عمومی

شرایط انتقال پول و افتتاح حساب توسط ایرانیان خارج از کشور تسهیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر تلاش همه جانبه برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، گفت: اولین گام در تغییر ساختار و تصمیم گیری است. – سازوکار ایجاد شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، دبیرخانه این شورا است.

رئیس جمهور ایرانیان خارج از کشور را ظرفیت و فرصتی بزرگ توصیف کرد و تصریح کرد: رسیدن به نتیجه مطلوب در برنامه ریزی و تصمیم گیری برای ایرانیان خارج از کشور مستلزم تغییر در روند است تا ایرانیان بفهمند که مسئولان جمهوری اسلامی ایران قصد دارند شما از حقوق خود آگاه هستند.

دکتر. رئیسی گفت: باید تا زمان اجرا تغییری در تصمیم گیری ها ایجاد شود و اگر این روند با اقدام و عمل همراه نباشد اتفاق مهمی نمی افتد.

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از مشکلات و دغدغه های ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: باید در بین دست اندرکاران و مسئولان مربوطه این احساس ایجاد شود که موفقیت ایرانیان خارج از کشور، موفقیت ایران است و هر آسیبی که ببینند به نوعی آسیب خواهد بود. خسارت به کشور وارد شود.» و همچنین ایجاد این تصور که آبروی نظام و کشور هستند.

وی آمار دقیقی از تعداد و وضعیت ایرانیان خارج از کشور را برای تصمیم گیری در این زمینه ضروری دانست و گفت: یکی از نکات مهمی که شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و دبیرخانه آن باید با جدیت دنبال کنند، به دست آوردن آمار دقیق است. تعداد و وضعیت ایرانیان خارج از کشور، ایرانیان خارج از کشور. ایرانی ها خارج از کشور هستند.

رئیس جمهور افزود: بر اساس قانون مدنی ایران که تابعیت را ریشه در خون و خاک می داند، نسل دوم و سوم ایرانیان خارج از کشور نیز ایرانی محسوب می شوند، حتی اگر تابعیت کشور دیگری را داشته باشند.

رئیسی بر تلاش برای تقویت هویت اسلامی – ایرانی در بین ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد و گفت: احساس تعلق به وطن و دین در همه ایرانیان موج می زند و یکی از وظایف دستگاه های مسئول ترویج این هویت در بین ایرانیان است. در ایران. خارج از کشور.” کشور را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر تسهیل تردد ایرانیان به خارج از کشور گفت: ورود هیچکس ممنوع نیست و همه ایرانیان می توانند در داخل کشور تردد کنند و برنامه ریزی و تصمیم گیری در این زمینه باید به گونه ای باشد که ایرانیان بتوانند به راحتی و به راحتی به کشور خود سفر کنند. وطن. ” .ردن.

رئیسی گفت: شرایط انتقال پول به داخل کشور و افتتاح حساب ایرانیان خارج از کشور از دیگر مواردی است که نیاز به پیگیری و حل و فصل دارد و خبر تصمیم گیری در این زمینه باید سریعا به اطلاع ایرانیان خارج از کشور برسد.

رئیس جمهور گفت: تدوین قانون جامعی برای ایرانیان خارج از کشور که بتواند همه بایدها و نبایدها را ابلاغ کند، کاملا ضروری است و لازم است این قانون در اسرع وقت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی در ادامه بر لزوم پیگیری و فعال سازی مدارس خارج از کشور تاکید کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش باید مشکلات این حوزه را به دقت رصد کند تا فرزندان ایرانیان خارج از کشور بتوانند در این مدارس تحصیل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش و جاسوسی بدخواهان ملت ایران برای ایجاد رعب و ناامیدی در بین ایرانیان خارج از کشور به منظور عدم زیارت آنها در ایران، تصریح کرد: همه مردم ایران به راحتی می توانند در داخل کشور تردد کنند.

رئیسی همچنین بر تسهیل سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد و گفت: این نوع سرمایه گذاری ها نیازمند حمایت، تضمین سود و امنیت است و سرمایه گذاران باید در عمل ببینند که از فعالیت های آنها حمایت می شود.

وی همچنین از سفرا و رایزنان فرهنگی خواست فعال باشند و منتظر حضور ایرانیان نباشند، بلکه خودشان در اجتماعات ایرانی شرکت کنند و مطالبات و مشکلات آنها را پیگیری کنند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: بصیرت موهبتی الهی است که می تواند راه درست را به انسان نشان دهد و یکی از الگوها در این زمینه، بزرگواری است. شهید حاج قاسم سلیمانی.

رئیسی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به بصیرت نیاز داریم و لازم است همه به ویژه دست اندرکاران همواره با بصیرت و دشمنی حرکت کنند.

دکمه بازگشت به بالا