اجتماعی

ضرورت و مزیتهای تبادل نیروی کار تخصصی بین ایران و آذربایجان

معاون رفاه اجتماعی در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشست با معاون رفاه اجتماعی در وزارت کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان گفت:
با توجه به افزایش بیکاری در جهان ، البته کشورها تمایل زیادی برای جذب نیروی خارجی نشان نمی دهند ، اما در برخی موارد شاهد افزایش نیروی کار خارجی بوده ایم و معتقدم تبادل نیروی فنی و تخصصی می تواند مزایای زیادی داشته باشد. برای هر دو کشور

به گزارش یومیر ، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی در جریان یک کنفرانس ویدئویی با انار کریموف معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان ، زمینه های همکاری دو وزارتخانه را تشریح کرد و بر همکاری های بیشتر تأکید کرد.

در این مصاحبه ، آنها تبادل تجربیات در مورد ویروس کرونا و سیاست های دو کشور در مورد اقشار آسیب پذیر جامعه ، اجرای مفاد اسناد منعقده بین دو وزارتخانه ، همکاری در آموزش فنی و حرفه ای و استاندارد سازی شغل ، همکاری در اظهار نظر در مورد افراد با معلولیت ، تأمین اجتماعی ، بیمه روستاییان و کشاورزان و پایگاه اطلاع رسانی برای گروه های تحت پوشش و همکاری در گردشگری سلامت مورد تأکید قرار گرفت.

میدری با اشاره به مذاکرات اخیر میان وزرای دو کشور ، بر اجرای مفاد اسناد همکاری منعقده بین دو وزارتخانه تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر مباحث همکاری مشترک عملی شود.

وی بر لزوم همکاری دو کشور در زمینه کرونا تأکید کرد و گفت: روابط ایران و آذربایجان در این شرایط گسترش می یابد و امیدوارم بتوانیم به راحتی مشکلات ناشی از این ویروس را کنترل کنیم.

معاون وزیر رفاه اجتماعی افزود: کشور ما همچنین در زمینه کنترل و مهار تاج تجربیات و موفقیت های زیادی کسب کرده است.

میدری افزود: در زمینه بهداشت و رفاه اجتماعی ، اعتبار خود را 750 میلیون دلار افزایش دادیم و بیش از یک میلیارد دلار تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خانواده های نیازمند قرار دادیم.

معاون وزیر رفاه اجتماعی با اشاره به حوزه فعالیت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تبادل تجربه در تأمین اجتماعی ، مجلات بیمه ، گردشگری پزشکی ، تبادل نیروی کار و توافق در این زمینه ، آموزش فنی و حرفه ای استاندارد سازی صلاحیت های فنی و حرفه ای و برگزاری دوره های مهارت ، همکاری و تبادل تجربه در زمینه بیمه روستاییان ، عشایر و کشاورزان از مناطق مشترک در این دو وزارتخانه است.

“با توجه به افزایش نرخ بیکاری در جهان ، بدیهی است که کشورها تمایل زیادی برای جذب نیروی کار خارجی ندارند ، اما در برخی موارد شاهد افزایش نیروی کار خارجی هستیم و من فکر می کنم که تبادل نیروی فنی و تخصصی مزایای هر دو کشور است.

معاون امور اجتماعی رفاه اجتماعی در وزارت کار و رفاه اجتماعی افزود: تبادل هیئت های خبره و بحث های کنفرانس ویدئویی می تواند سرعت اجرای مسائل همکاری بین دو وزارتخانه را افزایش دهد.

کریموف ، معاون وزیر کار جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگو تأکید کرد: “در چند سال گذشته ، جلسات متعددی بین مدیران دو وزارتخانه تشکیل شده است و این پویایی روابط را نشان می دهد.”

وی افزود: دو وزارتخانه تقریباً از حیث وظایف یکسانی دارند و امیدوارم با مبادله هیئت های کارشناسی ، تجربیات دو طرف به شکلی مطلوب به اشتراک گذاشته شود.

کریموف خاطر نشان کرد که موضوع تبادل نیروی کار ماهر به وضوح در وزارت اقتصاد و کابینه جمهوری آذربایجان است و تصمیمات لازم هر سه سال اتخاذ می شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و حمایت اجتماعی آذربایجان با بیان اینکه در دوره شیوع ویروس کرونا ، مشاغل رسمی آسیب ندیده است ، گفت: هزاران نفر از این کمک نقدی بهره مند می شوند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، وی همچنین با تمجید از تجربه ایران در گروه های آسیب پذیر ، روستاییان و عشایر افزود: روابط مشترک فرهنگی و تاریخی دو کشور می تواند ظرفیت همکاری را گسترش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا