اجتماعی

سرزمین مقدس مکه و مدینه؛ میعادگاه سفید و سرخ پوشان هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در یادداشتی با اشاره به ماموریت جمعیت هلال احمر کشورمان در حج امسال از ارائه بیش از 90 هزار مورد خدمت رسانی به زائران کشورمان در مکه مکرمه و مدینه منوره و در نوبت عصر خبر داد. تا عید سعید غدیر خم، تلاش تیم پزشکی و اعزامی این جمعیت در خدمت به زائران ارج نهاد.

به گزارش یومیر، راضیه علیشوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در یادداشتی در آستانه عرفه و عید سعید قربان به بیان بخشی از خدمات و اقدامات جمعیت هلال احمر در بعثت حج امسال پرداخت و از تیم پزشکی در این مرکز پزشکی اجتماعی

متن این یادداشت که نسخه ای از آن در اختیار یومیر قرار گرفته است به شرح زیر است:

“به نام خدا

عید قربان تجلی ناب و غنی از درس های اساسی زندگی بشر است که در دین مبین اسلام داده شده است. قرآن مظهر اطاعت و بندگی است، حالت رهایی از باطن در حد محبت خداوند است و فرصتی است برای تعامل و تذکر; به من یادآوری می کند که هیچ چیز در این دنیا کشنده یا دائمی نیست.

قربان به راستی مکتبی است برای تبیین و تثبیت محوری ترین مسائل الهی که می تواند وجود هر مؤمنی را صیقل دهد و روح را در مسیر رشد و تخصص قرار دهد و این معنا جز با تأمل و تفکر در آن محقق نمی شود. ریشه این واقعه الهی

در روزهایی که می گذرد، حال و هوای عجیبی حاکم است، هرچند روزمرگی های روزگار ما را از اهمیت آن ها غافل کرده است. ضیفور رحمانی که حالا بزرگترین سرمایه عمرش را در صحرای اسرارآمیز عرفات می گذراند و البته در صمیمانه ترین حالت ممکن در حال دعا و نیایش و نیایش، اندکی بعد بعد از رامی جمرات پا به سرزمین رویاها می گذارند. ایثار می کنند و شما زائر می شوید ایثار نماد ایثار است. مظهر دست کشیدن از جان و مال و غنای دنیوی برای رسیدن به رضای الهی است.

این روزها منا و عرفات و اماکن سرزمین مقدس مکه و مدینه محل ملاقات سفیدپوشان و سرخپوشانی است که در غم این فداکاری، این عید طاعت و بندگی، از وقت و وجود خود برای ادامه همنوع خود استفاده کردند. از زندگی بیمارستان‌های سیار مجهز در قلب صحرای عرفات و منا با حضور پزشکان و پرستاران جان باخته که نشان از وجود برنامه‌های قوی در دوران دکتر است. فرماندهی و رهبری جهادی کولیوند. آنها از این خدمات و تجهیزات قدردانی می کنند.

تدوین و اجرای 12 دستورالعمل بهداشتی از شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب و آبله میمون در بین زائران ایرانی جلوگیری می کند و تاکنون بیش از 90 هزار مورد خدمت در مکه، مدینه و توده های مقدس به زائران کشورمان رسیده است. که تیم درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واقعا قربان را تفسیر و معنا می بخشند و با خدای خود عهد می بندند.

در این زمینه بخوانید:

ارائه 3600 خدمات پزشکی به زائران ایرانی در عرفات

هیچ موردی از آبله میمون یا کرونا در بین زائران ایرانی مشاهده نشده است

تیمی که از روحیه الهی برخوردار باشد به رضای خداوند خشنود است و نقش عشق و فداکاری را به معنوی ترین شکل بازی می کند. فرشتگان نجاتی که چندی پیش در کنار هموطنان خونگرم و رنجدیده هرمزگانی یا کمی دورتر در زیر خرابه های بلای روزگار جان به جان آفرین تسلیم کردند و با داغدیدگان افغانستان همدردی کردند. یا در یکی از دوست داشتنی ترین مناطق این کشور یعنی آبادان.

این مناسبت فرصتی بود تا همه خدمتگزاران میهمانان الهی را گرامی بداریم و البته یادآوری کنیم که هرگز نعمتی را که نصیبشان شده فراموش نکنند. قدر بدانید و کسب درآمد کنید.

عید سعید فطر مبارک.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا