اجتماعی

تسهیل واردات واکسن توسط بخش خصوصی

رئیس جمهور دستور داد که واردات واکسن از بخش خصوصی مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت تسهیل شود.

به گزارش یومیر ، سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در جلسه ستاد ملی علیه کرونا گفت: برای بازگشایی مدارس ، برنامه ریزی برای ادامه آموزش مجازی ضروری است ، وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت برای توسعه پروتکل های بهداشتی لازم برای آموزش حضوری “در صورت اتخاذ اقدامات لازم ، امکان آموزش حضوری باید به تدریج فراهم شود.

وی افزود: برای شروع آموزش حضوری برای دانش آموزان ، واکسیناسیون همه افراد مرتبط با سیستم آموزشی در مدارس از جمله معلمان ، مدیران ، رانندگان سرویس مدارس و والدین دانش آموزان ضروری است و احتمال واکسیناسیون دانش آموزان باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است. “

رئیس جمهور در مورد بازگشایی مدارس گفت: معلمان ، دانش آموزان و حتی والدین آنها باید واکسینه شوند تا زمینه برای بازگشایی مدارس فراهم شود و در این رابطه آموزش باید زیرساخت های لازم را فراهم آورد و با همکاری وزارت بهداشت ، توسعه اصول بهداشتی با بازگشایی مدارس.

وی افزود: سیستم سایه گزینه بسیار خوبی است که باید در کنار آموزش حضوری دانش آموزان به وجود خود ادامه دهد و آموزش حضوری همراه با آموزش مجازی مکمل یکدیگر هستند.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود از عموم مردم ، اصناف ، هیئت های داغدار و نیروی انتظامی برای اجرای تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر کرد. طبق گزارش ناجا و وزارت راه و شهرسازی 80 درصد این طرح برای جلوگیری و ممنوعیت تردد مهم است و نشان می دهد که جمعیت برای رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی به همکاری جدی وابسته است و این محدودیت ها در تردد و برخی مشاغل تا 26 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه وزارت بهداشت مبنی بر اعمال محدودیت در تجمع در برخی از مراکز غیر از بازار و معابر ، گفت: در اعمال این محدودیت ها باید مراقب بود که مشاغل مردم دچار مشکل نشوند.

وی همچنین به گزارش استاندار فارس در مورد موانع واردات واکسن اشاره کرد و تاکید کرد: واردات واکسن نباید به تعویق بیفتد و باید از هر فرصتی برای واردات واکسن و امکان واردات واکسن از بخش خصوصی در داخل استفاده کرد. استانداردهای وزارت بهداشت ، از جمله باید تسهیل شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه تاخیر در واردات واکسن های معتبر قابل قبول نیست ، افزود: مشکلات احتمالی که منجر به کاهش واردات واکسن شده است باید بررسی شود و در صورت بروز مشکل باید به آن رسیدگی شود.

رئیس جمهور با اشاره به آمادگی وزارت راه گفت: واردات واکسن باید به طور مداوم و بدون محدودیت حمل و نقل انجام شود.

رئیسی همچنین بر واکسیناسیون زندانیان تأکید کرد و گفت: برای برخی از زندانیانی که واکسینه نشده اند ، باید اقدامات سریع تری برای تسریع روند واکسیناسیون انجام شود. علاوه بر این ، دادستان کل باید پیگیری کند تا زندانیان بتوانند تا آنجا که ممکن است از مرخصی استفاده کنند.

وی بر اهمیت قرنطینه در مرزها به ویژه مرزهای شرقی کشور تاکید کرد و گفت: مرزبانان باید فوراً اقدامات لازم را در این زمینه برای ایجاد حکمرانی و برتری بهتر در کنترل مرزها انجام دهند.

رئیس جمهور از تلاش همه استان ها به ویژه دانشگاه های داروسازی و کادر درمانی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم اقدامات مختلفی در زمینه تولید و واردات واکسن و همچنین تسریع واکسیناسیون انجام شود تا زندگی مردم بازگردد. به حالت عادی “

در این جلسه ، مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی با تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل تعطیلات اخیر ، یک هفته تمدید شد. پیشتر ، روز یکشنبه 21 آگوست ، مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی تعیین شده بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا