ورزشی

با فراز فاطمی از شرایط لیگ‌برتر تا دست باز اسکوچیچ در تیم‌ملی

عرفان حاجوبابایی: تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ در آستانه یک آزمون مهم قرار دارد. چهار بازی مهم ، دو بازی مقابل بحرین و عراق برای ایران حکم ابد و مرگ دارد و تیم ملی برای صعود به مرحله مقدماتی جام جهانی باید هر 12 امتیاز را کسب کند.

در این مسیر ، اسکوچیچ مهاجمانی دارد که می توانند هر زمان معادلات پیچیده را به سود ایران تغییر دهند و با اهداف خود پیروزی تیم ملی را تعیین کنند.

با فراز فاطمی در مورد این مهاجمان روشن و ظرفیت سرمربی تیم ملی صحبت کردیم. مهاجمی که علاوه بر سه سال حضور در استقلال و دو سال حضور در پرسپولیس و همچنین پوشیدن پیراهن تیم هایی مانند فجرسپاسی ، ذوب آهن و مس کرمان ، در اوایل دهه 80 سابقه حضور در تیم ملی را دارد. سرانجام ، فاطمی همچنین در مورد شرایط استقلال در دوران محمود فکری صحبت کرد.

* بحث ما در مورد خط حمله تیم ملی است. پس از سالها ، می بینیم که تیم ملی فوتبال ایران تعداد قابل توجهی از مهاجمین برتر را در خط حمله خود دارد. از کاوه رضایی و سردار آزمون گرفته تا مهدی طارمی و کریم انصاری فرد و مهدی قائدی و حتی علی علیپور. فکر می کنید حضور این تعداد مهاجم به نفع تیم ملی آماده باشد یا اینکه انتخاب سرمربی برای افرادی که می خواهد دشوار باشد؟

– فکر می کنم این اتفاق خیلی خوبی است. زیرا این بازیکنان بیشتر لژیونر هستند و در تیم های بین المللی فوتبال بازی می کنند و از آمادگی خوبی برخوردار هستند. در عین حال ، هر یک از این بازیکنان توانایی های خاص خود را دارند که باعث می شود مربی دست خود را برای تنظیم سیستم های مختلف باز کند و در صورت لزوم از هر یک از اینها به جلو استفاده کند.

* به سیستم تیم ملی اشاره کردید. آقای. کی روش در حضور خود از یک مهاجم استفاده کرد و به طور کلی توانست عملکرد خوبی داشته باشد. قربان سپس ویلموتس به استفاده از دو حمله متوسل شد که به هیچ وجه موفق نشد. حالا که تیم ملی چنین ظرفیتی را در خط حمله خود دارد ، به نظر شما آقای چه رویکردی دارد؟ اسکوچیچ در چهار مسابقه مقابل تیم ملی استفاده خواهد کرد؟

– این سوال بستگی به استراتژی و رویکرد سرمربی فعلی تیم ملی دارد. آقای. کی روش رویکرد دفاعی بیشتری داشت و سعی در تقویت دفاع تیم ملی داشت. با این حال او از مهاجمان تیم ملی نیز به خوبی استفاده کرد و حتی شاهد بودیم که مهاجمی مانند مهدی طارمی در جناح چپ بازی می کند و قدرت تهاجمی تیم ملی را افزایش می دهد.

آقای. روش ویلموت استفاده از دو حمله بود و باید ببینیم اسکوچیچ چگونه عمل خواهد کرد. به نظر من دست آنها برای استفاده از مهاجمان بسیار باز است زیرا این مهاجمان هم جوان هستند و هم بسیار ماهر و این به تیم ملی در حمله کمک می کند.

* اگر سرمربی تیم ملی بودید ، در دو دیدار حساس برابر بحرین و عراق ، آیا با استفاده از این حملات به حالت تهاجمی می رفتید یا احتیاط را در دستور کار قرار می دادید و سعی می کردید از برخی گزینه ها استفاده کنید؟

کاملاً انتخاب من یک رویکرد تهاجمی بود. زیرا ما می خواهیم در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم ها بازی کنیم و همچنین به این دلیل که ایران هستیم و سطح فوتبال بالاتری نسبت به بحرین و عراق داریم. در حالی که نباید فراموش کنیم که ما به طور کلی تیم ملی بسیار خوبی داریم ، به غیر از خط حمله ، در سایر پست ها نیز شرایط خوبی داریم و می توانیم علاوه بر شکست کامبوج و هنگ کنگ ، عراق و بحرین ، فوتبال هجومی را نیز ارائه دهیم. بیایید یکدیگر را شکست دهیم و از این گروه به مرحله بعد برویم. ما هیچ شانسی برای اشتباه نداریم و برای رسیدن به جام جهانی باید تمام امتیازات باقی مانده را بدست آوریم.

* آقای. فاطمی ، اگر موافق هستید ، بیایید کمی در مورد استقلال صحبت کنیم. فکر می کنید محمود فکری که چندین سال هم تیمی شما در استقلال بوده است می تواند جایگزین خوبی برای فرهاد مجیدی باشد و استقلال را به عنوان کاندیدای لیگ برتر قهرمانی معرفی کند؟

– اول ، انتخاب آقای به نظر من فكری انتخاب خوبی است ، اما به شرطی كه مدیریت كاملاً از او حمایت كند و بازیکنان مورد نیاز خود را بگیرد و به طور كلی از همه لحاظ از او حمایت كند. محمود فکری سه سالی که من در استقلال بازی کردم کاپیتان تیم بود و او در مدیریت تیم کاریزمای بزرگی داشت و من فکر می کنم او می تواند حاشیه های اطراف استقلال را به خوبی کنترل کند و باید از فکری حمایت شود.

سرورهای ورزشی:

شیخ و ملیچ با هم دست دادند

ارسال توسط AFC از فرهاد مجیدی / عکس

آنها گردنبند علی دایی را دزدیدند

* یکی از انتقاداتی که به ذهنم خطور کرده این است که وی در تیم های لیگ یک و در یک تیم میانی مانند نساجی عملکرد خوبی داشته است و مشخص نیست که آیا او می تواند این موفقیت ها را به صورت گسترده تکرار کند یا خیر. تیمی مثل استقلال.

– من فکر نمی کنم که آقای فکری در این زمینه مشکلی داشته باشد ، زیرا او توانایی بالایی در جمع آوری حاشیه های تیم دارد و در سال های اخیر از نظر فنی تجربه کرده است و به طور کلی می تواند در Leave Your Independence با موفقیت ظاهر شود .

* در پایان اگر نکته ای دارید بگویید.

– نکته خاصی نیست. من فقط می توانم برای تیم بزرگ کشور و تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات آینده آرزوی موفقیت کنم.

254 251

دکمه بازگشت به بالا