ورزشی

شماره معکوس برای مهمترین آزمون انتخابی آزادکاران

در حالی که شهرستان تنکابن در روزهای 10 و 11 خردادماه میزبان رقابت های بین المللی کشتی آزاد در جام جهانی پهلوان تختی است، این مسابقات به عنوان یکی از مهم ترین مراحل چرخه انتخابی برای کادر فنی تیم ملی از اهمیت بالایی برخوردار است. هنوز هیچ کشتی‌گیری در تیم ملی مشخص نیست، اما تصمیم گرفته‌ایم اعضای تیم را بعد از جام تختی انتخاب کنیم. در همین راستا پس از پایان جام تختی جلسه ای برگزار می کنیم و نفراتی که به مسابقات مشخص اعزام می شوند و کدام تیم به کدام رویداد می رود در اختیار فدراسیون کشتی قرار می گیرد.

با توجه به اینکه مسابقات جام تختی چهارمین مرحله انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان است، هیچ کشتی گیر خارج از لیست اعلام شده از سوی کادر فنی حق حضور در این رقابت ها را ندارد.

پس از جام تختی تا حدود زیادی تکلیف اعضای هیئت اعزامی به مسابقات بین المللی مشخص می شود و در ماه های آتی کشتی در ماه آگوست در قونیه با کشورهای اسلامی و جام جهانی بلگراد صربستان دیدار خواهد کرد. .

مسابقه اول اهمیت کمتری برای کشتی دارد و البته یکی از اتفاقاتی است که کادر فنی تیم ملی می تواند به عنوان بازی حمایتی از آن استفاده کند اما بازی دوم هم برای ورزش ایران و هم برای کشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسابقات جهانی کشتی از 19 تا 27 سپتامبر در بلگراد صربستان در حال برگزاری است و بازی های آسیایی کشتی هانگژو چین که قرار بود 30 سپتامبر به 2 سپتامبر 1401 برگزار شود، به تعویق افتاد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا