اجتماعی

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی + مهلت ثبت نام

وزیر آموزش و پرورش آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از دستورالعمل آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی در سال دوم دبیرستان در سال تحصیلی 1399-1400 به استانها خبر داد.

به گزارش یومیر ، معاون وزیر آموزش متوسطه طی نامه ای دستورالعمل آزمون قبولی پایه دهم برای مدارس نمونه دولتی دبیرستان دوم سال تحصیلی 1399-1400 را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

بر این اساس ، برای اجرای زیرمجموعه تحول و تحقیق سند تحول در سال 1399 و همچنین برای اجرای مفاد اساسنامه مدارس نمونه دولتی مصوب هشتمین هفتمین جلسه شورای آموزش عالی ، آزمون فشرده سازی دانش آموزان برگزار می شود. .

مطابق با این دستورالعمل ایجاد کمیته تخصصی آموزش در استانها و اقدامات لازم در مورد آن؛ آگهی آدرس سیستم ثبت نام آنلاین استان برای آزمون ورودی ، اطلاعات دقیق ، ثبت نام ، ساخت سوال ، برگزاری آزمون ، اعلام نتایج و غیره ، جهت تهیه و تهیه دفترچه راهنمای ثبت نام ، انجام مراحل آزمایش و غیره.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ به کلیه دانش آموزان پایه نهم نیز مجاز است در صورت داشتن معدل متوسط ​​بالای 17 ، این امتحان را بگذرانند و رقابت علمی در آزمون بین دانش آموزان در هر منطقه باشد و هر منطقه می تواند در منطقه جغرافیایی خود شرایط خاصی را تعیین کند. .

لازم به ذکر است که هر داوطلب می تواند تنها یک رشته نظری (علوم تجربی ، ریاضیات ، فیزیک ، ادبیات و علوم انسانی) را در یک رشته تحصیلی واحد انتخاب کند.

ضوابط و شرایط ثبت نام در آزمون ورودی کلاس 10 در مدارس نمونه دولتی به شرح زیر است:

* داشتن یادداشت تابعیت ایرانی: ثبت نام اتباع غیرایرانی تحت بخشنامه شماره 46655 مورخ 2017

* کلیه دانش آموزانی که در سال تحصیلی 2009-2010 در پایه نهم تحصیل می کنند ، امکان ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دارند.

توجه: ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم در مدارس نمونه دولتی ، کسب حداقل نمره کتبی نمره “17” در ارزیابی پایه دوم متوسطه (معدل متوسط ​​خردادماه بدون استفاده از نمرات سازنده) برای داوطلبان پایه نهم است.

* رقابت علمی در آزمون ورودی دانشکده های دولتی در بین دانشجویان همان منطقه برگزار می شود.

تبصره: مطابق با سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش در مورد کاهش تمرکز ، کار آزمون ورودی استان می تواند در موارد ویژه تصمیم بگیرد که قوانین و شرایط ثبت نام را در منطقه جغرافیایی منطقه ، منطقه ، شهر تعیین کند.

* هر داوطلب می تواند تنها یک رشته تحصیلی را از شاخه نظری علوم تجربی ، ریاضیات ، فیزیک ، ادبیات و علوم انسانی در فرم درخواست نمونه انتخاب کند.

* تعداد اولویتهای انتخابی در دانشکده های نمونه دولتی توسط کارگروه استان در آزمون ورودی تعیین می شود و از روش ثبت نام مطلع می شود.

* هر داوطلب می تواند تنها یک مدرسه تجاری را از بخش فنی و حرفه ای فرم درخواست نمونه انتخاب کند.

* رقابت علمی برای حضور در مدارس فنی و حرفه ای در نمونه دولتی در بین دانش آموزان در سطح شهر و شهر بدون در نظر گرفتن منطقه یا منطقه.

* دانشجویان عشایر به دلیل مهاجرت باید در هر منطقه از استان ثبت نام و امتحان کنند.

* دانش آموزانی که در مدارس خارجی تحصیل می کنند و برای ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی ، متقاضی می شوند ، با توجه به اینکه هیچ امتحانی جداگانه برای چنین دانش آموزان برگزار نمی شود ، لازم است امتحانات ورودی مدارس امتحانات را به موقع طبق دستورالعمل انجام دهند. دولت باید در استان درخواست شده ثبت نام کند.

تبصره 1: مسئولیت اطلاع رسانی دانش آموزان مدارس خارجی از ثبت نام و شرکت در امتحان به عهده مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است.

مهلت ثبت نام ، زمان توزیع کارت و تاریخ آزمون

* کتابچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت نام آنلاین توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

توجه: مشخصات و ظرفیت پذیرش هر رشته در مدارس نمونه دولتی در استان که دانش آموزان می توانند در آزمون ورودی شرکت کنند ، در هنگام ثبت نام برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود.

* ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی در مدارس نمونه دولتی از شنبه 17-17 / 2016 تا سه شنبه مورخ 3/27/2016 از طریق سامانه ثبت نام اعلام شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان انجام می شود.

* توجه: کلیه مراحل ثبت نام ، اعلام نتایج آزمون ، درخواست حسابرسی و دریافت پاسخ از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتایج استانی خواهد بود.

* کارت های ورود به جلسه آزمون شامل: مشخصات شخصی ، عکس نامزد ، مدرسه ، محل تقاضا ، انتخاب اولویت مدارس نمونه دولتی و آدرس دقیق در محل امتحان حداقل سه روز قبل از تاریخ امتحان از طریق سامانه ثبت نام در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. توجه: مشارکت نامزدها در جلسه امتحان بدون ارائه کارت ورود به جلسه در جلسه ممنوع است. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به طور همزمان در آن برگزار می شود. 9 صبح جمعه د. 20.4.2015 ، در سراسر کشور.

* طبق ماده 14 قانون تنظیم بخشی از آیین نامه مالی دولت مصوب 2001 ، هزینه ثبت نام 250،000 ریال (دویست و پنجاه هزار ریال) است.

توجه: مبلغ فوق ثابت است و غیر از این مبلغ ، دریافت هر مبلغی تحت هر عنوان ممنوع است. منابع آزمون ، تعداد و سؤالات ضریب تبصره: تعیین مقدار (درصد) محتوای منابع آزمون به گروه استانها واگذار می شود. برای اطلاع دانش آموزان شرکت کننده در آزمون پذیرش ، لازم است مطالب کلاس نهم را بطور جداگانه در دفترچه راهنمای ثبت نام اطلاع دهید.

* سؤالات ورودی مدارس نمونه دولتی ، در قالب چهار گزینه (فقط با یک جواب درست) ، محتوای کتاب های درسی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا