عمومی

شش عادت بدی که شما را پیرتر نشان می‌دهند!

در این مقاله با عادات روزانه آشنا می شوید که شما را سریعتر پیر می کند. اگر می خواهید با سن واقعی خود دیگران را غافلگیر کنید، این عادت های بد را به هر قیمتی ترک کنید!

به گزارش یومیر، فرادیک نوشته است: “اگر نمی خواهید دیگران فکر کنند که شما 10 سال از سن واقعی خود بزرگتر هستید، این مقاله برای شماست. متأسفانه، اشتباهات روزمره زیادی وجود دارد که باعث می شود ما بسیار بزرگتر از سن واقعی خود به نظر برسیم. برای مثال خوردن غذاهایی مانند نان شیرینی، چوب شور و غلات روند پیری پوست را تسریع می کند.هیچ اکسیر جادویی جوانی وجود ندارد که بتواند تاثیر زمان بر ذهن و بدن ما را از بین ببرد، اما با ایجاد تغییرات کوچک در برنامه زندگی روزمره ما. آیا می‌توانیم حداقل به مسیر خود برگردیم و از تسریع روند پیری جلوگیری کنیم.

در این مقاله با عادات روزانه آشنا می شوید که شما را سریعتر پیر می کند. اگر می خواهید با سن واقعی خود دیگران را غافلگیر کنید، این عادت های بد را به هر قیمتی ترک کنید!

1. بیش از حد غذاهای ناسالم می خورید

غذاهایی که بسیار فرآوری شده و مملو از روغن و افزودنی های مصنوعی هستند، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می کنند. این نوع غذاها به دلیل التهاب بیشتر و افزایش خطر مشکلات سلامتی، سرعت پیری سلولی را افزایش می دهند. در خوشمزه بودن همبرگرهای چرب و سیب زمینی سرخ شده شکی نیست، اما متاسفانه این نوع غذاها سیستم گوارشی بدن را با مشکل مواجه می کند و در مجموع باکتری های روده را مختل کرده و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

البته می توانید هر از چند گاهی خود را با چنین غذاهایی پذیرایی کنید، اما حتما اعتدال را رعایت کنید! سعی کنید بیشتر وعده های غذایی خود را سالم بسازید تا با مواد مغذی دریافتی بدن خود را سالم و جوان نگه دارید.

2. از ضد آفتاب استفاده نمی کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای حفظ جوانی و سلامت پوست خود انجام دهید. چرا؟ زیرا نور بیش از حد خورشید علائم قابل مشاهده پیری را روی پوست صورت و بدن نشان می دهد و می تواند به سلول ها آسیب برساند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند منجر به سرطان پوست شود. اگر قرار است برای مدت طولانی (صرف نظر از فصل سال) در معرض نور خورشید باشید، حتما از کرم ضد آفتاب برای محافظت در برابر اشعه های خورشید و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. توصیه دیگر ما پوشیدن شلوارهای بلند و پیراهن های آستین بلند و استفاده از کلاه نقاب دار و عینک آفتابی است.

3. به اندازه کافی آب نمی نوشید

سومین عاملی که پیری را تسریع می کند، ننوشیدن آب کافی است. اگرچه 60 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، اما ترکیب آب بدن با افزایش سن از بین می رود. کم آبی مزمن، حتی اگر مقدار آن کم باشد، باعث می شود که شما احساس کبودی، ضعف و سستی کنید، گویی 10 سال از سن واقعی خود بزرگتر هستید. روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید و مطمئن شوید که مقدار زیادی مایعات در طول روز بنوشید، به خصوص اگر در حال ورزش، ارتفاع یا آب و هوای گرم هستید.

4. فشار روحی زیادی را تحمل می کنید

همه ما هر از گاهی با عوامل استرس زا مواجه می شویم، اما مواجهه با استرس مزمن در نهایت منجر به اختلالات روانی و تسریع روند پیری می شود. اگر می خواهید بهترین خودتان باشید، سعی کنید استرس را در زندگی روزمره خود با ورزش، یادداشت روزانه، مدیتیشن و سایر عادات سالم کاهش دهید. برای غلبه بر چالش های زندگی، سعی کنید تفکر مثبت خود را تقویت کنید.

5. شما به اندازه کافی نمی خوابید

بسیاری از افراد در خوابیدن مشکل دارند. کمبود خواب خوب با افزایش التهاب، افزایش خطر بیماری و تسریع پیری بیولوژیکی مرتبط است. هر چقدر هم که تاکید کنیم “عادات خواب خوب را در خود تقویت کنید!” هنوز کم است. بزرگسالان بین 18 تا 60 سال برای حفظ سلامتی خود به حداقل 7 ساعت خواب در شب نیاز دارند. سعی کنید در اتاقی تاریک، ساکت و خنک بخوابید و از وسایل الکترونیکی، کافئین و الکل خودداری کنید. یک برنامه منظم قبل از خواب داشته باشید تا بدن و ذهن خود را برای استراحت آماده کنید.

6. تمرین شما خیلی سخت است

ورزش بدون شک یک عادت سالم برای سالم ماندن است، اما ورزش بیش از حد سخت عواقب جدی دارد. ورزش یک روش زندگی است نه میدان جنگ. برای اینکه بدن خود را برای خوش فرم شدن از بین ببرید، پاداشی نخواهید گرفت. با افزایش سن، شدت و سختی ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی و یوگا را کاهش دهید و ورزش هایی را انجام دهید که فشار زیادی به بدن شما وارد نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا