عمومی

لزوم توجه به روش‌های حرفه‌ای صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

اسماعیل قادری فر معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در همه وظایفش پیش برویم.

وی افزود: خرید و فروش محصولات کشاورزی توسط تعاونی های روستایی مرتبط با نرم افزارها و اپلیکیشن ها همراه با ظرفیت سازی، عرضه محصولات در شهرهای مختلف و حذف واسطه ها، تقویت تولید و ارزش افزوده محصولات و در نهایت تجارت حرفه ای با سایر کشورها از جمله اقدامات انجام شده است. ” تجارت محصولات کشاورزی.

معاون وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: توجه به وظایف سازمان مرکزی و تعاون روستایی می تواند موجب پیشرفت در اقتصاد روستایی، تقویت امنیت غذایی و در نهایت بهبود شرایط اقتصادی کشور شود.

قادری فرد افزود: توانمندسازی تعاونی های روستایی، توجه ویژه به اقتصاد تعاونی و استفاده از فناوری های روز برای تولید و تجارت کشاورزی از برنامه های سازمان مرکزی تعاون روستایی در عصر جدید و استفاده از دیجیتال مارکتینگ در اقتصاد روستایی و روستایی است. گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

از فرصت های صادراتی استفاده کنید

«سید روح الله لطیفی» سخنگوی گمرک در این نشست گفت: حجم صادرات محصولات کشاورزی در هفت ماهه امسال 2 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است. به کشورهای دیگر صادر شد که با توجه به افزایش قیمت جهانی مواد غذایی به دلیل عدم توجه تخصصی به صادرات، از این فرصت به درستی استفاده نشده و نیاز به تشکل های حرفه ای برای صادرات محصولات کشاورزی بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: 6 درصد وزن صادراتی کشور در هفت ماهه امسال محصولات کشاورزی و غذایی بوده که از نظر ارزشی 10.3 درصد از ارزش صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است در حالی که در سال 99 17 درصد ارزش صادراتی کشور بوده است. مربوط به این کالاها بود. بود.

لطیفی افزود: 554 میلیون دلار آجیل، 280 میلیون دلار سبزیجات، 260 میلیون دلار نان، کیک و شکلات، 218 میلیون دلار لبنیات، 206 میلیون دلار گوجه فرنگی، 204 میلیون دلار میوه، 175 میلیون دلار هندوانه، 175 میلیون دلار. 117 میلیون دلار خرما، 114 میلیون دلار انگور تازه و خشک، 105 میلیون دلار سیب، 102 میلیون دلار محصولات ماهی، 80 میلیون دلار آب میوه و آجیل، 62 میلیون دلار غذا، 60 میلیون دلار زعفران، 59 میلیون دلار سیب زمینی، دلار 46 میلیون دلار رب گوجه فرنگی، 31 میلیون دلار مرکبات، 28 میلیون دلار خربزه، 15 میلیون دلار ادویه، چای 14 میلیون دلار و 8 میلیون دلار مربا و ژله از عمده صادرات محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی است. این ماه گذشته بود.

سخنگوی گمرک ابراز امیدواری کرد: با تقویت ظرفیت دهیاری ها برای صادرات محصولات کشاورزی از مرحله تولید به بازارهای بین المللی، اقدامات تخصصی انجام شود و فروش ضایعات خام، ارزان و غیراستاندارد کنار گذاشته شود. محصولات با بسته بندی مناسب و ارزش افزوده مورد نظر به بازارهای جهانی می رسد.

پیش از این گمرک کشور اعلام کرده بود که ایران در هفت ماهه سال 1400 به 142 کشور جهان کالا صادر کرده و کالاهای مورد نیاز خود را از 110 کشور خریداری کرده است.
ایران از ابتدای سال 1400 تا پایان مهرماه حدود 99 میلیون تن کالا به ارزش حدود 55 میلیارد دلار با سایر کشورها مبادله کرد.

چین، عراق، امارات متحده عربی و افغانستان مقاصد اصلی صادرات ایران بودند.
در این مدت 23 میلیون و 505 هزار تن کالا به ارزش 27 میلیارد و 739 میلیون دلار از وظیفه اجرایی حذف شده است.

مجموع تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال 98 میلیون و 700 هزار تن به ارزش 54 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که از این میزان سهم صادرات 75 میلیون و 200 هزار تن به ارزش 27 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است. و سهم واردات 23 میلیون و 500 هزار تن بوده است. این کالا به ارزش 27 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.

دکمه بازگشت به بالا