عمومی

کارلوس ترک عادت نکرده است

تیم ملی ایران در حالی امروز به مصاف سنگال می رود که پیروزی مقابل اروگوئه توانسته است بخش زیادی از دلایل انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را توجیه کند.

به گزارش یومیر و به نقل از تمرین سهآنقدر او را می شناسیم که حتی از ریش سفید روی صورتش می توان به موقعیت ها و دغدغه های فراوان این روزهایش پی برد. او در روز بازی با اروگوئه با لباس ورزشی و صورت نتراشیده بدون توجه به مراسم بازی های ملی در کنار زمین حاضر شد. آنچه در این سال ها کمتر از او می دانستیم؛ مگر اینکه کارهای مهم تری برای انجام دادن داشته باشد.

آنچه مسلم است او زمان کافی برای ساخت تیمی که بتواند یکی از امکانات صعود به مرحله بعد باشد را ندارد همانطور که نمی تواند بهانه ای برای این امکان محدود داشته باشد. به همین دلیل او قصد دارد به قول خودش از ثانیه های این مینی کمپ استفاده کند تا در بدترین حالت اگر جلوتر نرود از آبروی فوتبال ایران دفاع کند.

اخبار از اردوی اتریش حکایت از آن دارد که این سرمربی پرتغالی بیش از 10 ساعت در روز را صرف آماده سازی تیم ملی و آنالیز مسابقات کرده است و آن هم جدا از ساعاتی که در کنار بازیکنان در زمین می گذراند.

او این عادت را ترک نکرده و همچنان وسواس عجیبی به جزئیات دارد تا جایی که حتی کمبود وقت کافی هم باعث نشده این عادت دیرینه اش را ترک کند و حتی به گفته برخی از بازیکنان حاضر در اردو، حساسیت او افزایش یافته است. ، کاهش نیافته است.. (گفته می شود او در روز اول حضورش در اردوی اتریش از نظر قطر تیرک دروازه ها مشکل داشت و در شروع تمرین سوت نزد تا این مشکل برطرف شد).

خبر عجیب آخرین اردوی تیم ملی در گرمای 40 درجه قطر بدون شک به گوش او رسیده و شاید به همین دلیل است که می خواهد با برگزاری هر چه بهتر این اردو در نزدیکی رشته کوه های آلپ اختلافات خود را با سرمربی سابق نشان دهد. .

به هر حال انگیزه شرکت در بزرگترین و باشکوه ترین کارناوال ورزشی جهان، آن هم برای چهارمین بار، افتخار بسیار ارزشمندی بود که آدمی با این حد از جاه طلبی نمی توانست به سادگی و بی تفاوتی از کنارش بگذرد. انعطاف پذیرتر باشید. در رفتار و تجلی شما

انتشار پست معروف در صفحه شخصی خود از فضای صمیمی رختکن تیم ملی، اگرچه از نظر حرفه ای قابل توجیه نیست، اما همه ارزشش را داشت و نمی توان فقط او را به خاطر آن مقصر دانست. در واقع اگر کارلوس کی روش به نسل کنونی تیم ملی ایران که با همه جذابیت ها و افتخاراتش بیشترین نقش را در پیدایش آن داشت، اعتقاد راسخ نداشت، هرگز پیشنهاد هدایت تیم ملی را نمی پذیرفت. حتی اگر این پیشنهاد از طرف خانواده باشد.

فراموش نکنیم که پس از گذشت دو سال، برخی رسانه های داخلی همچنان آلکنو را مقصر می دانند که با هدایت تیم ملی در بازی های المپیک موافقت کرده است. این سری از منتقدان سرمربی سرشناس جهان معتقدند او قبل از هر چیز می خواست در بازی های المپیک شرکت کند.

برتری مقابل یکی از قدرتمندترین اروگوئه های سال های اخیر و پس از آن، عملکرد قابل قبول تیم ملی تنها در چند جلسه نشان داد که همچنان می توان روی سرعت این پیرمرد 70 ساله پرتغالی حساب کرد یا به عبارتی می توان هنوز پشت سر او بازی می کند انجام داد نقش او بی شباهت به یک حرفه ای در بازی مافیایی نیست و با درک درستی از قوانین بازی و تحلیل او از ماجراهای روز، تیمش را به بهترین شکل ممکن هدایت می کند.

برای دانستن دلیل اصلی تحت تاثیر قرار گرفتن شاگردانش از او کافی است به همان کلیپی که در صفحه شخصی خود ضمن تایید صلاحیت مهدی تاج منتشر کرد، برگردیم. اینکه او با سال ها همراهی با سر الکس فرگوسن و تجربه فضای بزرگ ترین رختکن جهان به مرز مهارت در استفاده از کلمات کلیدی و هیجان انگیز کردن بازیکنانش رسیده است. نشان مقاومت شدید رامین رضاییان در برابر اصرار مهاجمان بی رحم اسپانیایی در ارسال توپ از روی خط دروازه همچنان در راهروی فدراسیون و مرکز ملی فوتبال و مجموعه پک دیده می شود. تصویری که بهترین نمونه ممکن از روحیه سلحشوری بازیکنان تیم ملی در آن مسابقات است. در آخرین بازی ملی پوشان مقابل اروگوئه، شجاع با فداکاری در مقابل سوارز و تکل شدید والورده در دو نوبت سرش را روی توپ قرار داد تا دروازه تیم ملی را تهدید نکند.

به این ترتیب و با در نظر گرفتن تمامی توضیحات فوق، شاید هر فرد دیگری به جای حاج صفی، طارمی، جهانبخش، انصاری فرد، عزت اللهی و … تمایل خود را برای حضور مجدد سی کیو روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی کتمان نکرد. . برای رسیدن به خواسته خود حتی تا آنجا پیش رفتند که با وزیر ورزش جلسه محرمانه ای برگزار کردند و به بحث هایی پرداختند که قبلا در فضای تیم ملی رایج نبود.

در واقع باید بپذیریم که این نسل از بازیکنان فعلی تیم ملی در طول این 9 سال که در تاریخ فوتبال ایران کم نظیر بوده اند، حیاتی ترین و بهترین دوران فوتبال در عرصه ملی را با این سرمربی تجربه کردند. و به عبارتی موقعیت فعلی خود را مدیون او هستند و به جز کارلوس نمی توانند به کسی اعتماد کنند. (البته در این مورد بحث های زیادی وجود دارد، زیرا اگر بخواهیم به صورت مطالعه شده و منطقی به این موضوع بپردازیم، می توان گفت که مارک ویلموتس با تمام انتقاداتی که به او وارد شد، قربانی این وابستگی شدید.)

پیروزی مقابل اروگوئه با تمام ستاره هایش ایده آل ترین اتفاق ممکن برای کی روش در حال حاضر بود. او خیلی زودتر از آنچه تصور می کرد پاسخ اعتماد خود را از شاگردانش دریافت کرد. اکنون کمتر شاهد انتقادات نسبت به میانگین سنی تیم ملی هستیم اما کی روش در پاسخ به این انتقاد به نکته درستی اشاره می کند. وی معتقد است که قانون افزایش تعداد کارگران موقت که پس از همه‌گیری به تصویب رسید، این کمبود را کمتر از همیشه نمایان می‌کند.

کی روش امروز در یکی از مهم ترین لحظات حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، تیمش را مقابل شاگردان الیو سیسه در ورزشگاه موشن اینوست آرنا به میدان می برد. تیمی منسجم و متشکل از ستارگان مطرح باشگاه های اروپایی که بازی آن ها برابر آنها را می توان آخرین آزمون جدی تیم ملی ایران قبل از بازی مقابل انگلیس در جام جهانی دانست.

نکته جالب توجه این است که سنگالی ها در 15 بازی اخیر خود فقط یک بار شکست خورده اند و اتفاقاً یک شکست در زمان حضور کی روش در مصر اتفاق افتاده است. آنها و مصر با میزبانی سه بازی حساس (فینال جام ملت های آفریقا و مقدماتی جام جهانی) ناگهان به دشمنان قسم خورده تبدیل شدند.

اگرچه نتیجه بازی امروز مقابل سنگال نمی تواند ملاک خوبی برای قضاوت تیم ملی باشد، اما نباید فراموش کرد که اسکوچیچ برای باخت مقابل الجزایر در دیداری دوستانه چه بهای گزافی پرداخت. کی روش هرگز اشتباه اژدها را مرتکب نمی شود و با تمام قوا و احتمالا با ترکیبی متفاوت نسبت به دیدار اروگوئه به مصاف قهرمان آفریقا می رود تا بتواند اعتماد بین خود و سربازانش را تا حد امکان بالا ببرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا