اقتصادی

ساخت ۴۰ شهرک جدید در مرحله مکان‌یابی

به منظور اجرای پروژه جنبش ملی مسکن، Udviklingsselskabet Nye Byer چندین ماه است که طرح های ساخت ساختمان های جدید را در برنامه های خود گنجانده است که به گفته مدیر شرکت در حال بررسی و مکان یابی 40 مکان است.

به گزارش یومیر، بخشی از برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید در راستای طرح نهضت ملی مسکن است که از چند ماه پیش هدف گذاری شده است، ساخت 18 شهر و 40 شهر به اضافه 18 شهر جدید فعال. در طول این برنامه، سه شهر و یک شهر جدید در اطراف تهران در حال ساخت است.

آخرین وضعیت شهرک های جدید اعلام شده از سوی علیرضا جعفری، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید حاکی از آن است که 40 مکان شناسایی شده و در حال بررسی است.

وی همچنین به طرح ایجاد شهرک های خصوصی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد شهرک های خصوصی و بهره مندی از آن اقداماتی در حال انجام است. مطالعه و امکان سنجی اراضی خصوصی که قابلیت شهرک شدن را دارند در حال حاضر در حال انجام است. علاوه بر این، علاوه بر ارزیابی این ظرفیت برای ایجاد مسکن، از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

جعفری با تاکید بر اینکه رویکرد فعلی در داخل شهرهای جدید ارزیابی امکان ایجاد فضای زندگی مطلوب است، پیگیری مسائل مربوط به شهرهای جدید را کاری پیچیده و بلند مدت عنوان کرد.

رئیس شرکت عمران شهرهای جدید از امکان سنجی ایجاد ساختمان های جدید با همکاری معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و افزود: ایجاد ساختمان های مسکونی از سیاست های کلان شرکت عمران شهرهای جدید در حال پیگیری است.

رشد جمعیت در شهرهای جدید شش برابر کلانشهرها است

بر اساس این گزارش، امسال جمعیت 21 شهر جدید است از 1.2 میلیون نفر گذشت. بر اساس آمارها، روند رشد جمعیت در شهرهای جدید به شش برابر کلانشهرهای کشور رسیده است که به گفته شرکت ساختمانی دلیل اصلی توسعه زیرساخت ها و خدمات در این شهرها است. در سال های گذشته 352 هزار مسکن آنلاین در شهرهای جدید پیش بینی شده بود و 303 هزار واحد در تیرماه امسال تحویل شده است. ساخت 200 مدرسه، تکمیل مترو هشتگرد، بازار اندیشه، بزرگراه تبریز – سهند، پارک مشاهیر پرند، مجتمع چندمنظوره شهر جدید صدرا و ده ها پروژه دیگر که یا افتتاح شده یا در حال اجراست بخشی از توسعه شهری جدید است. شرکت به مدت چهار سال این یک چیز از گذشته بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا