعی

شگفتی پزشکان از وجود حجم بالای ویروس کرونا در بدن یک نوزاد آمریکایی

در میان بیش از 2000 کودک تحت درمان کوید 19 در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی ، یک نوزاد تازه متولد شده در یک وضعیت غیرمعمول بود.

واشنگتن پست گزارش داد: “بیشتر کودکان آلوده به ویروس علائم محدودی دارند و حتی کسانی که در بیمارستان بستری هستند اغلب علائم خفیفی دارند.”

اما پزشکان هنگام اندازه گیری بار ویروسی در نوزاد تعجب کردند. آزمایشات نشان داد که میزان ویروس کرونا در بدن این نوزاد 51،418 برابر بیشتر از متوسط ​​بار ویروسی در بدن سایر کودکان مبتلا به این بیماری است. هنگامی که آنها اخیراً توالی ژنی ویروس را در بدن کودک بدست آوردند ، نوعی ویروس کرونا یافتند که قبلاً ندیده بودند.

روبرتا دبیاسی ، مدیر بیماری های عفونی بیمارستان ، می داند که نمی تواند از یک مورد خاص نتیجه گیری کلی کند ، اما مشاهدات زنگ خطر را به صدا درآورده است. در حالی که محققان درباره این مورد خاص تحقیقات بیشتری انجام دادند ، آنها شواهدی یافتند که نوعی جهش به نام N679S در یک گونه ویروسی در بدن نوزاد مشاهده شده است که احتمالاً در منطقه آتلانتیک میانی گسترش می یابد.

هنوز مشخص نیست که آیا موردی که در این نوزاد مبتلا به بیماری در حدود سپتامبر تشخیص داده شده و اکنون در حال بهبودی است ، اتفاقی است ، نشانه وقایع آینده است یا بخشی از تغییر نگران کننده شیوع است. به نظر می رسد همه اشکال جدیدتر و مسری ویروس کرونا است که هم اکنون در سراسر جهان در حال گسترش و رقابت هستند.

به گزارش واشنگتن پست ، جرمی لوبان ، متخصص ویروس شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست گفت که بار ویروسی بینی نوزاد به خودی خود تکان دهنده است. با این حال ، ما هنوز مطمئن نیستیم که این حجم بالای ویروس به دلیل جهش N679S است یا فقط به این دلیل که یک نوزاد تازه متولد شده با سیستم ایمنی نابالغ اجازه داده است ویروس خارج از کنترل کنترل شود.

اگرچه کودکان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند ، اما تعداد موارد در این گروه سنی در سال های اخیر افزایش یافته است.

طبق آمار رسمی ایالات متحده ، با بیش از 29 میلیون آلوده و بیش از 520،000 قربانی ، هنوز در بالای لیست کشورهای آسیب دیده از بیماری Covid-19 است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا