اقتصادی

ساخت محصول چت صوتی در فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک که سابقه طولانی در کپی برداری از رقبای خود دارد ، شروع به ساخت محصول چت صوتی کرده است.

به گزارش یومیر ، فیس بوک برای گسترش فعالیت های خود در اشکال جدید ارتباطی ، در حال ساخت محصولی برای گفتگوی صوتی مشابه برنامه محبوب Clubhouse است.

برنامه شبکه های اجتماعی Club House که به مردم امکان می دهد در مورد موضوعات مختلف در اتاق های گفتگوی صوتی صحبت کنند ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. منابع آگاه به نیویورک تایمز گفتند که مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ به ارتباط صوتی علاقه مند است و روز یکشنبه در برنامه Club House ظاهر شد تا درباره واقعیت افزوده و واقعیت مجازی صحبت کند.

به گفته منابع آگاه ، مدیران فیس بوک به کارمندان خود دستور داده اند که محصولی مشابه بسازند. این محصول در مراحل اولیه طراحی است.

فیس بوک سابقه طولانی در استفاده از فن آوری های جدید و پیگیری ابزارهای مختلفی دارد که باعث جذب کاربران ، به ویژه مخاطبان جوان می شود. زاکربرگ وب سایت اشتراک عکس اینستاگرام ، برنامه پیام رسان WhatsApp و شرکت واقعیت مجازی Oculus را زمانی که استارت آپ های کوچکی بودند خریداری کرد. این شرکت در کپی برداری از رقبا در سیلیکون ولی شناخته شده است. در سال 2016 ، اینستاگرام از ویژگی داستان اسنپ چت کپی کرد و سال گذشته نیز محصولی مشابه با نام TickTalk به نام Reels را روانه بازار کرد. به دنبال محبوبیت سرویس کنفرانس ویدئویی Zoom در سال گذشته ، فیس بوک سرویس گفتگوی ویدیویی را در اتاق راه اندازی کرد و امسال در حال کار بر روی یک سرویس خبرنامه است.

Club House سال گذشته توسط پاول دیویسون و روهان ست راه اندازی شد و به عنوان یک برنامه خصوصی آیفون که فقط با دعوت نامه در دسترس است ، محبوبیت زیادی در بین سیلیکون ولی پیدا کرده است. برنامه در بتا است ، به این معنی که قبل از انتشار هنوز در بتا است.

پس از ثبت نام در باشگاه ، کاربران می توانند اتاق های گفتگوی اختصاصی برای موضوعات مختلف ایجاد کنند. رسانه موجود در کلوپ گفتگوی صوتی به جای ویدیو یا متن است. این اپلیکیشن در حالی که مردم به دنبال راه هایی برای ارتباط با دیگران به صورت جداگانه بودند ، در طی اپیدمی ویروس کرونا شکوفا شد. Club House در کشورهایی مانند آلمان ، ایتالیا ، ژاپن و ترکیه پیشتاز برنامه های معروف App Store بوده است. به گفته بنیانگذاران ، دو میلیون کاربر هفتگی دارد.

ده ها چهره مشهور در این برنامه ظاهر شده اند و به موضوعات مختلفی پیوسته اند و از این سرویس برای تبلیغ پروژه های خود استفاده می کنند.

کلوپ هاوس 1 میلیارد دلار. در ژانویه بالغ بر 100 میلیون دلار. سال گذشته ارزش این استارت آپ 100 میلیون دلار بود و سرمایه گذاران آن شرکت سرمایه گذاری اندرسون هوروویتس و بیش از 180 شرکت دیگر هستند.

طبق گزارش نیویورک تایمز ، علاقه بین المللی به کلاب خانه افزایش یافته و این برنامه در چین دوشنبه این هفته مسدود شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا