عمومی

لزوم توجه به ظرفیت روستاهای یزد برای تبدیل به کانون‌های ایجاد شغل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمدعلی طالبی در نشست مشترک استاندار یزد با روستاییان منتخب جهت بررسی راهکارهای توسعه روستایی در سالن نشیمن استان حمیدیا دفتر فرماندار گفت: “15٪ از جمعیت استان روستایی هستند ، اما دامنه تأثیر آنها فراتر از این است. آنها می خواهند ما امکانات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهیم.

استاندار یزد ادامه داد: نقش روستاییان در توسعه روستاها برجسته است و جایگاه آنها روز به روز در حال بهبود است به همین دلیل ما بیش از گذشته به فعالیت های اهالی روستا توجه می کنیم.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات و آگاهی مردم روستاییان به دهیاران بدنه دولت تقویت شده است و موضوع استخدام روستاییان و همچنین انتخاب ولسوالی در بین روستاییان این استان در وزارت کشور مطرح شده است.

طالبی گفت: “با توجه به ظرفیت غنی روستاهای استان با اقدام ، می توان آنها را به مراکز اشتغال تبدیل کرد.”

استاندار یزد ادامه داد: روستاهای استان از ظرفیت بالایی برای سودآوری برخوردار هستند گرفتن برای ایجاد شغل در جهانگردی و در این زمینه باید هنر استفاده از این ظرفیت ها و همچنین ایجاد فرصت های گردشگری در دستور کار روستائیان قرار گیرد همچنین تقویت کشاورزی روستایی و بهبود و ترمیم کانال ها نیز ضروری است.

وی اظهار داشت: روستاییان باید برای جذب سرمایه گذاران ، اهدا کنندگان و جلب مشارکت عمومی برای انجام پروژه ها تلاش های لازم را انجام دهند و اداره امور روستایی باید سوابق مناسبی از پروژه های موفق روستایی و استانی را تهیه کند تا تجربیات روستائیان موفق در اختیار دیگران قرار گیرد. ” اهالی روستا واقع شده اند و الگویی برای آنها هستند.

طالبی اضافه کرد: “ادغام روستاها هسته های روستایی قوی ایجاد می کند و به توسعه این مناطق کمک می کند و با رضایت اهالی روستا این موضوع قابل پیگیری است.”

به گزارش آنلاین ، در این جلسه از 24 روستایی نمونه پذیرفته شد.

دکمه بازگشت به بالا