فرهنگ و هنر

بازدید معاون سیما از سریال «سلمان فارسی»

معاون صدا و سیما با بازدید از پشت صحنه سریال ساخته شده توسط سلمان فارسی گفت: طبیعی است که چنین پروژه ای نیاز به پشتیبانی کامل صدا و سیما دارد و ما کاملاً از این طرح حمایت می کنیم.

به گزارش یومیر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما ، شاه آبادی که به همراه جواد رمضان نژاد ، مدیر مرکز سیما فیلم و گروهی از مدیران سیما به شهرک سینمایی نور سفر کرده بود ، ضمن قدردانی از تلاش های داوود میرباقری و عوامل این مجموعه ، از پشت صحنه سلمان فارسی بازدید کند. گفت: “صادقانه بگویم ، سریال سلمان فارسی از نظر بین المللی و بین دینی یک کار عالی است و ما باید به ایرانیان اطلاع دهیم که آنها دوباره کار ارزشمندی از آقای داوود میرباقری. «اثری که دوره های مهم تاریخ کشور ما از جمله تاریخ ورود اسلام به ایران را روایت می کند.

معاون سیما با اشاره به تنوع صحنه ها ، ایفای نقش بیش از 700 بازیگر اصلی ، ایجاد تعداد زیادی از بازیگران خارجی ، حضور هزاران هنرمند و فعالیت بیش از 24 کارگاه گفت:

وی در فیلمبرداری دو صحنه در منطقه یکی از سریال ها شرکت کرد ، از قسمت های مختلف شهر سینمای نور مانند شعبه های مکه ، کعبه و ابی طالب و همچنین دکورهای شهر نمادین دمشق بازدید کرد و از ساخت آن مطلع شد. نقشه ها و ساخت و سازهای داخلی.

داوود میرباقری ، نویسنده و کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با تشکر از حضور معاون سیما و هیئت همراه گفت: حضور دوستان همیشه م effectiveثر بوده و باعث می شود با انرژی و قدرت قلبی بیشتری به جلو حرکت کنیم. “

وی با اشاره به اهمیت زمان بندی در ادامه این پروژه ابراز امیدواری کرد که تولید دکورهای سریال طبق برنامه ادامه یابد.

میرباقری همچنین با اشاره به وضعیت تولید سریال سلمان فارسی در حال حاضر گفت: از سال گذشته در حال فیلمبرداری قسمت میانی این سریال هستیم که در بیزانس در حال انجام است. سلمان فارسی که در نوجوانی ایران را ترک کرد و مسیحی شد ، حدود 70 سال است که در شهرها ، کلیساها و صومعه های مختلف بیزانس سفر می کند و در حال حاضر فیلمبرداری این فصل را انجام می دهیم. سلمان فارسی نویسنده و کارگردان سریال اعلام کرد که با برنامه ریزی های انجام شده فصل بیزانس حدود 3 ماه دیگر به پایان می رسد.

میرباقری گفت: اولویت ما این است که پس از فصل بیزانس فیلمبرداری فصل اول که همان فصل ایران است را شروع کنیم. وی به جدول 4 ساله برای اتمام کار اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که کار به موقع انجام شود.

معاون سیما به همراه برخی از مدیران تلویزیون حدود 4 ساعت در شهرک سینمایی نور حضور داشتند. آنها ابتدا از بخشهای مختلف شهر سینمایی نور مانند شعبه های مکه ، کعبه و ابی طالب بازدید کردند و سپس در لوکیشن سریال سلمان فارسی شرکت کردند. د

معاون سیما سپس در محل ساخت برخی از تزئینات در دمشق حضور یافت و از برنامه های آینده ساخت تزئینات مطلع شد.

مجموعه سلمان فارسی به کارگردانی م Instituteسسه فیلم زلال و تهیه کنندگی مرکز فیلم سیما به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری ساخته شده است.

این مجموعه به زندگی سلمان فارسی دوست ایرانی پیامبر اسلام برای سه دوره در ایران در دوره ساسانیان ، بیزانس و حجاز می پردازد. فیلمبرداری این سریال زمستان گذشته در صحرای شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد که شیوع ویروس کرونا برای چهار ماه فیلمبرداری را متوقف کرد.

سرانجام ، فیلمبرداری این مجموعه مطابق با تمام اقدامات بهداشتی در شاهرود و شهرک سینمایی نور در تاریخ 30 آگوست سال جاری از سر گرفته شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا