فرهنگ و هنر

علاقه‌مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

در جریان بازدید رئیس رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان از دانشگاه بلگراد ، گفته شد: «با وجود تشکیل کلاس های مجازی ، هنوز علاقه ای به یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان برگزیده و زبان فارسی یکی از محبوب ترین دوره ها در دانشگاه است. ”

به گزارش یومیر ، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی ، محمد تقی بختیاری ، مشاور رایزن ایرانی و نماینده بنیاد سعدی در صربستان از جلسه زبان فارسی در دانشگاه بلگراد بازدید کرد. وی در این بازدید با تعدادی از دانشجویان زبان فارسی صحبت کرد و ضمن ابراز خرسندی از حضور تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند به یادگیری زبان فارسی در این دانشگاه ، گفت: فرهنگ و واقعیت امروز ایران اسلامی است و بدون شک این اهداف با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان در کلاس های زبان فارسی محقق می شود.

وی با اشاره به حضور قبلی خود در سالهای اخیر در بین دانشجویان این دانشگاه افزود: خوشحالیم که آموزش زبان فارسی در دانشگاه بلگراد در سالهای اخیر به خوبی تثبیت شده است و این روند با جدیت ، برنامه ریزی و اهداف مشخص ادامه دارد. و ما معتقدیم که این ظرفیت رو به افزایش است. “رشد بستری امن و مطمئن را برای تقویت روابط فرهنگی فراهم می کند.

در این بازدید ، سعید صفری ، استاد زبانهای فارسی ، در مورد امتحانات و فعالیتهای آموزشی ماه سپتامبر توضیح داد و گفت: از سال گذشته و در دوران همه گیری کرونا ، تقریباً تمام کلاسهای دانشگاه در بستر دانشگاه برگزار می شد ، اما امتحانات پایان ترم و دو امتحان به صورت حضوری در ماه سپتامبر برگزار می شود.

صفری افزود: با وجود تشکیل کلاس های مجازی ، هنوز علاقه ای به یادگیری زبان فارسی به عنوان یک زبان اختیاری وجود دارد و زبان فارسی یکی از محبوب ترین دوره ها در این دانشگاه است.

وی همچنین به تهیه و تولید منابع آموزشی جدید برای دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد در سال تحصیلی جدید بتوان از سیستم آموزشی جدید بنیاد سعدی “مینا” برای تقویت مهارتهای یادگیری فارسی دانش آموزان

مجله تبلیغاتی علمی “پرشیا” منتشر می شود

در ابتدای این دیدار ، بختیاری ، رئیس رایزن فرهنگی ایران ، از مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد دیدن کرد و ضمن آشنایی با برنامه های این مرکز گفت: این زبان فارسی است و توسط مشاوره و نمایندگی فرهنگی بنیاد سعدی پشتیبانی می شود. ؛ در همین راستا ، با مشارکت رایزنی فرهنگی ، نخستین شماره مجله علمی- گسترده ای پرشیا به زودی توسط مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد منتشر می شود که مقالاتی درباره تاریخ ، فرهنگ ، هنر و ادبیات ایران ارائه می دهد. به صربی

فعالیت در دوره ها و کارگاه های آموزش زبان فارسی ، دسترسی به پایگاه های داده زبان فارسی ، سالن مطالعه و کتابخانه و همچنین برنامه های فرهنگی و آموزشی مانند نمایش فیلم ، سخنرانی ، شب شعر و جلسات علمی و فرهنگی از جمله فعالیت های مرکز مطالعات فارسی در دانشگاه بلگراد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا