اقتصادی

دیدار نماینده ایران با دستیار پوتین برای توسعه تجارت

در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید شد.

به گزارش یومیر، علیرضا پیمان پاک با کوبیاکوف معاون رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. در این دیدار که در حاشیه خیابان 25 برگزار شد. در مجمع بین‌المللی اقتصادی پترزبورگ، دو طرف بر لزوم گسترش روابط تجاری بین کشورهای متبوع خود تاکید کردند.

همکاری در موضوعاتی مانند صنعت خودرو، کشتیرانی، کشتی سازی، فعال سازی کریدور شمال به جنوب، همکاری های بانکی و ارزی، تولید مشترک صنایع مادر دو کشور از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیمان پاک همچنین بر آمادگی ایران برای انعقاد قراردادهای بلندمدت میوه و تره بار با همکاری اتاق بازرگانی ایران و روسیه برای تثبیت و گسترش حجم صادرات تاکید کرد.

کوبیاکوف همچنین از پیشنهاد رئیس سازمان توسعه تجارت برای برگزاری نمایشگاه های مشترک بین شرکت های ایرانی و روسی استقبال کرد و گفت: صنعت خودرو روسیه آماده همکاری با ایران است و ایران می تواند شریک تجاری ما در بازاری باشد که با توجه به . دیوار. شرکت های وسترن استریت ژورنال با 100 میلیارد دلار بازار را ترک کردند.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، در حاشیه خیابان 25 مجمع بین المللی اقتصادی پترزبورگ تفاهم نامه ای بین ایران و روسیه با مرکز سن پترزبورگ منعقد کرد. پترزبورگ و تهران با عنوان «نوا پارس» با حضور علیرضا پیمان پاک (رئیس سازمان تجارت و توسعه جمهوری اسلامی ایران)، کاظم جلالی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه) و کریل والنتینویچ پولیاکوف ( قائم مقام اسکیت پترزبورگ، گریگوریف اوگنی دیمیتریویچ (رئیس کمیته امور خارجی دولت سن پترزبورگ) رسید.

با تاسیس این مرکز توسعه تجارت متقابل ایران و روسیه در تامین تجهیزات نفت و گاز، فرآورده های مهندسی حمل و نقل، مهندسی مکانیک، کشتی سازی، تجهیزات الکترونیکی، طراحی و ساخت نیروگاه های انرژی، ایجاد پایگاه تجهیزات تعمیر شده، کشاورزی ، صنایع غذایی، داروسازی و ساختمان در دستور کار قرار دارد.

توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در صنایع پیشرو و اولویت‌دار بین شرکت‌ها، سازمان‌ها و تولیدکنندگان ایران و روسیه، حمایت و کمک مؤثر برای برقراری روابط تجاری مستقیم بین کارآفرینان روسی و ایرانی، ایجاد سازوکارهای مناسب برای تسهیل روابط اقتصادی بین بنگاه‌ها. . در جغرافیای دو طرف، راه‌اندازی درگاه‌های اینترنتی معرفی ظرفیت‌های تجاری ایران به روسیه و بالعکس، به دنبال توسعه پروژه کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب برای تسهیل ترانزیت کالا بین دو کشور و ایجاد تمامی زیرساخت‌های لازم است. مورد نیاز مرکز مانند حضور بانک ها و شرکت های بیمه ایران و روسیه در مرکز، ایجاد واحد نمایشگاهی برای نمایش عملکرد طرفین در کشور مقابل و همچنین ایجاد مراکز فرهنگی در داخل طرفین. از جمله اهداف ایجاد مرکز تجاری ایران و روسیه است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت جمهوری اسلامی ایران در این مراسم راه اندازی این مرکز را فصل جدیدی در همکاری شرکت های ایرانی و روسی خواند و بر حمایت از برنامه های آن تاکید کرد.

پیمان پاک اجرای تفاهم نامه معافیت بلوکی که قبلا بین دو کشور امضا شده بود را راهکاری برای توسعه گردشگری دو کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا