اجتماعی

معلمان در شرایط سخت و بحرانی نگذاشتند آموزش تعطیل شود

یومیر / بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: معلمان ارزشمند و فداکار ما مطابق اخلاص جان خود را فدا کردند ، محتوا تولید کردند و از همه مهمتر اجازه تعطیلی آموزش و پرورش در شرایط بحرانی و شرایط سخت را ندادند.

علیمراد کرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سال گذشته کارهای زیادی انجام شده است اظهار داشت: ما ادعا نمی کنیم که آموزش را به طور کامل به پایان رسانده ایم ، اما به محض اینکه اجازه ندهیم دانش آموزان یک سال از زندگی خود را از دست بدهند ، این یک چیز بزرگ است چیزی که من نیز می خواهم از تلاش معلمان عزیز و خانواده هایی که در کنار آموزش ایستادند و در کنار ما ایستادند تشکر کنم.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش و فرهنگ سازی طرح های مختلفی در دست اجرا است و در سال تحصیلی جاری بسیاری از این پروژه ها با وجود بیماری قلبی و شرایط سخت اجرا شد. در میان پروژه های به اتمام رسیده ، یکی پروژه نماد و دیگری پروژه کمک به زندگی بود.

این مقام مسئول توضیح داد: طرح همیار زندگی در 631 مدرسه با عضویت 3786 دانش آموز اجرا شد. همچنین راه اندازی یک اورژانس اجتماعی برای دانشجویان در همان طرح نمادین با یک خط تلفن از 1570 در سراسر کشور که دانشجویان می توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر توضیح داد: اجرای طرح دانش آموزی در سطح انقلاب اسلامی در دبیرستان ها یکی از پروژه های افتخاری استان بود که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت و اگر خدا بخواهد سال آینده خواهیم دید که این طرح در سطح ملی ارائه شده است.

کرمی افزود: در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نیز 4 مرکز مشاوره جدید افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری 582 یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی مطابق با رویه های بهداشتی ، برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی با شرکت 167 هزار دانش آموز و 10535 نفر به عنوان اعضای شورا و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و قرآنی با حضور 10 هزار دانش آموز از دیگر مناطق برنامه های در حال اجرا

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: در زمینه سوادآموزی 20 هزار و 417 سواد تحت پوشش دوره های مختلف آموزشی قرار گرفته اند و طرح توسعه سوادآموزی برای زنان و دختران روستایی با حضور 300 دانش آموز باسواد اجرا شده است.

علیمراد کرمی گفت: “ما همچنین باید در زمینه ورزش بدنی و سلامتی کارهایی انجام دهیم زیرا دانش آموز دیگر فعالیتهایی را که در سطح مدرسه انجام می داد انجام نداد و مطمئناً او را با جراحاتی مانند چاقی ، بیماری های قلبی عروقی تهدید کرد.” بسته مهاجرت برای کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اجرا شد که استان بوشهر یکی از استان های پیشرو در این زمینه بود. مرحله دوم این پروژه تا پایان سال 1999 اجرا شد و همچنین تجهیزات ورزشی در سطح مدارس را با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان توزیع كردیم.

این مسئول ادامه داد: زیبا سازی و ایمن سازی سالن ها و اماکن اصلی ورزشی مرکز استان به مبلغ 300 میلیون تومان و کلاس با اعتبار 400 میلیون تومان. علاوه بر این ، امسال 120 اتاق بهداشت تخصصی مجهز شد.

وی گفت: در دوره آموزش ابتدایی ، 18 هزار و 500 دانش آموز پیش دبستانی ، پوشش 988 دانش آموز دوزبانه و 75.97 درصد افزایش آموزش شیوه های زندگی و مهارت در دوره ابتدایی را جذب كردیم. در آموزش دبیرستان نیز شاهد ارتقا 4 4 ردیف دانش آموز در استان بوشهر در سمت های علمی و کنکور سراسری و ارتقا 7 ردیف در رشته های امتحانی بودیم. ارتقا of هشت رتبه در استان بوشهر در میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1378 افتخار دیگری برای استان بوشهر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمینه تحقیقات و معاونت برنامه ریزی منابع انسانی ، پرداخت پاداش و مرخصی به مستمری بگیران در سال 1998 به طور کامل انجام شد. سازماندهی کادر آموزشی که 1345 نفر بود ، در دو مرحله انجام شد که مرحله دوم آن تکمیل و به دانشگاه فرهنگیان معرفی شد.

کرمی افزود: در دریافت پول از دانش آموزان برای صدور ریزنمرات بارها گفته ایم که هیچ کس و هیچ مدرسه ای حق ندارد برای ارائه ریزنمرات به دانش آموزان ریال طلب کند ، بنابراین درخواست پول نقد از دانش آموزان تخلف است.

وی تاکید کرد: برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا غیر حضوری منوط به مقر ملی کرونا است. اگر شرایط فراهم شود ، باید در دو کلاس انجام شود ، یعنی نهم و دوازدهم ، به دلیل شرایط خاص آنها شخصاً و بقیه نمرات تقریباً.

این مقام مسئول توضیح داد: در مرحله اولیه ، تدریس و امتحان آنها قبل از پایان ماه مه به اتمام می رسد. دبیرستان اول و دوم باید آزمون را تا 27 یا سرانجام 28 ژوئن به پایان رسانده باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر خاطرنشان کرد: ما هنوز فاقد نیروی کار هستیم ، اما دولت همچنین ظرفیت محدودی برای جذب نیروی کار دارد. بنابراین چاره ای جز استفاده از نیروهای بازنشسته و خرید خدمات و غیره نداریم.

علیمراد کرمی افزود: مشکل معیشتی خاصی برای معلمان وجود ندارد زیرا تعداد آنها زیاد است و هر تعداد هم که باشد امکان پذیر نیست.

وی گفت: در داخل معلمان رده بندی ، برخی از آنها ساخته شده اند ، كه امیدواریم برخی از آنها امسال ساخته شوند ، این اقدام رشد خوبی در حقوق معلمان داشته است و می توان گفت كه حقوق آنها دو برابر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا