عمومی

ضرورت تکیه بر مردم برای توسعه شهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، اکبر کاووسی در مراسم افتتاح این مرکز فرهنگی برای سازمان های غیر دولتی در گفت. 12 سه شنبه: “در تمام سخنرانی های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ، بیشترین استفاده از کلمات کلمه مردم است که نشان می دهد انقلاب اسلامی ایران درگیر مردم بوده است.

وی افزود: آگاهی از گروه های مردمی مهمترین عنصر ما در پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، دوران سازندگی و دوران تحریم ها بوده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به لزوم تقویت تشکل های مردمی گفت: شورای اسلامی شهر همدان در دوره پنجم و مدیریت شهری نگاه ویژه ای به تقویت تشکل های مردمی دارد.

کاووسی خاطرنشان کرد: شهردار همدان همیشه شلوغ بوده است ، همچنین باید از سازمان اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان که سعی در راه اندازی این فرهنگسرای تخصصی داشته تشکر کنم.

من مخالف خواهر خواهی خارجی هستم

حسین قره باغی ظهر نیز در مراسم افتتاحیه فرهنگسرای گردشگری اظهار داشت: شهرداری همدان منصفانه وارد حوزه گردشگری شده است.

افرود: در اجلاس 2018 ، همدان در رأس شهرهای جهانگردی جهان قرار داشت و در اجلاس جاده ابریشم در 72 کشور پخش شد که باعث پیشرفت خوب گردشگری ما شد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تأثیر تاج بر صنعت گردشگری گفت: در واقع ویروس کرونا به مسائل گردشگری ترمز وارد کرد و ضربه بزرگی به این صنعت وارد کرد.

قره باغی خاطرنشان کرد: در زمان کرونا حمایت خوبی از صنعت گردشگری صورت نگرفت و حمایت فقط یک شعار بود.

وی با بیان اینکه معرفی شهر همدان بد انجام شده است ، گفت: از آنجا که به نام و شهرت همدان بود ، ما نمی توانستیم همدان را به سرزمین معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ما تا امروز نتوانسته ایم یک برنامه ساده برای معرفی همدان طراحی کنیم.

قره باغی گفت: “من با پرستار خارجی مخالفم. پرستار خارجی نتیجه مثبتی برای ما نداشته است.”

وی افزود: خوشبختانه در این مدت تفاهم نامه ای در زمینه تاریخ و مسیر گردشگری تمدن با استان های کرمانشاه و سنندج امضا شد که این سه استان بیش از 8000 اثر ثبت ملی دارند که واقعاً در معرفی مظلوم “.

رئیس سازمان اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی در شهرداری همدان نیز در این مراسم اعلام کرد: مرکز فرهنگی گردشگری به دلیل ظرفیت بسیار بالای گردشگری همدان ایجاد شده است.

روح الله وجدی هویدا افزود: در سالهای اخیر گردشگری بسیار مهم شده است و امروز نیاز به ایجاد این فرهنگسرا در شهر تاریخی همدان احساس شد.

وی با اشاره به فرهنگسرای گردشگری گفت: فرهنگسرای تاریخ و تمدن شهرداری همدان در زمینه گردشگری تخصص دارد.

وجدی هویدا خاطرنشان کرد: در این فرهنگسرا دبیرخانه خواهرخواندگی ، تفاهم نامه پیگیری ، عکاسی از شهر و اساتید و اسناد راه اندازی شده است که امیدواریم بتوانیم همدان را به جهانیان معرفی کنیم.

7 فرهنگسرای همدان بصورت تخصصی کار می کنند

رئیس سازمان اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی در شهرداری همدان نیز در این مراسم گفت: 7 فرهنگسرا برای رشد و شکوفایی مراکز فرهنگی شهرداری به صورت تخصصی فعالیت خواهند کرد.

روح الله وجدی هویدا ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: برای رشد و شکوفایی در مراکز فرهنگی شهرداری و فعال سازی آنها از طریق ظرفیت سازمان های مردمی ، مرکز فرهنگی در جاده کربلا در اختیار غیر – سازمان های دولتی

وی افزود: قطعاً با استفاده از ظرفیت سازمان های مردمی می توان هم افزایی خوبی در مدیریت شهری ایجاد کرد.

رئیس سازمان اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به تخصصی شدن فرهنگسراها در شهرداری همدان گفت: 7 فرهنگسرای شهرداری همدان به صورت حرفه ای فعالیت خواهند کرد.

وجدی خاطرنشان کرد: فرهنگسرای گردشگری در فرهنگسرای تاریخ و تمدن ، فرهنگسرای قرآنی در قرآن ، فرهنگسرای هنر و رسانه ، فرهنگسرای علمی و فرهنگسرای کودک و خانواده از جمله فرهنگسراهای تخصصی ما خواهند بود.

وی با بیان اینکه به دنبال ساختن شهری آباد و توسعه یافته هستیم ، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در همکاری با سازمان های مردم نهاد گام های خوبی برای توسعه و شکوفایی در پایتخت ایران و تمدن ایران ، همدان برداریم.

رئیس سازمان اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی در شهرداری همدان گفت: توسعه شهر قطعاً با همکاری شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

نماینده فراکسیون سازمانهای مردم نهاد نیز در این مراسم گفت: باید به شورای اسلامی همدان در دوره پنجم بخاطر تحویل مراکز فرهنگی به سازمانهای مردم نهاد تبریک ویژه بگویم.

سید حسن قشمی افزود: در گذشته می توان کمبود مدیریت شهری را احساس کرد که خوشبختانه امروز با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی در حوزه اجتماعی و فرهنگی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه در استان همدان 400 سازمان مردم نهاد در 8 منطقه سازمان یافته است گفت: 180 سازمان ثبت شده در همدان وجود دارد.

قشمی گفت: وظیفه ما به عنوان سازمان های مردم نهاد این است كه بتوانیم مردم شهر را به شهروندانی تبدیل كنیم كه در مورد شهر خود تعصب دارند و به امور شهری در بحث حاكمیت شهری اهمیتی نمی دهند.

اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگی در همدان افتاده است

شهردار همدان همچنین در برنامه راه اندازی برنامه گردشگری گفت: همدان همیشه در همه مناطق کشور پیشرو بوده و در زمینه فرهنگ نیز در سالهای اخیر اتفاقات بسیار خوبی در این شهر رخ داده است.

عباس صوفی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: خوشبختانه علاوه بر کارهای بزرگ غیرنظامی انجام شده در سال های اخیر ، در امور فرهنگی نیز اتفاقات خوبی رخ داده است.

شهردار همدان با بیان اینکه توسعه مسائل فرهنگی مستلزم کار مدیریتی و انسجام بین نهادها است ، گفت: با تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی ، حمایت شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگ اجتماعی و نگاه بسیار حامی آیت الله شعبانی ، امام جمعه همدان. آنها همیشه طرفدار مسائل فرهنگی بوده اند. در چند سال گذشته شاهد وقایع بزرگی در حوزه فرهنگ بوده ایم.

صوفی خاطرنشان کرد: همدان از گذشته تاکنون پایگاه فرهنگی بسیار خوبی داشته و تشکل های مردمی و هیئت های مذهبی گام های بلندی برداشته اند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های هر سازمان و نهادی در زمینه فرهنگی استفاده کنیم ، گفت: در فرهنگ کتابخوانی ، شهرداری همدان با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی برای ایجاد کتابفروشی های بیشتر همکاری کرده است.

شهردار همدان گفت: اولین فرهنگسرای کانون پرورش فکری کودکان و جوانان توسط شهرداری همدان به این نهاد واگذار شد و با همکاری خانه مطبوعات فرهنگسرای فرهنگ و هنر و رسانه راه اندازی شد.

صوفی با اشاره به بحث در مورد دستیاران محله گفت: با راه اندازی همیاران محله در همه محله های همدان در تلاشیم تا از تمام ظرفیت مردم برای مدیریت شهری ، مسائل عمرانی و فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: همدان به عنوان یک شهر دوستدار کودک باید فرهنگ دینی را در کودکان برنامه ریزی کند تا آینده دینی ما را تضمین کند.

شهردار همدان با بیان اینکه اولین پارک خلاقیت در همدان راه اندازی شده است ، گفت: به دنبال ایجاد پارک ویژه ای برای خانواده ها و کودکان آسیب پذیر هستیم.

صوفی خاطرنشان کرد: همدان در همه مناطق کشور همیشه پیشرو بوده که این مهم در زمینه فرهنگی نیز وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا