عمومی

تأکید امیرعبداللهیان بر تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان مقیم خارج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

در پی انتصاب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از سوی رئیس جمهور به عنوان نائب رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، اولین جلسه هماهنگی دبیران کارگروه های تخصصی با حضور وزارتخانه های ذیربط فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت سمینارها در دوره ریاست جمهوری توسط حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تشکیل شد.

در ابتدا سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان در وزارت امور خارجه را در اولویت قرار داد و ضمن تشریح رویکرد جدید در برخورد با مسائل ایران، موضوعاتی از جمله تسهیل تحرکات ایرانیان در داخل کشور با استفاده از ظرفیت ایران را تشریح کرد. وی سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی کشور و حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان فارسی را بشارت داد.

در ادامه هر یک از دبیران کارگروه های تخصصی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود برای توسعه فعالیت ها و نیازهای امروز ایرانیان خارج از کشور پرداختند.

وزیر امور خارجه و نایب رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور ضمن تشریح آسیب شناسی در این حوزه، بر لزوم حمایت همه جانبه از ایرانیان مقیم خارج از کشور، ارتباط مستمر با متصدیان فروشگاه خود برای ارائه خدمات و مشارکت به موقع تاکید کردند. مشکلات و چالش های پیش رو برای حل آن.

امیرعبداللهیان ضمن اولویت دادن به گسترش زبان فارسی برای نسل های جوان ایرانی مقیم خارج، توسعه حمایت های حقوقی، رفع مشکل مفقودین ایرانی، توصیه به دبیران و اعضای کارگروه های تخصصی در شورای عالی، ضمن مشاهده مشکلات عینی، راهکارهای واقعی پس از بررسی مراحل قانونی و اخذ مصوبات لازم از مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران برای رفع مشکلات گام های مناسب برداشته شود.

وزیر امور خارجه گفت: ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و رسیدگی به موضوع دو تابعیتی ها یکی از موضوعاتی است که باید یک بار برای همیشه با نظر همه دستگاه های مسئول به آن رسیدگی شود.

دکمه بازگشت به بالا