اجتماعی

سازمان ملل خواستار همبستگی با افراد آسیب دیده از پاندمی جهانی شد

در آستانه ماه مبارک رمضان امسال ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار همبستگی با بیشترین آسیب دیدگان از بیماری همه گیر جهانی است.

همزمان با استقبال جهان اسلام از ماه مبارک رمضان ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار حمایت بیشتر از میلیون ها آواره داخلی است که به گزارش یومیر ، تحت تأثیر بیماری همه گیر Covid-19 قرار گرفته اند.

افرادی که مجبور به ترک خانه خود شده اند باید از پشتیبانی برابر در برنامه های واکسیناسیون جهانی و برنامه های بهبود اقتصادی برخوردار باشند. همچنین نیاز به تلاش بیشتر برای رفع نیازهای آموزشی ، بهداشت روان و بهزیستی روانی – اجتماعی ، خطرات حمایت از کودک و پیشگیری و پاسخ به خشونت مبتنی بر جنسیت است.

فیلیپو گراند ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: “در این روزهای تأمل و سخاوت عمیق ، بیش از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی با آوارگان داخلی در سراسر جهان است.” با داشتن روحیه همبستگی در ماه مبارک رمضان ، خواهان حمایت بیشتر از اقشار آسیب پذیر هستم.

حدود 85٪ از پناهندگان جهان در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​با چالش های اقتصادی و اغلب با سیستم های شکننده بهداشتی پذیرایی می شوند. در نتیجه این همه گیری ، پناهندگان و آوارگان امرار معاش خود را از دست داده و به سمت فقر شدید پیش می روند ، که عواقب فاجعه بار و گسترده ای دارد.

کمیساریای عالی پناهندگان UNHCR تخمین زده است که از هر چهار پناهنده فقط سه نفر در سراسر جهان می توانند نیمی یا کمتر از نیمی از نیازهای اساسی خود را تأمین کنند. خانواده ها هزینه های غذا را کاهش داده اند ، دیگر قادر به پرداخت اجاره خانه خود نیستند ، بدهی بیشتری دارند یا مجبور شده اند از حضور فرزندان خود در کلاس ها ، حتی در مدارس باز ، جلوگیری کنند.

همزمان با ماه مبارک رمضان ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد یک کمپین جهانی “هر ثانیه مهم است” را آغاز کرده است.

حمایت های مالی که به صورت زکات ، انفاق یا حمایت عمومی دریافت می شود ، می تواند بار خانواده هایی را که مجبور به ترک خانه و عزیزان می شوند ، بر دوش بکشد.

گراندی گفت: “ما با هم می توانیم به پناهندگان و آوارگان داخلی کمک کنیم تا سقف بالای سر خود داشته باشند ، یک وعده غذای گرم برای افطار ، آب تمیز و امیدوار به آینده بهتر و امن تر.”

حمایت مالی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای ادامه نجات و حمایت از خانواده های آسیب پذیر ، کودکان بی سرپرست ، مادران تنها و افراد مسن ضروری است.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) ، منبع این کمپین همچنین برای برنامه های در حال انجام UNHCR برای کمک به تأمین نیازهای رو به رشد بیماری همه گیر Covid-19 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا