اجتماعی

لیست خدمات پلیس +10، انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

استعلام غیرقانونی بودن خودرو

یکی از خدماتی که دفاتر پلیس +10 ارائه می دهد وضعیت خلافی خودرو است. شما می توانید با مراجعه حضوری به شعب مختلف و یا استفاده از روش های غیرحضوری نسبت به استعلام وضعیت خلافی خودرو خود اقدام کنید. +10 پلیس روش های مختلفی را برای رسیدگی و پرداخت جرائم رانندگی اندیشیده است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود.

استعلام پیامکی: برای این کار کافی است شماره VIN درج شده روی کارت خودرو را به شماره 1101202020 ارسال کنید و پس از ارسال کد مبلغ تخلف به اضافه تعداد تخلفات و آخرین تاریخ بروز خلافی خودرو دریافت می شود. یک اس ام اس خواهد بود هزینه استعلام و پرداخت خلافی از طریق پیامک 350 تومان می باشد که از شارژ سیم کارت کسر می شود و در صورت عدم شارژ سیم کارت شما پیامک برای شما ارسال نخواهد شد.

استعلام با مراجعه به دفاتر پلیس +10: اگر در تهران هستید می توانید به پلیس +10 تهران مراجعه کنید. دفاتر +10 را در مناطق مختلف خواهید یافت. به عنوان مثال اگر در جنوب تهران هستید می توانید با مراجعه به پلیس +10 جنوب تهران و پرداخت آن به راحتی وضعیت خلافی خودرو خود را استعلام کنید.

تمدید یا صدور گواهینامه

از جمله خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور و تمدید مجوز می باشد. برای اخذ گواهینامه رانندگی لازم است که در آزمون های عملی و تئوری برای صدور گواهینامه رانندگی گذرانده شوید. در صورت انقضای گواهینامه نیز می توانید از طریق دفاتر پلیس +10 پروانه خود را پیگیری و تمدید کنید.

چگونه از وضعیت گواهینامه خود مطلع شوید؟

با ارسال عدد 1 به سامانه 1100 می توانید وضعیت گواهی را بررسی کنید. ارسال شماره 1 به سامانه مذکور خدمات پلیس +10 را برای شما آغاز می کند. اگر قبلا از خدمات ارائه شده در این سامانه استفاده کرده باشید، پیغامی دریافت می کنید که صحت اطلاعات را بررسی کنید و می توانید با ارسال عدد 0 این کار را انجام دهید.

به این ترتیب می توانید از وضعیت گواهینامه خود مطلع شوید. خدمات این سامانه به گواهینامه محدود نمی شود و می توانید از آن برای دسترسی به بخش بزرگی از خدمات پلیس مانند گواهینامه خودرو، گواهی بد سابقه و موارد دیگر استفاده کنید. هزینه استفاده از این سیستم به ازای هر عدد 100 تومان می باشد پیامک.

صدور کارت سوخت

اگر قصد ثبت نام کارت سوخت و دریافت کمک هزینه بنزین را دارید باید به این دفاتر مراجعه کنید. برای صدور و ردیابی کارت سوخت از طریق پلیس +10 اقدام نمایید. خیلی ها هستند که نمی دانند برای دریافت کارت سوخت خود به کدام اداره مراجعه کنند. برای درخواست کارت سوخت کافیست به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

بدیهی است مالکانی که اطلاعات خود را در سامانه دولت همراه ثبت کرده و شماره حساب کارت اعتباری را در تماس های قبلی ارائه کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای دریافت کارت سوخت از طریق دفاتر پلیس ندارند و کارت سوخت آنها بر اساس اطلاعات دریافت شده و از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی به آنها تحویل داده می شود.

صدور گواهی پروانه کسب

لیست خدمات پلیس +10 انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور پروانه کسب است. جواز کسب، مجوز مهمی است که صاحبان مشاغل باید آن را دریافت کنند.

در صورت نداشتن جواز کسب، امکان ایجاد محدودیت در کسب و کار، ایجاد مشکلات قانونی و حتی پلمب فضای کسب و کار شما تا زمان دریافت گواهی پروانه کسب وجود دارد. بنابراین، اگر قصد راه اندازی کسب و کار را دارید، پیشنهاد می شود گواهی مجوز کسب و کار خود را دریافت کنید.

یکی از خدمات پلیس +10 صدور گواهی است که می توانید با مراجعه به نزدیکترین دفاتر پلیس نسبت به پیگیری آن اقدام نمایید.

صدور گواهی عدم سوء پیشینه

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور گواهی عدم سوء پیشینه است. متقاضیان می توانند با مراجعه به کلیه دفاتر پلیس +10 درخواست خود را برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه ثبت کنند. برای دریافت این گواهی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • قطعه عکس سه در چهار: بهتر است عکس جدید ارسال کنید. عکس باید رنگی، تمام رخ، بدون عینک و زمینه سفید باشد. برای خانم ها باید شئونات اسلامی رعایت شود و تصویر بدون آرایش باشد.
  • پرداخت گواهی عدم سوء پیشینه که حدود 50 هزار تومان است و در صورت درخواست نسخه دوم و سوم حدود 15 هزار تومان به مبلغ قبلی اضافه می شود. هزینه باید از طریق دستگاه کارتخوان دفتر پرداخت شود.
  • دریافت و تکمیل معرفی نامه از محل درخواست گواهی عدم سوء پیشینه یا تکمیل پرسشنامه مربوط به گواهی عدم سوء پیشینه
  • تحویل اصل کارت ملی، شناسنامه و کپی آنها
  • اطلاعات آدرس و کدپستی دقیق خانه

توجه: اگر قصد دریافت گواهی عدم سوء پیشینه سفارت یا دفتر خارج از کشور را دارید، باید پاسپورت خود و کپی صفحه اول را به همراه مدارک ذکر شده نیز ارائه دهید.

مزایای خدمت سربازی

لیست خدمات پلیس +10 انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

یکی از قوانین مهم در ایران خدمت سربازی برای تمامی مردان بالای 18 سال است. برای تعیین تکلیف سربازی باید به پلیس +10 مراجعه کنید. با مراجعه به دفاتر پلیس می توانید از خدماتی که این دفاتر ارائه می دهند استفاده کنید.

در میان خدمات سربازی اجباری که پولیتی +10 ارائه می کند، امکان پیگیری انواع معافیت های سربازی برای افراد مختلف مانند معافیت سربازان فراری وجود دارد.

صدور و تمدید گذرنامه

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید باید ویزا یا پاسپورت دریافت کنید که خدمات مربوطه توسط پلیس +10 به مردم ارائه می شود. برای دریافت پاسپورت باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • عکس بیومتریک بدون کلاه، کراوات، عینک، آرایش و غیره.
  • صدور کارت شناسایی عکس دار برای افراد بالای 15 سال
  • تحویل دفترچه بیمه و گواهی اشتغال به کار به افراد بالای 18 سال
  • کودکان زیر 6 سال باید در کلانتری +10 حضور داشته باشند.

صدور بیمه نامه حوادث برای مسافران خارجی

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور بیمه نامه حوادث برای مسافران خارجی است که از طریق تمامی دفاتر پلیس +10 قابل انجام است.

در این مطلب لیست خدمات پلیس +10 ارائه شد. لازم به ذکر است برخی از خدمات معرفی شده مانند استعلام خلافی خودرو نیز به صورت حضوری تحویل داده می شود و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر نیست.

دکمه بازگشت به بالا