عمومی

رساله حراج اعتبار علمی در پاندمی کرونا

مقدمه
به طور خلاصه می نویسم ، این روزها افراد در بسیاری از موضوعات درگیر هستند ، بنابراین کسالت کم است و شاید خواندن متن های طولانی برای مردم در اولویت نیست. من این یادداشت را در مقدمه ای ارائه می دهم و نه در کتاب بعدی ، که حاوی نکته مهمی نیست ، بلکه در جهت است. حذف عناوین فصول تأثیری در اصالت و طول اصل ندارد.
کتاب 1: مقدمه ای بر اعتبار علمی
شاید جالب باشد که بدانید چرا من عنوان را با این عنوان و ابتدای متن خود با عبارت “اعتبار علمی” شروع کردم. پس از گذشت سی سال در دانشگاه اندی ، به این نتیجه رسیده ام که ابروهای علمی بدست آمده نباید با سهل انگاری یا در ازای دریافت پول و ثروت ، قدرت و شهرت فروخته شوند و مبلغ آن اصلاً اهمیتی ندارد. البته در طول این سالها ، من افراد زیادی را دیده ام که به راحتی و در طول چند ثانیه ، حتی در جلسات حیاتی ، چه در جلسات حساس ، با معرفی دستورات نظم و معرفی ضریب جدید ، نتیجه سالها تلاش و تحقیق را تغییر داده اند. ! صد در صد در جهت مورد نظر توسط آقای اصلاح شده است. ریس مثلاً طبق مطالعات ما باید به تبریز می رفتیم ، الان دقیقاً برعکس چند سال محاسبات و هزینه ها به مشهد می رویم!
کتاب دوم: حکایات در اعتبار علمی
سالها پیش ، در طول تحصیلات من در ایالات متحده در دهه 1980 ، اشتباه نمی کنم ، آنها یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه نوادا را کشف کردند که برای رسانه های جمعی اعدادی ایجاد می کرد و مبالغ زیادی پول از آکادمی علوم آمریکا برای این تحقیقات جعلی می گرفتند. این روزها بسیاری از اخبار و اخبار آمریکا را به خود اختصاص داد و سپس بسیاری از محققان در تمام علوم شناسایی و بودجه تحقیقاتی آنها حذف شد. در همان روزها ، مربی چینی-آمریکایی من که پدر نوآوری نیز شناخته می شود ، با من تماس گرفت و گفت: “بیایید صحبت کنیم!” من همچنین به عنوان استاد خدمت می کردم ، و این زمانی بود که من در حال انجام کار بر روی اتصال ساختارها و جمع آوری داده ها در طول آزمایشات خود بودم. “نظر شما در مورد این رسوایی چیست؟” او گفت. گفتم خیلی بد است استاد. وی گفت: “اگر شما در جای آنها بودید و نتایج آزمایش و برداشت صحیح نبوده و باعث كاهش حقوق ماهانه شما می شود ، چه كاری انجام می دهید؟” من خدمات خود را به استاد ارائه دادم. قبل از آمدن من به آمریکا ، پدر مرحومم به من گفت که به یاد داشته باش که خدا صریحاً به ما اجازه نداد که مرتکب اشتباه شویم ، بنابراین او ضامن خوبی برای این جمله است! بنابراین در صورت بروز شرایط دشوار ناامید نشوید و مطمئن باشید که توسط خالق و پروردگار جهان تضمین شده است. وقتی این حرف را زدم ، او آهی کشید و فکر می کنم اشک در چشمانش حلقه زده بود و گفت برو ، تو مجبور نیستی این را به من یادآوری کنی ، اما این را از من بخاطر بسپار ، عزت و ابرو یک دانشجو فروشی نیست ، چیزهای بسیار خوب و بد به نتایج شما بستگی دارد! وی ادامه داد ، به یاد داشته باشید که نتایج بی ربط در یک تحقیق نیز یک نتیجه بسیار ارزشمند است ، این نشان می دهد که ما باید کار و روش های خود را بهبود ببخشیم ، من امشب خوب می خوابم ، به کارتهای خود بروید! من امروز هرگز فراموش نکرده ام و در تمام نوشته ها ، مطالعات و جلساتم تا به امروز همیشه متوجه شده ام که گاهی برای خیلی ها سخت و گران به نظر می رسید. در حقیقت ، شکوهی که خداوند به انسان عطا می کند به نوعی “تأیید و تشدید” بار تعالی است و از نور انتخاب شده است ، چگونه می توان آن را به راحتی حراج کرد؟
کتاب 3: حراج کرونا و اعتبار علمی
متأسفانه و بسیار متاسفانه ، نگاه اجمالی به موضوع تاج در کشور ما نشان می دهد که برخی از پزشکان ، که قبل از تاج خود “مارک” بودند ، به سادگی خود را از دست داده و نابود کردند و اعتبار الهی را به رایگان فروختند؟ آنها هر روز داستانی دروغ و از اعتبار علمی خود به مردم می گفتند ، گویی در چنین روزهایی تازه برای شغلی جمع شده بودند! آنها چه داستان هایی را اختراع و تعریف کردند و هموطنان نگران و درمانده خود را تغذیه کردند! بر اساس تغییرات زیست محیطی در کشور یک روز گفتند ماسک به سر ندارید ، یک روز گفتند ضربه بزنید ، یک روز قرنطینه گفتند به شیپور ، یک روز گفتند چرا قرنطینه نمی کنید ، یک روز گفتند من یک جایزه و یک پاداش می دهم باج ، و یک روز آنها گفتند ویروس جدید انگلیسی ما چندین ماه است که رد صلاحیت شده ایم ، یک روز گفتند فقط واکسن های ایرانی هستند ، روز دیگر گفتند فقط باید از خارج خریداری کنند ، یکی گفت برخی از افراد نزدیک در منطقه مدیریت ، دلالان واکسن های خارجی هستند ، سپس گزارش شد که یکی از شرکت های واکسن سازی داخلی است. این کار تا زمانی آغاز شد که مرگ هموطنان ما روزانه به شش نفر رسید و آنها هنوز تسلیم نشده اند. برخی حتی این روزها به شدت به دنبال یک موج جدید هستند یا فضای لازم را برای راه اندازی امواج خروشان جدید ایجاد می کنند و اگر نوع جهش یافته آن نبود جامائیکایی یا داخلی خواهد بود بنابراین فقط سناریو تا موج سواری ادامه می یابد خدای نکرده تمام شد! این دلسوزان عزیز همچنین نگران ماه مه و ژوئن سال آینده ملت هستند ، خداوند متعال! آنها اطاعت و کاهش بیماری مردم را به حساب خودشان نسبت می دهند و این واقعیت را افزایش می دهند که مردم قاتل هستند ، در حالی که طی سال گذشته آنها کاری نکرده اند جز مشاهده و گزارش وقایع در زمین بازی کرونا و فقط بیان کرده اند نگرانی همانطور که پاییز و زمستان نگران بودند! آنها مدیریت نگرانی را بسیار خوب اجرا می کنند و آن را مطابق با اعتبار علمی خود می دانند! آنها بر روی زخمهای ابریشم مردم شور بودند و مشخص شد که این افراد اهل منطقه زال و طوس نیستند و ریسی و اکبری برای این رشته نیستند ، اعتبار آنها از جهت الهی نیست و احتمالاً از طرف مقابل کمک می گیرند . اگر شخصی کمی تأکید کند ، به وضوح می بیند که خداوند چقدر زیبا و فرزانه تضمین عالی خود را داده است تا اعتماد و اعتبار آنها را از زبان خود سلب کند! خدا بزرگ است
کتاب چهارم: چشم انداز الهی درباره اعتبار و کرامت
مدت ها پیش ، نظرات زیر را در مورد اخبار کنترل ویروس انگلیس در اخبار یکی از سایت های خدای ناکرده خوانده ام! ِزُُِّْزُِّزُّ ََْْ َءَُشَءُ ََََ َََُ
کتاب پنجم: حقیقت در مورد اعتبار علمی
پزشکان و محققان تدارکات مارک ما کجا هستند که به دلیل خرید واکسن های خارجی خودکشی کردند و اکنون همه آنها به طور ناگهانی مخالف این رهبر برتر هستند! اگر در آن زمان شما واقعاً بر اساس علم پزشکی و تحقیقات صحیح و ناب اقدام به خرید خارجی کرده اید ، دوباره اصرار کنید ، مطمئن هستم که آنها گوش خواهند داد! چرا که نه! نه ، مسئله چیز دیگری است ، شاید آنچه مشاور محترم وزارت بهداشت گفته درست است ، بخرید!
کتاب ششم: ابهامات جدی در اعتبار علمی درمان ها
عجیب است که شش سوال در یادداشت های قبلی من وجود داشته باشد اینجا من در مورد واکسن اشاره کردم ، هنوز هیچ کس در داخل به آن پاسخ نداده است ، که مهمترین اصل در ضربه زدن یا عدم ضربه زدن و نوع واکسن انتخاب شده است! اما بحث های زیادی در مورد انتخاب نمونه داخلی یا خارجی ، یک شرکت آمریکایی یا انگلیسی و … وجود دارد! آیا اخیراً این مورد توسط نیویورک تایمز در ایالات متحده به چالش کشیده شده است؟ اینجا
بسیاری از مردم فکر می کنند که این معلم در مهندسی و مدیریت بحران چه سوالات ساده ای دارد و نه حتی یک دکتر! آنها مسافرت می کنند و جواب را می دانند ، اما متأسفانه حتی تولیدکنندگان واکسن نیز جواب درست را نمی دانند و به مردم نگفته اند! شاید خوب نباشد که پاسخ آنها را هم از داخل و هم از بیرون بدانید! چند روز پیش در اخبار جهان به صورت بسیار محدود اعلام شد كه واكسن 90٪ چینی ها فقط 73٪ است و امروز برزیلی ها طبق مطالعات بالینی اعلام كردند كه فقط 45050٪ است؟ بقیه واکسن ها هم کمی بیشتر یا کمتر هستند! دیروز در اخبار خارجی ، حتی در یک جمله ، دیدم که فقط افرادی که واکسینه می شوند ناقل می شوند ، که ذکر کردم! و از همه مهمتر ، گزارش هایی وجود دارد که بسیار قابل توجه است ، نشان می دهد که بسیاری از کشورهایی که واکسیناسیون را شروع کرده اند اخیراً با نسخه های جدید ویروس از جمله ایالات متحده با ویروس جهش یافته 20C روبرو شده اند. -U ، انگلستان با نوع VUI-202012/01 ، آفریقای جنوبی با نوع 501.V2 و نیجریه با نوع P681H و بسیاری دیگر به شکل همان ویروس جهش یافته که به عقیده برخی ناشی از واکسیناسیون این جهش ها است! اینجا البته برای رسیدن به نتیجه گیری مشخص در مورد این موضوع خیلی زود است.
کتاب 7: روش اعتبار سنجی برای پزشکان در واکسیناسیون
بله ، من مهندس هستم ، اما همچنین مدیریت ریسک و ریسک و بحران را تدریس می کنم که اصول بسیار مشترکی دارند. وقتی پزشکان ما علاقه مند به باز کردن مقاله نیستند ، بخشش یا نمی دانند و بیشتر نگران برچسب واکسن و خرید آن نیستند ، من باید قدم هایی برای کشتن آنها برای مردم کشورم ، خودم و خانواده ام و خواهران و برادرانم بردارم. حداقل در مورد توضیحات علمی و اینکه این واکسن ها به تنهایی برای ما چه کاری انجام می دهند قبل از دادن یا ندادن ، بدانیم! شاید ملاک در سفارشات از مدیر ارشد ، توجه به برخی از این س questionsالات فروتنانه و س similarالات مشابه بود!
کتاب 8: به حفظ اعتبار علمی توجه کنید
کرونا ، با یا بدون واکسن ، داخلی یا خارجی ، خارجی به نام داخلی یا داخلی به نام خارجی! البته امیدوارم که بدون واکسن ، به لطف خداوند متعال ، روزی مانند سایر بیماری ها ، قابل کنترل باشد ، اما امیدوارم که این درس برای همه دانشمندان در سطح بالا باشد ، و عنان مجبور باشد سال ها تحقیق را تحمل کند ، آموزش و کسب دانش. بگذارید از قلب و روح مقبره خالق احد مراقبت ویژه ای داشته باشم و از این نعمت فقط در جهت رفاه مردم وی ، به ویژه در رابطه با زندگی مردم استفاده کنیم. ما به عنوان یک پزشک ، مهندس یا محقق نباید آنقدر در معرض شرایط محیطی قرار بگیریم که جریان باد مسیر رسیدن به ابروهای علمی ما را مشخص کند! بیایید با مردم خود صادق باشیم و حقیقت را بگوییم ، حتی اگر فکر می کنیم هیچ حرفی نمی توانیم بزنیم ، حداقل خواهران و برادران کشورمان را گمراه نکنید ، سفارش “پروفسور هنری لیو” را بخاطر بسپارید ، و چیزهای بد به نتایج شما بستگی دارد!
به یاد داشته باشید ، ما ممکن است بعد از این دوره بسیار ثروتمند و مشهور شویم و حتی بیشتر مورد توجه واقع شویم ، اما با توجه به اعتماد و اعتقاد مردم و نگاه دردناک آنها به چهره ، اعتبار علمی خود را از دست می دهیم و اعتبار خود را به حراج می گذاریم. ما نمی توانیم زمان را با هیچ ثروتی جایگزین و پوشش دهیم.
کتاب 9: مکان برخی از اعتبار علمی
من یک همکار دانشمند دارم که در طول سی سال همکاری من چیزهای زیادی آموخته ام ، در این مورد آنها یک مثال عاقلانه ارائه دادند ، موضوع دستور او: آیا پرندگان را ندیده اید که در گل و لای بپیچند و گل فرو می ریزد روی سر و صورتشان! آنها مقصر هستند ، در جای خود در بهشت ​​، هیچ کس نمی تواند این کار را با آنها انجام دهد ، یعنی روی آنها خاک بریزد!
و درود بر او که از هدایت پیروی می کند

* استاد نمونه مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران کشور و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا