اقتصادی

فهرست «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۱۹ بانک منتشر شد

فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط «۱۹ بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی به همراه فهرست تسهیلات و بدهی‌های کلان و تسهیلات بلندمدت دو بانک خاورمیانه و سرمایه» منتشر شد.

به گزارش یومیر، بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو اطلاعیه های قبلی این بانک، آمار تسهیلات و تعهدات مگابانک های «سرمایه و خاورمیانه» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» برای 19 بانک و مؤسسه اعتباری به شرح زیر منتشر می شود. را دنبال می کند.

همچنین اطلاعات «تسهیلات و تعهدات عمده» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» برای 11 بانک باقی مانده نیز در حال دریافت و بررسی است و متعاقبا منتشر خواهد شد.

در این زمینه، «فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته» 19 بانک و مؤسسه اعتباری به همراه فهرست تسهیلات و بدهی های کلان و تسهیلات بلندمدت دو بانک «خاورمیانه» و «سرمایه» می تواند. دیده می شود.

لازم به ذکر است در اجرای تکلیف مقرر در قسمت اول بند «د» ذیل تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور در خصوص لزوم انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات کلان. و تعهدات و نیز تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته که توسط هر یک از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از درج مصادیق آن در شورای پول و اعتبار و به موجب آن پرداخت می شود. با تصمیم جلسه 31/3/1401 به صورت نقدی و شورای اعتبار در این خصوص که؛ مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به هر ذینفع یا اشخاص ذیربط که مبلغ آن حداقل یک هزار میلیارد ریال می باشد به عنوان مصادیق حکم مندرج در قسمت اول بند «د» تبصره (16) بودجه. قانون 1401 کل کشور درمان می شود.

در نهایت می توان تاکید کرد که در چارچوب احکام و مصوبات قانونی مذکور، آمار و اطلاعات مربوط به «کلیه تسهیلات و تعهدات» و «تسهیلات و تعهدات برای اشخاص مرتبط» شبکه بانکی کشور پس از بررسی، تأیید و استانداردسازی، در آخر آخر هر فصل از طریق پایگاه اطلاعاتی خود در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا