فرهنگ و هنر

عوارض خروج از کشور در سال آینده ۴٠٠ هزار تومان خواهد بود

سخنگوی کمیسیون تلفیق پیشنهاد بودجه 141 از تصویب این کمیسیون برای تعیین عوارض 400000 تومان برای خروج از کشور برای مسافران در سال آینده خبر داد.

به گزارش یومیر ، رحیم زارع با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ، فعالیت های مربوط به نشریات و کمک های آموزشی و فعالیت های هنری مانند خرید فقط تا 500 میلیون تومان در سال آینده معاف از مالیات است ، درآمد اضافی نیز مالیات دارد به میزان ماده (105) یا ماده (131) قانون مالیاتهای مستقیم ، حسب مورد.

وی افزود: طبق تصمیم کمیسیون مشترک وزارتخانه های نفت و امور داخلی ، موظف است ایستگاه ها و زیرساخت های ایمن برای استفاده قانونی از گاز مایع (LPG) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و کالاها با استفاده از بخشهای خصوصی و دولتی. تن در سال. وزارتخانههای مذکور همچنین مجاز به خرید گاز مایع از سایر کشورها یا تصفیه آن با بنزین و گازوئیل از شرکت ملی نفت ایران یا سایر شرکتهای تابعه وزارت نفت از طریق شرکتهای تابعه هستند و مطابق با وزن گاز مایع خریداری شده یا خالص شده از منابع فوق ، آنها نفت گاز یا بنزین صادر می کنند و کلیه عواید آن را به حساب شرکت تابعه مربوطه این وزارتخانه واریز می کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس ادامه داد: پس از تصویب کمیته مشترک و حمایت و تشویق به سرمایه گذاری در شهرک های کشاورزی در سال آینده ، میزان مصرف آب واحدهای این شهرک ها با نرخ مصوب برای فعالیت های کشاورزی محاسبه می شود. پرداخت هزینه نظارت ماده 33 قانون توزیع عادلانه آب ، مصوب 1366 ، معاف است.

زارع یادآور شد: بر اساس تصمیم کمیته مشترک ، وزارت دفاع و نیروهای مسلح می توانند از بودجه ارزی حاصل از محاکمات مورد قبول دادگاه های بین المللی برای تسویه بدهی و تأمین تجهیزات از این وزارتخانه تا سقف 200000 میلیارد ریال حمایت کنند.

وی همچنین افزود: دادگستری مجاز بود سود و دارایی فرسوده خود را تا سقف 20 هزار میلیارد ریال بفروشد و قرار بود پس از واریز آن به خزانه ، عواید حاصل از فروش برای خرید ، ساخت ، تکمیل و تجهیزات ساختمانهای این نیرو استفاده شود.

به گفته زارع ، عوارض خروج مسافران از کشور برای سال آینده 400 هزار تومان تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: سال آینده دولت موظف شد 2 میلیون تن قیر نفت خام را با قیمت FOB خلیج فارس برای آسفالت راه های فرعی و روستایی و روکش آسفالت بزرگراه ها ، بزرگراه های فرعی به خارج از بورس بفروشد. بنابراین 20 درصد از این میزان قیر جهت آسفالت معابر فرعی و روستایی و آسفالت بزرگراه ها ، بزرگراه های فرعی و شهرهای صنعتی ، عشایری و محله ای به وزارت راه و شهرسازی تحویل می شود.

وی افزود: 17 درصد برای آسفالت جاده ها و بهسازی روستاها و اجرای پروژه های مشترک با نهادهای محلی و روستایی برای سازمان های روستایی ، 16 درصد برای استفاده از پایگاه ها و ایستگاه های بازرسی و راه های بین مزارع برای بسیج سپاه ، 15 درصد برای نوسازی مدارس و دانشگاهها و دانشگاه فرهنگیان و 4٪ به بیابان زایی و خاک پاشی اختصاص خواهد یافت.

زارع خاطرنشان کرد: طبق تصمیم کمیته مشترک برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغات و مقابله با پدیده تصرف زمین و ساخت و ساز در برابر سایر استان ها ، در حالی که همه استان ها به طور فعال در خارج از محدوده شهر به ساخت و ساز غیرقانونی مشغول هستند آنها باید کلیه تخلفات ساختمانی را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری در سراسر کشور و درآمد حاصل تا سقف 8 تریلیون ریال واریز کنند تا با بازنگری در تهیه نقشه های اصلی. و اجرای پروژه های آزمایشی و بهسازی روستاها تعیین خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس همچنین گفت: براساس مصوبه کمیسیون نرخ انتقال و تعویض پلاک 200 هزار تومان برای خودروها تا 200 میلیون تومان و 300 هزار تومان برای خودروهای بالای 200 میلیون تومان تعیین شده بود كه 100 درصد اختلاف در درآمد. نیروی پلیس تعیین می شود و قیمت خودرو بر اساس لیست قیمت اعلام شده توسط سازمان مالیات تعیین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا