اجتماعی

شناسایی زودهنگام «تارکان تحصیل» میان پایه‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پایه و اساس یادگیری در دبستان ، به ویژه در “کلاس اول” ، پایه ریزی می شود و موفقیت های بعدی بر این اساس ایجاد می شود.

به گزارش یومیر ، رضوان حکیم زاده ؛ طی جلسه مجازی بین معاونان وزیران با مدیران کل آموزش و پرورش استانها و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور که در ساختمان شهید رجایی معاون آموزش عمومی پایه آموزش «بازگشایی مدارس» برگزار شد. “و” از سرگیری آموزش حضوری “با اشاره به اینکه هنگام یادگیری اساس یادگیری در دبستان ، به ویژه کلاس اول است ، گفت: بهتر است بر یادگیری دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی نظارت شود تا اگر وجود داشته باشد. یک نقطه ضعف باید برطرف شود زیرا هر گونه ضعف در یادگیری می تواند بر یادگیری بعدی دانش آموز تأثیر بگذارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: با برنامه ریزی انجام شده با نظارت بر یادگیری دانش آموزان ، باید سریع دانش آموزانی را که دارای مشکل یادگیری هستند شناسایی کرده و با برنامه های هدفمند ، سعی کنیم ضعف یادگیری این دانش آموزان را برطرف کنیم.

وی گفت: خوشبختانه برنامه جبران و تثبیت یادگیری را در همه مناطق کشور اجرا کردیم ؛ در این برنامه ، ما 14 جلسه آموزش دانش آموزان در دو دوره فارسی و ریاضی در سال اول دبستان و سه درس فارسی ، ریاضی و علوم در سال دوم ابتدایی برگزار کردیم. موارد زیادی اضافه شده و چالش های یادگیری تا حد زیادی برطرف شده است.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: اندازه گیری رفتار ورودی و میزان یادگیری مورد نیاز برای ایجاد فرصت های یادگیری برای مفاهیم جدید یکی از کارهایی است که باید در ابتدای دوره آموزشی انجام شود تا بتوانیم نتایج فرصت های بیشتر برای یادگیری جدید را بررسی کنیم. “در دبستان ، به ویژه در کلاس دوم و سوم ، ما باید سعی کنیم ارزیابی دقیقی از یادگیری گذشته دانش آموزان بدست آوریم و رفتارهای ورودی دانش آموزان را به طور هدفمند کنترل کنیم ، که با مشاهده دقیق یادگیری امکان پذیر است.

معاون وزیر دبستان در مورد ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران استانی ، مراحل ثبت نام در تمام دوره ها به خوبی انجام شد و بررسی نتایج اولیه ثبت نام نشان می دهد که مراحل ثبت نام در آنجا انجام می شود. به ویژه در کلاس اول رشد قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: دستورالعمل دیگری برای شناسایی زودهنگام “دانش آموزان” در بین نمرات تهیه کرده ایم که به زودی منتشر می کنیم. و امیدواریم دانش آموزان امسال با رهبری خوب رهبران مدارس شناسایی شده و به مدرسه بازگردند.

حکیم زاده افزود: یکی دیگر از دغدغه های ما تسهیل ثبت نام شهروندان بدون در نظر گرفتن جنسیت و تابعیت آنها است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: “یکی از اولویت های ما جبران سنجش سال گذشته پیش دبستانی است.” “حدود 600000 کودک پیش دبستانی در برنامه ارزیابی اولیه هستند.” این ارزیابی به ما کمک می کند تا مداخلات به موقع را برای شناسایی مشکلات احتمالی و حل آنها انجام دهیم و بتوانیم به خانواده ها در رنج کمتر کمک کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وی گفت: تاکید می کنم که دانش آموزان کلاس اول باید حداقل یک روز در هفته به مدرسه بروند تا بتوانند ارتباط عاطفی برقرار کرده و معلمان خود را بشناسند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا