اجتماعی

تشریح شرایط راهپیمایی اربعین درتهران/پیشنهاد ارائه کارت واکسن برای دریافت مجوز تردد بین استانی

استاندار تهران شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران را بازمانده اربعین عنوان کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری مراسم صادر نکرده و مجوزی نیز صادر نشده است. اما راهپیمایی با تجمع در یک مکان متفاوت است. بنابراین ، این راهپیمایی با شرایط برگزار می شود.

به گزارش یومیر ، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه در مقر کرونا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: گزارشات ارائه شده در جلسه امروز نشان می دهد که پس از 9 هفته متوالی افزایش آمار کرونا ، خوشبختانه شاهد کاهش 4 هفته ای هستیم. روند آمار کرونا ؛ “اما ما هرگز نباید بگوییم که به وضعیت پایداری رسیده ایم. بنابراین ، رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری و پوشیدن ماسک باید در دستور کار قرار گیرد تا به قله های بعدی نرسیم.

وی با اشاره به تزریق 9 میلیون و 352 هزار و 951 دوز واکسن در استان تهران تصریح کرد: از این تعداد 6 میلیون و 621 هزار و 561 دوز اولین دوز و 2 میلیون و 731 هزار دوز دوز اول و دوم را دریافت کرده اند. بدون تردید ، حفظ 506 محل تزریق واکسن در استان تهران بسیار مهم است تا بتوانیم فرایند واکسیناسیون را افزایش دهیم و باید از تمام ظرفیت خود برای این کار استفاده کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: در بحث واکسیناسیون ، بین کاهش بروز ، مرگ و میر و کوتاه شدن زمان عفونت با تزریق واکسن همبستگی معنی داری وجود دارد. به همین دلیل است که ما باید انگیزه هایی برای واکسیناسیون افراد ایجاد کنیم. در این زمینه ، ما به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می کنیم افرادی که کارت واکسیناسیون دارند می توانند سفر کنند. به عبارت دیگر ، به جای مجوزهای قبلی که توسط راهور و دولتها صادر شده است ، باید کارتهای واکسن برای تردد بین استانها دیده شود. همچنین امکان ارائه خدمات در استخرهای روباز ، سالن ها و حتی ورود به مراکز خرید به عنوان یک طرح تشویقی برای افرادی که کارت واکسیناسیون دارند ، وجود دارد.

استاندار تهران تاکید کرد: واکسیناسیون روستاهای استان تهران تا حد امکان باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا در صورت کمبود ، فرمانداران شهرستان های استان تهران کمک های لازم را انجام دهند. در حال حاضر ، سه شهر در استان تهران در واکسیناسیون اولین دوز گروه های هدف از میانگین استان عقب هستند. شهرستان قرچک با 50.2 درصد ، ورامین با 54.1 درصد و پاکدشت با 59.4 درصد از سایر شهرهایی که بالای 60 درصد هستند عقب هستند ، بنابراین باید علل آن بررسی و شمارش شود.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص برگزاری راهپیمایی های اربعین در تهران که از آن با عنوان راهپیمایی بازماندگان یاد می شود ، گفت: تجمع در یک مکان متفاوت است؛ بنابراین ، این راهپیمایی با شرایط برگزار می شود. اولا ، فرمانداران قرچک ، ورامین ، پیشوا و پاکدشت نباید از هیچ گونه وسیله نقلیه عمومی برای انتقال جمعیت از این شهرها به شهر ری استفاده کنند و فرمانداران به همراه پلیس باید در این زمینه کاملاً هوشیار باشند. بدون شک ، ما هیچ مشارکتی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمعیتی از مکانی به مکان دیگر منتقل نمی شوند و هیچ وسیله نقلیه عمومی نباید جمعیت را جابجا کند. هیچ جا سخنرانی نمی شود و مراسمی نداریم که منجر به تجمع شود. ما قصد داریم به عنوان بقایای 100 تا 600 متری راهپیمایی کنیم اکنون که از حضور در کربلا برای مراسم اربعین منع شده ایم. این حرکت از میدان امام حسین (ع) بدون توقف با رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گرفتن و استفاده از ماسک انجام می شود. همچنین نباید تبلیغاتی برای راهپیمایی انجام شود. در این زمینه ناجا و پلیس راهور باید همکاری لازم را داشته باشند. وضعیت ناپایدار و لغزنده است و برای وضعیت فعلی کار و تلاش زیادی شبانه روزی انجام شده است.

وی تاکید کرد: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش 12.4 درصدی در بیماران سرپایی ، 14.8 درصدی ، 4.8 درصدی در بیماران بستری و 18.9 درصدی در مرگ ها بوده ایم.

بندپی گفت: “با توجه به افزایش تعداد مراکز تزریق واکسن ، پیش بینی می کردیم بیش از 500000 دوز واکسن در روز داشته باشیم ، اما در حال حاضر تولید ما 240 تا 260 هزار دوز در روز است.” بنابراین ، ما باید با در نظر گرفتن مشوق ها مردم را متقاعد کنیم که واکسینه شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا