فرهنگ و هنر

زبان فارسی معرف تمدن ایرانی به جهانیان است

یومیر / خوزستان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حفاظت از زبان فارسی گفت: زبان فارسی ، آمیخته با خرد و معنویت ، چنان اعتبار جهانی یافته است که حتی افراد دور از آن نیز نسبت به آن ابراز علاقه و اشتیاق می کنند.

محمود شالویی امروز (27 بهمن) در افتتاحیه پانزدهمین همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: جای خوشحالی است که چنین علاقه ای به اصالت زبان ها ، فرهنگ و تمدن در بین مردم ایجاد می شود ؛ زبان فارسی دارای خرد و معنویت است و زبان دوم در جهان اسلام است و از ارزش بالایی برخوردار است.

به گزارش یومیر ، وی با بیان اینکه از آنجا که زبان فارسی یک زبان رمزگذاری شده است و دارای دانش و معنویت است ، افزودن این نکته مهم است: “این زبان رمزگذاری شده آنقدر مهم است که جای تردید دارد که چگونه ایرانیان از” غرب عقب مانده است “رمان می نویسند؟ در پاسخ به این س questionال ، یک محقق می گوید اگرچه ایرانی ها از نظر رمان از غربی ها پیشی نگرفته اند ، اما سال هاست که در اعماق تاریخ ریشه دارند و به حکایت ها و تمثیل ها روی آورده اند.

مشاور وزیر فرهنگ و راهنمای اسلامی در حفاظت از زبان فارسی با اشاره به اهمیت تمثیل در زبان فارسی گفت: معنی و ارزش آلوور بسیار بیشتر از رمان است ، زیرا تمثیل به زبان رمز و این رمز و راز است متعلق به ماورایی است؛ در حالی که رمان در قلمرو دنیای مادی است. زبان فارسی ، آمیخته با خرد و معنویت ، به چنان اعتبار جهانی رسیده است که حتی کسانی که از آن دور هستند ، نسبت به آن ابراز علاقه و هیجان می کنند.

سرانجام ، شالویی گفت: “در واقع ، زبان ما یک موهبت است و به دلیل مزایای بسیاری مانند لحن ، ساختار ، کلمات و مفاهیم عمیق و عمیق ، مقدمه ای برای فرهنگ و تمدن ایرانی به جهانیان است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا