اقتصادی

فرمانده جدید تجارت ایران می‌شویم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد و گفت: به سمتی می رویم که این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد.

به گزارش یومیر، علی رضا پیمان پاک در مراسم روز جهانی نمایشگاه گفت: سیاست جدید دولت توسعه بازار است و نقش نمایشگاه ها در این حوزه مهم است و باید پیگیری شود.

پیمان پاک با بیان اینکه فعالیت دولت سیزدهم اندکی با تعریف نقشه راه و برنامه آغاز شده است، گفت: داشتن برنامه اعداد و ارقام برای رسیدن به اهداف دقیق تر است و به راحتی قابل نقد است.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت و صادرات نیازمند الزاماتی از جمله تامین زیرساخت های لجستیکی، حقوقی، پولی و بانکی است، گفت: مراکز تجاری، توسعه بازار، الزامات و پذیرش هیات های تجاری، تقویت بخش خصوصی و … از ابزارهای مهم و ضروری است. نقش ویژه ای دارند. .

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نقش سیاست گذاری، هدف گذاری و تعیین محتوا بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران است، گفت: از بهترین و بهترین و کامل ترین سیاست استفاده کنید.

پیمان پاک افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مدیران بخش های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده اند و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاونی ها می توانند مسئولیت گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست ها حمایت می کند، تاکید کرد: تشکیل کارگروهی به عنوان بازوی مشورتی سازمان و تهیه بسته های سیاستی و حصول نتیجه ضروری است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه تجارت با اشاره به نبود سیستم نرم افزاری مناسب گفت: همانند سیستم جهانی باید بستر نرم افزاری فراهم شود که افراد مناسب با سازوکار مناسب و پشتیبانی هدفمند شناسایی شوند.

پیمان پاک همچنین با اشاره به انتصاب سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغالزا گفت: بر این اساس حرکت صادرات و تجارت در مرزهای دانش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دانش بنیان در تجارت به معنای استفاده از گزینه هایی مانند متاوارز، ارزهای دیجیتال، ورود به فضای b2b، b2c، توزیع مویرگی، خرده فروشی در بازارهای هدف، ورود به بازارهای مقصد و … است.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل های جدید شده است، افزود: با توجه به اینکه دنیا در مسیر جدیدی در حال حرکت است، باید با صنعت و تجارت با نوآوری و دیدگاه های جدید برخورد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا