عمومی

روایت یک حرکت فرهنگی/ پارک شهر فومن میزبان مهمانان ماه خدا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – الهام حیدری: در سال های اخیر بوستان های شهری که همیشه مأمن خانواده ها و ساعات خوشی بوده، به دلیل بی توجهی و کم تحرکی برخی از مدیران شهری به محلی برای بروز ناهنجاری های اجتماعی تبدیل شده است. .

خیلی از خانواده ها هستند که آنطور که باید از حضور فرزندانشان در پارک راضی نیستند، اما با این نارضایتی عموم مردم همچنان انتظار دارند که شرایط در پارک های محلی بهتر شود. فضاسازی و نظارت در این گونه مکان ها و فضاها باید به گونه ای باشد که کمتر دلیلی برای بروز برخی رفتارهای نامتعارف و ناهنجاری های اجتماعی ایجاد کند.

اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح پارک ها و بوستان ها باعث جذب و گرایش جوانان و جوانان به فعالیت های فرهنگی به ویژه تقویت ارزش ها و باورهای دینی می شود. شهر فومن نیز از این قاعده مستثنی نیست و پارک شهر یکی از قدیمی ترین آنهاست اکثر و با اصالت اکثر مناطق تفریحی این شهر که زمانی به عنوان یک مرکز گردشگری شناخته می شد، در سال های اخیر شاهد بروز برخی رفتارهای نامناسب و غیر متعارف بوده است.

اما امسال به همت هیئت رزمندگان شهرستان فومن این فرهنگ تفریحی به فضایی فرهنگی برای برگزاری شب های ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر تبدیل شده است.

این هیئت از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از بخشی از پارک قدیمی شهر بازدید کردند و در این شب ها فضای فرهنگی و معنوی زیبایی به این پارک بخشیدند و مورد استقبال خانواده به ویژه جوانان قرار گرفتند. .

داستان یک حرکت فرهنگی/ پارک شهر فومن میزبان مهمانان خدای ماه بود

استقبال خانواده های فومنی در برنامه «سی شب دعا».

مدیر عامل هیئت رزمندگان فومن در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: ثروتمند و تا امشب دوید ام.

محمدرضا جعفری اظهار داشت: طبق همه گیر ویروس کرونا و مشارکت آحاد مردم در ثواب معنوی این برنامه، آنچه که دغدغه اصلی این هیئت برای برپایی برنامه نماز بود، ساماندهی فضای فرهنگی پارک شهر است.

جعفری ادامه داد: پارک فومن که در سال های اخیر به دلیل بی توجهی و ناکارآمدی فرهنگی به محلی برای بروز انواع آسیب های اجتماعی تبدیل شده است.

وی افزود: با اولویت بندی این موضوع و کاهش آسیب های اجتماعی در این مکان و با فرض اینکه حضور خانواده ها و شرکت در برنامه معنوی نماز موجب کاهش آسیب های اجتماعی در پارک شهر فومن می شود، برپایی این برنامه فرهنگی توسط هیئتی از رزمندگان فومن انجام شد. در دستور کار قرار دارد.

جعفری با اشاره به اینکه شب گذشته با استقبال خوب خانواده ها از برنامه نماز مواجه شدیم، ادامه داد: پیش بینی می شود در آینده بتوانیم با اجرای برنامه های فرهنگی فضای پارک را ارتقا دهیم.

داستان یک حرکت فرهنگی/ پارک شهر فومن میزبان مهمانان خدای ماه بود

ادامه فعالیت های فرهنگی هیئت های رزمندگان فومن

وی با بیان اینکه پارک فومن هس سبقه وی با بیان اینکه بخش فرهنگی و مذهبی شهر باید محیطی امن برای خانواده ها باشد، گفت: جشن شب قدر با استقبال خوب شهروندان مومن و روزه دار فومنی مواجه شده است.

جعفری افزود: در کنار این ویژه برنامه ها، فعالیت جهادی هیئت رزمندگان اسلام فومن همچنان ادامه دارد و ویژه برنامه شب های ماه مبارک رمضان به کانونی برای نیازمندان، موسسات خیریه و اعضای جهادی تبدیل شده است. گروه سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی.

وی ادامه داد: قیام خانواده های کم برخوردار ضمن برگزاری این فعالیت ها خانه سازی برای آسیب دیدگان اجتماعی و تهیه بسته های معیشتی برای مستضعفان از دیگر برنامه هاست که اعضای هیئت رزمندگان اسلام شهرستان فومن به اتفاق سی نفر در حال پیگیری هستند. شبها با دعا».

دکمه بازگشت به بالا