ورزشی

دیدار سجادی با همتایان آذربایجانی و عراقی؛ دیپلماسی ورزش ایران در باکو

دیدار سجادی با همکاران آذربایجانی و عراقی  دیپلماسی ورزش ایران در باکو

وزیر ورزش و جوانان با همکاران آذربایجانی و عراقی خود و همچنین رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری یومیر؛ دکتر. سیدحمید سجادی که برای شرکت در نشست شورای دائمی وزیر ورزش و جوانان برای همکاری های اسلامی به باکو سفر کرده است، ظهر امروز با همکاران آذربایجانی و عراقی خود و رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

در اولین دیدار وزرای ایران و آذربایجان، دو طرف در خصوص گسترش همکاری ها در حوزه جوانان و ورزش و همچنین نشست شورای دائمی وزیر ورزش و جوانان برای همکاری های اسلامی بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار، دکتر پیشنهادات سجادی برای توسعه روابط ورزشی به ویژه در زمینه هایی مانند سوارکاری، دو و میدانی و موتوراسپورت و همچنین استفاده از ظرفیت دریای خزر که مورد استقبال طرف آذربایجانی قرار گرفت.

دومین دیدار امروز وزیر ورزش و جوانان ایران و رئیس مجمع جوانان سازمان تعاون اسلامی بود. «آیهان» در این نشست با تشکر از میزبانی ایران در هیئت مدیره این مجمع به بیان خاطرات و نتایج سفر اخیر خود به ایران پرداخت. ترکیه سفر کرده و موضوع را پیگیری کرده است. در پاسخ، دکتر. سجادی با اشاره به بسته شدن جدول بازی های برتر تابستانی که میزبان می تواند فرصتی برای معرفی بیشتر این ورزش در طول مسابقات فراهم کند.

بعد از اینکه دکتر دیدارهای سجادی در آذربایجان با وزرای ورزش و جوانان ایران و عراق گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف بر ضرورت توسعه همکاری ها و استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود تاکید کردند. در این جلسه دکتر سجادی ایران در زمینه هایی مانند اسکی از امکانات استفاده کرد و طرف عراقی را به استفاده از این امکانات و همچنین ارتفاعات ایران دعوت کرد. دو طرف همچنین در مورد همکاری در فوتبال و فوتسال و تبادل مربی گفتگو کردند.

انتهای پیام//

دکمه بازگشت به بالا