فرهنگ و هنر

رمان «دزد و شاهزاده» منتشر شد

رمان

رمان «دزد و شاهزاده» نوشته مجید ملامحمدی با موضوع وقایع پس از واقعه عاشورا توسط انتشارات جمکران منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر یومیر؛ انتشارات جمکران به تازگی رمان «دزد و شاهزاده» نوشته مجید ملامحمدی را با موضوع وقایع پس از عاشورا منتشر کرده است.

مجید ملامحمدی تاکنون بیش از 50 اثر داستانی، شعر و پژوهشی منتشر کرده است.

«دزد و شاهزاده» رمان جدید این نویسنده که قهرمان آن پسر نوجوانی به نام پیمان است، درباره افرادی است که در واقعه عاشورا در مقابل امام حسین (ع) ایستاده و با او جنگیدند.

داستان از اینجا شروع می شود که زارع، افسر ظالم و بی رحمی که در کربلا با سربازان تحت امرش در مقابل رود فرات ایستاده بود و بارها اجازه نداد که امام حسین (ع) و یارانش مشک های خود را پر کنند. آب لذیذ آن، مورد لعن امام (علیه السلام) قرار می گیرد و پس از واقعه عاشورا به شدت تشنه می شود و شبانه روز از مردم درخواست آب می کند. اما هر بار که آب می خورد تشنگی اش رفع نمی شود و همچنان تشنه است. بر اثر اتفاقی عجیب ناگهان زارع به روزگار ما می رسد و برای نوجوانی به نام پیمان وحشت و دردسر ایجاد می کند. زارع پیمان را به زور به وقت خود در کوفه می برد تا او را به عنوان برده به ابن زیاد بفروشد و برای درمان تشنگی او پولی به دست آورد. پیمان از زارع می گریزد و در شهر کوفه سرگردان می شود. او که در دام کوفیان بی وفا گرفتار شده، به دنبال راهی برای خروج می گردد تا اینکه…

در بخشی از کتاب می خوانیم:

خدا را شکر دست و پایم باز بود، اگر مهارت نشان می دادم، می توانستم به راحتی از چنگ آنها فرار کنم و خودم را در کوچه پس کوچه های کوفه گم کنم، فکر بدی نبود، تفائل دست و پایم را باز گذاشته بود. تا مرا به عنوان برده ای ارزشمند نشان دهند، احتمالاً اعراب با دیدن من با سر و وضع من، قیمت دیگری برای من تعیین می کردند و من را به گونه ای دیگر از او می خریدند.

تفائل افسار اسب ها و الاغ ها را به غلام بلک داد و با سرزنش گفت: این حیوانات را به گوشه ای سایه ببر تا کار من تمام شود. سریع، سیاه، بدشانس و احمق باشید. بعد مچم را محکم گرفت و گفت: با من بیا.

به من فرصت نداد تا با غلام سیاه خداحافظی کنم. در عرض چند ثانیه که سرم را به عقب برگرداندم، دیدم او با ناراحتی به من نگاه می کند. به آرامی دستش را بلند کرد و به من اشاره کرد. لرزیدم، انگار با نگاهش می فهمد چه سرنوشت غم انگیز یا وحشتناکی در انتظارم است.»

رمان «دزد و شاهزاده» در 292 صفحه و به قیمت 100 هزار تومان در انتشارات جمکران منتشر شده است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا