عمومی

وارد خیز چهارم کرونا شده ایم

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

دکتر. علیرضا رئیسی در برنامه کلی امشب یومیر افزود: تهران اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد اما با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری ، پیش بینی می شود هفته آینده تهران قرمز شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا وضعیت را قابل پیش بینی دانست و افزود: به دلیل افزایش بیماران سرپایی و بستری و همچنین گردش ویروس جهش یافته که افراد را با مواد منفجره آلوده می کند ، وضعیت قابل پیش بینی است.

وی اظهار داشت: ما بیشتر از سفرها از دوره ها می ترسیدیم و اوضاع به وجود آمده نیز به دلیل همان سفرها و دوره های عید است که علی رغم ممنوعیت سفر به شهرهای نارنجی و قرمز به آنجا رفت و آمد کرده است.

وی با بیان اینکه این ویروس چینی است ، گفت: “رفتار ویروس جهش یافته انگلیس با رفتار ویروس چینی متفاوت است.”

رئیسی با ابراز نارضایتی از این واقعیت که ترس مردم کاهش یافته است ، گفت: آقای وزیر ، در جلسه ای با سران بیمارستان های علوم پزشکی ، همه آنها خواستار آمادگی شدند زیرا ما معتقدیم که بیشتر عفونت ها جهش یافته اند ویروس و تعداد بیشتری تخت بیمارستان بیشتر از نیاز به قله های قبلی است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: قیام چهارم بسیار شدیدتر از قیام های قبلی خواهد بود و در 5 تا 10 روز آینده شاهد تأثیر تورها و خوابگاه ها خواهیم بود.

رئیسی در مورد واکسن توضیح داد: تاکنون حدود 790 هزار دوز واکسن به کشور وارد شده و برخی از واکسن ها طی این هفته به 780 هزار دوز می رسد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه کشورها به تعهدات خود در کواکس عمل نکردند ، افزود: 250،000 نفر واکسینه شدند و 55،000 نفر دوز دوم خود را دریافت کردند.

وی گفت: واکسن ها به یک فاکتور سیاسی و اختلاف بین کشورها تبدیل شده اند و ما روی واکسن های خارجی حساب نمی کنیم و امیدواریم واکسن های داخلی تولید شوند که قطعاً در ماه ژوئیه به تولید نیمه صنعتی برسند. ما به تولید صنعتی در خواهیم رسید در پایان ماه جولای.

دکتر. رئیسی همچنین از مردم خواست که پروتکل ها را از نزدیک رعایت کرده و در صورت مسافرت از مراجعه و بازدید جدا خودداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا