ورزشی

تعویض های اسکوچیچ خوب بود/ اگر می‌باختیم، می‌گفتند چرا طارمی دعوت نشد

به گزارش شفاف، ابراهیم قاسم پور درباره پیروزی دقایق پایانی تیم ملی ایران با نتیجه 2-1 مقابل لبنان و کسب سه امتیاز این دیدار گفت: خوشبختانه برنده بازی شدیم. گفتم روی کاغذ و فوتبالی جلو هستیم اما دیدیم برای هر دو تیم اتفاقات عجیبی افتاد. در نیمه اول توپ را کنترل کردیم اما خطر بزرگی ایجاد نکردیم. لبنان هم تلاشی برای گلزنی نکرد و وقتی این اتفاق افتاد به گل رسید. همان اشتباهی که مقابل ژاپن مرتکب شدیم اینجا هم تکرار شد. وقتی فکر می کردیم توپ بیرون است، دروازه بان ها و دفاع ما نادیده گرفته شدند و لبنان به گل رسید.

وی با اشاره به تغییرات اسکوچیچ در نیمه دوم که باعث هجومی تیم ملی شد، گفت: بازیکنان ما در نیمه دوم خیلی بهتر بازی کردند. تعویض های ما به خصوص خوب بودند. روی اشتباه خط دفاعی تیم لبنانی در تست پاس گل نزدیک بود گل بخورد و ما گل بخوریم. مستحق زدن گل دوم بودیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و پیروز شدیم.

بازیکن سال های طولانی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: فکر می کنم با تغییراتی که انجام شد بهتر شده ایم. وقتی از توپ بلند استفاده می کنیم، باید یک بازیکن زن در حمله داشته باشیم. کریم انصاری فرد برای پایان بازی وارد زمین شد. البته او می توانست قبلا بازی کند. از طرفی خوب بود امیری را با توجه به خصوصیاتش از جمله تکنیک فوق یک قدم جلوتر بردیم. گل دوم روی حرکت امیری به ثمر رسید. حداقل از این برد خوشحال شدیم.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه اگر در این دیدار با وجود بازی خوب پیروز نمی شدیم، حواشی بین اسکوچیچ و طارمی را رها نمی کرد، گفت: همیشه در شکست این اتفاق می افتد. می گویند هیچکس مرگ سردار پیروز را به حساب نمی آورد. از طرفی در شکستن هر عمل مثبتی منفی جلوه می کند. اگر باختیم می گفتند چرا طارمی از دست داد؟ این داستان بزرگ شد. هر سوالی که مطرح می شد تیم را به حاشیه می برد. خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. با این حال معتقدم طارمی موثر است و باید این مشکل برطرف شود.

قائم پور درباره اشتباهات پی در پی بیرانوند در این دیدار و تکرار همان اشتباهات مقابل کره جنوبی گفت: انتظار داریم بازیکنانی که سال ها در تیم ملی بازی کرده اند، کم تجربه نیستند و لژیونر هستند، عاقلتر شوند. مخصوصا داخل دروازه که نقطه کانونی هر تیمی است و کسی نیست که این اشتباه را بپوشاند.

کارشناس فوتبال درباره افزایش شانس تیم ملی برای صعود به جام جهانی گفت: معتقدم با امتیازهای به مراتب بیشتر به جام جهانی می رسیم. اختلاف امتیاز ما روز به روز بیشتر می شود. علاوه بر اینها سایر تیم ها نیز انگیزه خود را از دست می دهند. حقیقت را باید پذیرفت. قدرت تیم هایی که با ما بازی می کنند زیاد نیست. البته در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

وی درباره دیدار ایران و سوریه در هفته ششم که 25 آبان ماه برگزار می شود، اظهار داشت: باید مراقب اتفاقات بدی که در فوتبال می افتد باشیم. سوریه هم مثل لبنان فوتبال بازی می کند و برای اتفاقات خاص خوشحال است. روی کاغذ از همه تیم ها بهتریم به جز کره جنوبی که سطح ماست.

دکمه بازگشت به بالا