عمومی

۱۰ عادت بد که خوابتان را مختل می‌کند!

برای داشتن خوابی با کیفیت و کافی، از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد برنامه شما را مختل کنند.

به گزارش یومیر، فرادیک او نوشت: “خواب خوب قدرت افزایش بهره وری، شادی، تصمیم گیری خوب و ایجاد ایده های جدید را دارد. برعکس، تحقیقات ارتباط مستقیمی را بین کمبود خواب و عدم عملکرد در محل کار نشان می دهد. برای داشتن خواب با کیفیت و کافی، شما باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادت های بد برنامه شما را مختل کنند.

مشکلات زیر خواب شما را خراب می کند:

تمرینات ورزشی را ادامه نمی دهد

مطالعات نشان داده اند که ورزش صبح و عصر می تواند کیفیت خواب شبانه را بهبود بخشد. طبق این مطالعات، ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شبانه اضافه می کند.

آخر شب بخور

اگر یک وعده غذایی سنگین بخوریم و سپس مستقیماً به رختخواب برویم، خواب ما به اندازه کافی ترمیم کننده نخواهد بود زیرا دستگاه گوارش به جای استراحت برای روز بعد، مشغول هضم غذا است. خوردن غذا در طول روز به کاهش رفلاکس اسید که یکی از دلایل اصلی بد خوابی است کمک می کند.

قبل از خواب استراحت نکنید

وقتی استرس در طول روز زیاد می شود، خواب شبانه را تقریبا غیرممکن می کند. زیرا آرام کردن مغز دشوار می شود. بدون صرف زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و دور کردن ذهن از کار، تقریباً غیرممکن است که بخوابید زیرا هنوز به نگرانی ها فکر می کنید. یک راه این است که تمام کارهایی را که باید روز بعد انجام دهید یادداشت کنید.

در رختخواب با گوشی هوشمند کار کنید

صفحه نمایش LED گوشی های هوشمند چیزی به نام نور آبی را ساطع می کنند که مطالعات نشان داده است می تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می کند.

در رختخواب کار کنید

چراغ های لپ تاپ نیز از ترشح ملاتونین جلوگیری می کند. کار در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب به خودتان زمان کافی برای استراحت نمی دهید. علاوه بر این، کار در رختخواب این پیام را می دهد که اتاق محل کار است نه خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، ذهن شما متمرکزتر و هوشیارتر خواهد بود.

نوشیدن قهوه در عصر یا شب

با کاهش انرژی در محل کار، نوشیدن یک فنجان قهوه دیگر وسوسه انگیز است، اما این می تواند بعدا شما را خسته تر کند. شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین از بین برود، که می تواند به طور جدی خواب را مختل کند.

در نور بخوابید

به هیچ عنوان نباید در اتاق خواب نور وجود داشته باشد. خواه نور چراغ کنار جاده باشد که از پرده عبور کرده و وارد اتاق می شود، یا قدرت چشمک زن تلویزیون و تلفن. همه این نورها با خواب ترمیمی و عمیق تداخل دارند.

در آخر هفته بیشتر بخوابید

برای اکثر افراد، معمولاً بین میزان خوابی که در طول هفته و آخر هفته می‌خوابید تفاوت زیادی وجود دارد، اما خواب بیشتر در آخر هفته، ساعت بدن شما را در چرخه خواب جدیدی تنظیم می‌کند و این چرخه دوباره در هفته تغییر می‌کند. روزهای هفته بهترین راه برای بهتر خوابیدن این است که هر روز هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

اختلاف نظر

داشتن یک برنامه خواب منظم از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری آرامش را از ذهن سلب می کند. شما باید این را درک کنید و برای خواب برنامه ریزی کنید. یک دوش آب گرم قبل از خواب استرس را از کل روز دور می کند.

احساس شما نسبت به شغل خود را نادیده می گیرد

فرسودگی شغلی اغلب با احساس خستگی همراه است. یکی از نشانه های فرسودگی شغلی، کم خوابی است. افرادی که استرس شغلی بالایی دارند در خواب نیز نگران شرایط کاری هستند. اگر علائم فرسودگی شغلی را نادیده بگیرید، هزینه آن را با خواب ارزشمند خود خواهید پرداخت.

منبع: Business Insider

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا