ورزشی

لیگ ۲۲، بدون چانه‌زنی در اختیار اسکوچیچ

به گزارش شفاف، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی دستیاران اجرایی و مدیران تیم های لیگ برتری و لیگ یک اظهار داشت: می دانید که باید یک خلاصه برای هر فصل و در مورد موارد جدید مربوط به کنترل دوپینگ بیایید در مورد قضاوت و موضوعات مسابقه صحبت کنیم تا بتوانیم نظرات عزیزانمان را داشته باشیم. انشاالله از این طریق بتوانیم کیفیت مسابقات را بالا ببریم.

وی درباره نامه فیفا درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: ما در پایان این روند هستیم. به نظر می رسد نامه ای رسیده است. اولاً مقامات بالاتری مثل وزارت ورزش باید تصمیم بگیرند. من بر متن نامه تسلط کامل ندارم، اما اگر قرار باشد روند ذکر شده در نامه انجام شود، مجری آن هستیم و امیدوارم بتوانیم آن را به درستی انجام دهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که در این جلسه دغدغه باشگاه ها و سازمان لیگ چیست، تصریح کرد: بیشتر چالش ها به دلیل انتظاراتی است که از باشگاه ها داریم و باشگاه ها دارند. از ماست و اگر بتوانیم این انتظارات را کاهش دهیم، چالش ها کاهش می یابد. به طور کلی اگر دستورالعمل تیم و داوری اجرا شود به این هدف خواهیم رسید.

مهدی درباره وضعیت ورزشگاه ها در آستانه شروع لیگ برتر توضیح داد: از تهران شروع کنیم. سه تیم سایپا، پیکان و هوادار تیم های تهرانی لیگ برتر و لیگ یک هستند. در تهران فقط ورزشگاه آزادی و پاس قوامین را داریم که در کانون توجه هستند. در ورزشگاه شهید وطنی همه چیز آماده است به جز چمن ورزشگاه که نمی دانم چه زمانی آماده می شود. در صورت تاخیر در آماده سازی، پیمانکار باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: قسمت هایی از وی آی پی و سایر قسمت های ورزشگاه آبادان تخریب شده است که پس از بازسازی می توان میزبان آن بود. کرمان، انزلی و ورزشگاه امام خمینی اراک تلاش زیادی برای صعود به لیگ برتر دارند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره بحث حق پخش گفت: حرکت افقی داریم. ساختار تجاری که باید برای باشگاه ها تعریف شود وجود ندارد. این کار بستری است که باید توسط قانونگذار محترم و شورای اسلامی ورزش حرفه ای تعریف شود. ممکن است متولی آن وزارت ورزش باشد. ما همچنین یک راه حل سریع داریم که می تواند باشگاه ها را به استقلال مالی برساند. دلیل اصلی اینکه استقلال و پرسپولیس نتوانستند مجوز حرفه ای بگیرند مشکلات مالی بود. انضباط مالی و اداری باعث استقلال مالی باشگاه‌های ما می‌شود و اگر به این هدف برسند می‌توانیم حسابرسی و تحریم‌های خود را افزایش دهیم. وقتی این استقلال را ندارند ما با آنها چه کنیم؟ حق با آن هاست.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه ریزی های لیگ برتر به برنامه های تیم ملی توجه شده است، گفت: درخواست آقای اسکوچیچ را زودتر دریافت کردیم و در برنامه ریزی ها مد نظر قرار گرفته است. 100% زمانی که او می خواهد بدون مذاکره به او داده می شود. برنامه ما بر اساس برنامه تیم ملی است و هدف ما این است که تیم ملی بدون دغدغه به جام جهانی برود. در صورت عدم وجود فورس ماژور مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و … می توانیم نیم فصل را قبل از WC برگزار کنیم.

وی درباره زمان برگزاری سوپرجام توضیح داد: سوپرجام بعد از نیم فصل اول و بعد از جام جهانی برگزار می شود. قبل از آن زمان برای برگزاری سوپرجام نداریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان درباره سه دیداری که هفته گذشته توسط لیگ بیست و یکم برگزار نشد، گفت: چون به دلیل مشکلات فورس ماژور بود فقط دعا می کنیم که این اتفاق تکرار نشود.

دکمه بازگشت به بالا