ورزشی

برنامه تیم ملی کاراته تغییر کرد/ هروی: ملاک مسابقات انتخابی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سید شهرام هروی ، سرمربی تیم ملی کاراته گفت: “در ابتدا دو بار قصد داشتم مسابقات قهرمانی کشور یا مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کنم ، اما این اتفاق نیفتاد. حتی الان به دلیل شرایط کرونا ویروس آزاد نگه داشتن آن در مسابقات قهرمانی کشور غیرممکن است. در مرحله قبلی بیش از هزار دختر و پسر کاراته ثبت نام کردند. با شرایط فعلی کشور ، برگزاری مسابقات رایگان با همان تعداد ورزشکار امکان پذیر نیست.

سرمربی تیم ملی کاراته ادامه داد: پس از تحقیق در مورد شرایط و استفاده از ظرفیت کامل کاراته ایران ، تصمیم گرفتیم اردوی مقدماتی اساتید و نفرات برتر کاراته را در سال 1998 برگزار کنیم. در پایان این اردوی سه روزه که با یک مسابقه انتخابی به پایان می رسد ، بهترین بازیکنان در اردو باقی می مانند.

وی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کاراته تصریح کرد: فراموش نکنیم افرادی که به اردوی افتتاحیه دعوت شدند استاد و نفرات برتر کاراته در سال 1998 بودند. همه کاراته کاهای برتر ایران در سوپرلیگ ، کاراته وان ، مسابقات قهرمانی دانشجویی آسیا ، مسابقات مالزی آسیا ، مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان ، رتبه های جهانی و. آنها تقریباً دو سال است که در هیچ مسابقه ای شرکت نمی کنند و فرصت کمی که به آنها داده می شود منطقی و مبتنی بر توانایی های کاراته ایران است. نکته دیگر اینکه اگر جام جهانی یک سال به تأخیر نمی افتاد ما تیم ملی را با همین افراد انتخاب می کردیم. اکنون که این اتفاق نیفتاده است ، همه کاراته کاها این فرصت را دارند که در تیم ملی بازی کنند.

وی افزود: از طرف دیگر حفظ نفرات برتر اردو فرصت های بیشتری را برای رفتن کاراته کاها به تاتامی در مسابقات قهرمانی کشور فراهم می کند ، طبق برنامه قبلی ما نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور را به اردو دعوت خواهیم کرد . ، به طوری که همه قهرمانان می توانند تحت شرایط برابر به مدت یک ماه تمرین کنند و سپس ما مسابقات نهایی را در اواخر ماه سپتامبر برگزار خواهیم کرد تا افرادی که به مسابقات جهانی اعزام می شوند را مشخص کنیم.

سرمربی مربی ملی در پایان یادآور شد: مسابقات انتخابی برای کادر فنی بسیار مهم است و همانطور که قبلا گفتیم ملاک معرفی تیم ملی مسابقات انتخابی است. اگر محدودیت های کرونا نبود ، ما مسابقات را به همان روش قبلی آزادانه برگزار می کردیم ، اما از آنجا که این اتفاق نیفتاد ، ما مجبور شدیم برخی از مهارت های کاراته خود را به اردوگاه آموزشی بیاوریم تا آنها و سایر کاراته کاها را زیر نظر بگیریم. در مسابقات قهرمانی کشور چندین موقعیت دارد.

دکمه بازگشت به بالا