اجتماعی

ساخت واکسن کرونای مشترک با سایر کشورها

یومیر / زنجان معاون وزیر بهداشت گفت که اولین مراحل تولید واکسن کرونا در چندین کشور انجام شده است که در صورت تکمیل به آنها اطلاع داده می شود.

ایرج حریرچی بعد از ظهر امروز (26 دسامبر) در حاشیه جلسه با ستاد کنترل و پیشگیری از تاج در استان زنجان در جمع خبرنگاران در مورد روند تولید واکسن Covid-19 ایرانی گفت: تولید واکسن کرونا در ایران تحت نظارت توسط سازمان بهداشت جهانی معلوم می شود که اخیراً چهار واکسن به این سازمان تحویل داده شده است که از پیشرفت ایران در این زمینه تعجب آور است.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای تولید واکسن با چندین کشور انجام شده است که به محض تکمیل به آنها اطلاع داده می شود ، افزود: با تصویب سازمان بهداشت جهانی ، واکسن کرونا ایرانی طی دو مرحله بعدی وارد فاز انسانی شده است هفته ها ، و در صورت موفقیت ، شاهد ورود آن به بازار هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی ویروس کرونا ، حفظ سلامت افراد در اولویت اصلی است ، ما برای کنترل بیماری ویروس کرونا قلب با رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش چرخه ها به همکاری و پشتیبانی مردم نیاز داریم ، گفت: با اقدامات انجام شده ورودی و خروجی به نتایج خوب ما دست یافته ایم و شاهد تغییرات قابل توجهی در ورودی از نظر حمل و نقل عمومی و میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی هستیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کاهش 35 درصدی ترافیک در سراسر کشور گفت: سرعت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز خصوصی به حدود 89 درصد و در مراکز عمومی به 94 درصد رسیده است ، اثرات محدودیت های ویروس کرونا و ممنوعیت ها برای کاهش بروز بستری شدن در کرونا و مراقبت های سرپایی نیاز به زمان دارد.

حریرچی از خروج 69 شهر از وضعیت سرخ در کرونا به دلیل محدودیت در مشاغل گروه های 2 ، 3 و 4 خبر داد و یادآور شد: با همکاری و حمایت مردم و اقدامات ارگان های عمومی در شهرها ، می توان از حالت قرمز خارج شد. و بهبود معیشت مردم. بازگشت به حالت عادی.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم توسط وزارت بهداشت برای بهبود عملکرد کادر پزشکی انجام شده است ، خاطرنشان کرد: افزایش حقوق کادر پزشکی نسبت به سال گذشته و افزایش کارکنان در این زمینه از جمله این اقدامات است اما ما هنوز به مرحله رضایت بخشی نرسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا