عمومی

مجلس باید در عملکرد خود نشان دهد که در راس امور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر

صفار هرندی ، عضو شورای تشخیص مصلحت نظام ، گفت كه رهبر انقلاب براساس سنت گذشته ، سیاست استراتژیك مجلس یازدهم را تعیین كردند؛ وی افزود: پیام رهبر معظم انقلاب مجلس یازدهم را تشویق می کند.

صفار هرندی اظهار داشت: این ارتباطات نوعی راه آهن به جنبش مقننه برای 4 سال آینده در اصول و مبانی این دستورالعمل اساسی است.

مجلس باید در عملکرد خود نشان دهد که این مسئولیت است

صفار هرندی همچنین درباره مطالبات رئیس مجلس گفت: “موضع گیری که امام خمینی به مجلس داد ، که در رأس امور است ، به جایگاه مجلس اشاره دارد که نمایندگان مردم باید در مقابل هر کس دیگری محتاط باشند.” برای اینکه چیز مهمی در ذهن جا بیفتد.

وی افزود: شاخص های توانایی و کارآیی فرد به عنوان نماینده دارای اهمیت است و شناخت شغل ارزشمند برای کارهای نماینده از اهمیت برخوردار است. اشتغال ، تولید ، حفظ ارزش پول ملی ، جلوگیری از افراط در جامعه باید برای نماینده اهمیت داشته باشد و بتواند نیازهای افراد جامعه را برآورده سازد. نماینده باید از هدر رفتن سرمایه کشور و درگیری های بی معنی با دولت جلوگیری کند ، همانگونه که دولت نباید استخدام شود ، بلکه باید مطابق با دین با دولت دوست باشد و نه با دولت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید انتظارات مردم به خوبی در مجلس برآورده شود زیرا عدم رضایت مردم از مجلس در انتخابات مؤثر خواهد بود ، بنابراین به عنوان مثال نمایندگان مجلس باید اصول را در صدر دستور کار خود قرار دهند. سیاست های کلی سیستم باید با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد ، اما اکنون به نظر می رسد سیاست های کلی سیستم به درستی اجرا نشده است ، بنابراین ریل ها باید در اجرای قانون تضمین شوند.

صفار هرندی گفت: “در مورد عدالت ، درست همانطور که رهبری گفتند ما در عدالت ضعیف عمل کرده ایم ، بخشی از آن عمل به عدالت است ، بنابراین یکی از کارهایی که مجلس می تواند انجام دهد شناسایی آنها است به عنوان مثال ، برای عادلانه بودن ، بانک ها یکی از دسته های دادگستری هستند که در تهیه تسهیلات برای احضاریه ها مشارکت داشته اند تا پارلمان بتواند در اجرای سازوکارهای دادگستری کمک کند.

مجلس باید در عملکرد خود نشان دهد که این مسئولیت است

حسین مظفر ، عضو شورای تشخیص مصلحت نظام ، در پیوند ویدئویی اظهار داشت: “امام به خوبی به مؤلفه ها و الزامات اشاره کرده اند که نشانه این است که مجلس مسئولیت امور را بر عهده دارد.” یکی از آنها پاکیزگی نمایندگان است ، بنابراین جامعه در این زمینه به افراد دلسوز و متخصص احتیاج دارد ، نکته دوم این که نظارت بر نظم و انضباط در مجلس و مشارکت فعال در کمیسیون های مجلس و پیگیری موارد مطرح شده از اهمیت بسیاری برخوردار است. انجمن.

وی افزود: قانونگذاری باید به طور صحیح و مطابق با شرایط کشور و نیازها و دردهای جامعه انجام شود.

نظارت مجلس بر نتایج دولت نیر بسیار حائز اهمیت است و باید قانون مبتنی بر مکانیسم نظارتی مجلس باشد که می تواند به اثربخشی مجلس کمک کند و پارلمان را در اولویت قرار دهد. و به موقع باشید.

حسین مظفر ، عضو شورای تشخیص مصلحت نظام گفت: “طبق فرمایشات امام ، نظر مجلس باید مبتنی بر پیشرفت جامعه و نسل های حال و آینده باشد.” شناخت وضعیت کشور باید به گونه ای باشد که جهت گیری ها به گونه ای باشد که عدالت را رصد کند و مردم را راضی کند.

دکمه بازگشت به بالا