اجتماعی

صفر تا ۱۰۰ صدور گذرنامه و برگ تردد برای راهپیمایی اربعین/ تمهیدات پلیس برای کاهش ازدحام جمعیت

سخنگوی فراجا نحوه ارائه خدمات گذرنامه و کارت سفر، ساعات کاری مراکز ارائه دهنده این خدمات و دلایل شلوغی برخی از مراکز را تشریح کرد.

سردار مهدی حاجیان در گفت وگو با یومیر. وی با اشاره به ازدحام در برخی مراکز مربوط به خدمات گذرنامه گفت: پلیس در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام داده و با توجه به اینکه امسال پیش بینی می شد حدود چهار میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، از مدت ها قبل اعلام کردیم که شهروندان برای تمدید یا دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. در حال حاضر هر چه به اربعین نزدیک می شویم تعداد مراجعات به خدمات گذرنامه افزایش می یابد. در این رابطه اقداماتی را برای ارائه خدمات بهتر به متقاضیان انجام داده ایم.

وی درباره جزئیات این اقدامات نیز گفت: یکی از این اقدامات صدور کارت تردد ویژه اربعین است. این تصمیم با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای دریافت گذرنامه و شرکت در مراسم اربعین حسینی اتخاذ شده است و شهروندان متقاضی گذرنامه که قبلاً فاقد گذرنامه بوده و یا گذرنامه آنها قبل از ششم شهریور ماه 1392 صادر شده است، می توانند نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند. گذرنامه. فقط به “دفاتر پلیس + 10” نگاه کنید. متقاضیان می توانند با دریافت «برگ ویژه اربعین» به عنوان سند سفر و به جای گذرنامه از مزایای سفر یکباره برون مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین امسال با معادل هزینه بهره مند شوند. تا یک دهم پاسپورت های معمولی.

به گفته سخنگوی فراجا، برای دریافت این کارت های تردد ویژه اربعین باید به دفاتر پلیس +10 یا سایت epolice.ir مراجعه کرد و از مراجعه به مراکز صدور گذرنامه برای صدور کارت تردد ویژه خودداری کرد.

وی افزود: موضوع دیگر درج آنلاین اعتباری برای گذرنامه هایی است که بعد از 6 شهریور 1391 صادر شده است، افرادی هستند که گذرنامه آنها بعد از 15 شهریور 1392 صادر شده و اعتبار آنها به پایان رسیده است و یا شش ماه یا کمتر از آنها باقی مانده است. این افراد در صورت داشتن گذرنامه معتبر می توانند در ایام اربعین امسال به دفاتر صدور گذرنامه مراجعه و از مزایای یک بار عزیمت به مقصد عتبات عالیات برخوردار شوند.

حاجیان افزود: ما نیز سعی کردیم این خدمات را در بستر هوشمند ارائه کنیم و از این رو با نصب نرم افزار پلیس من، شهروندان نیز می توانند با استفاده از این سامانه از خدماتی که باید از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند بهره مند شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت و سند مسافرتی

وی درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت این خدمات نیز گفت: اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه باید نزد متقاضیان باشد.

سخنگوی فراجا درباره ازدحام بیش از حد مراکز نیز اظهار داشت: برای کاهش ازدحام ساعت کار ادارات پلیس +10 افزایش یافته و از ساعت 8 الی 18 خدمات رسانی می شود. خدمات گذرنامه نیز افزایش یافته است. ضمناً این دفاتر در روزهای جمعه از ساعت 9 صبح تا 16 بعد از ظهر باز هستند. در مراکز صدور گذرنامه نیز ساعات کاری افزایش یافته و خدمات با سرعت بیشتری انجام می شود. همچنین تعداد مراکز صدور گذرنامه در تهران و برخی شهرستان ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش پلیس کاهش زمان مراجعه کنندگان است، گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا مردم زمان کمتری برای دریافت این خدمات صرف کنند. عملکرد پلیس نیز نشان می دهد که اقدامات با سرعت بیشتری در حال انجام است به طوری که خدمات گذرنامه ای در ایام منتهی به اربعین امسال نسبت به سال قبل بیش از 400 درصد رشد نشان می دهد. یک نکته حضور افراد برای پیگیری است. اعلام کرده بودیم که کارت تردد از طریق پست ارسال می شود، اما شاهد بودیم که برخی از اقوام منتظر مراحل اداری نیستند و فکر می کنند با حضور در محل سریعتر می توانند تسهیلات دریافت کنند زیرا باعث ازدحام می شود.

صدور بیش از 1600000 گذرنامه و مدارک سفر

سخنگوی فراجا درباره خدمات پلیس برای صدور گذرنامه و کارت تردد ویژه اربعین نیز گفت: تاکنون بر اساس آمار ما 350 هزار گذرنامه ویژه اربعین صادر شده که 310 هزار گذرنامه از طریق پست تحویل داده شده است. به زودی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برآورد می شود 500 هزار نفر برای دریافت گذرنامه ویژه اقدام کنند، گفت: فردا و پس فردا کارت گذرنامه ویژه اربعین برای متقاضیان صادر می شود.

سخنگوی فراجا درباره تعداد گذرنامه های صادر شده نیز اظهار داشت: از ابتدای مرداد ماه یک میلیون و 348 هزار گذرنامه و بیش از 350 هزار گذرنامه ویژه صادر شده است و همکاران من در پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند. .

در این زمینه بیشتر بخوانید:


تحویل بیش از 300000 بلیط ترافیک به اداره پست


مدت اعتبار بلیط های تردد اربعین چقدر است؟


چگونه بلیط تردد اربعین را ارسال کنیم؟


قوانین و شرایط تمدید اعتبار گذرنامه و صدور کارت سفر اربعین

حاجیان همچنین درباره دفاتر پلیس 10+ که ممکن است به متقاضیان خدمات ارائه نکنند، گفت: تمامی دفاتر پلیس 10+ باید خدمات رسانی کنند و از مردم می خواهم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق بازرسی در محل به سامانه 197 اطلاع دهند. با آن مقابله کنید و با آن مقابله کنید.

آدرس هفت مرکز خدمات گذرنامه در تهران

سخنگوی فراجا همچنین با اشاره به افزایش درخواست شهروندان برای دریافت خدمات مرتبط با گذرنامه از اضافه شدن دو مرکز جدید برای ارائه این خدمات خبر داد و گفت: با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای دریافت یا تمدید گذرنامه برای شرکت در موکب اربعین حسینی علاوه بر مرکز صدور گذرنامه فرجه در خیابان ستارخان و دو مرکز در خیابان شهید مطهری تقاطع کوه نور و شهر ری، دو مرکز دیگر در تهران برای ارائه خدمات مرتبط با گذرنامه ایجاد شده است. بر این اساس متقاضیان دریافت خدمات مربوط به پاسپورت می توانند به مجتمع فرماندهی پلیس مراجعه کنند. پایگاه دوم و دوم پلیس امنیت عمومی واقع در بزرگراه شهید همت غرب، بعد از بزرگراه ستاری، خیابان شهید کامران کبیری طامه (شاهین)، خیابان بهار و پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی واقع در میدان نبوبوت، جنب کلانتری 127 نارمک. دو مرکز دیگر نیز در ورامین و شهریار در شرق و غرب استان تهران این خدمات را به شهروندان ارائه می دهند.

وی افزود: متقاضیان توجه داشته باشند در صورت داشتن شرایط دریافت کارت تردد ویژه اربعین باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه و درخواست خود را برای دریافت کارت تردد در این دفاتر ثبت کنند. دفاتر پلیس مهاجرت و گذرنامه برای ارائه خدمات مربوط به صدور یا تمدید گذرنامه وجود دارد.

اخبار پیاده روی اربعین را از (اینجا) بخوانید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا