ورزشی

دلایل «نوسان»تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها/شکست‌ها شیرین می‌شوند؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، بازی های المپیک ، جام جهانی ، جام جهانی و لیگ ملت ها به ترتیب معتبرترین مسابقات والیبال جهان هستند. اولویت اول برای تیم های قدرتمند جهان والیبال ابتدا المپیک و سپس جام جهانی است. هر دو رویداد هر چهار سال یکبار برگزار می شود و کشورهای مشهور جهان والیبال برای چهار سال تمام برنامه ریزی و سرمایه گذاری خود را برنامه ریزی می کنند.

جامعه ملل در آخرین اولویت است
مسابقات لیگ ملت ها همان مسابقات لیگ جهانی است که در سال 2018 با قالبی جدید برگزار شد. رقابت شدید و فرسایش ، که در واقع زمینه خوبی برای جلسات تدارکاتی است. تیم والیبال ایران قبل از شروع مسابقات لیگ ملت ها در رده هشتم رنکینگ جهانی قرار داشت و اکنون این موقعیت به روز شده است و می توان در پایان مسابقات به آن اشاره کرد.

غفلت از ساکنان انجمن
در واقع ، لیگ ملت ها محلی برای آماده سازی بازیکنان و تیم ها ، به ویژه تیم ملی والیبال ایران است. طی دو سال گذشته تیم ملی و حتی پس از فسخ قرارداد با ایگور کولاکووی تنها ماند. آیا کار مربی تیم ملی آماده نبود. در روزهایی که رقبا مسابقات تدارکاتی را برگزار می کردند ، هنوز تکلیف مربی تیم ملی مشخص نبود. علی رغم فشار رسانه ها و انتقاد کارشناسان از اهمیت المپیک ، اعضای انجمن با آرامش روزهای تیم ملی را به عنوان سرمربی دو ماه قبل از لیگ ملت ها از دست دادند.

افکار “الکنو” برای حضور در المپیک
ولادیمیر آلکنو ، مربی سرشناس والیبال که طلای و برنز المپیک را در کارنامه خود دارد ، با هدایت تیم ملی با هدف شرکت در چهارمین المپیک متوالی ، موافقت کرد. برخلاف ادعای رئیس فدراسیون که ادعا می کرد الکنو قول قهرمانی در سکوی المپیک را داده بود اما او ادعای قاضی را رد کرد و گفت وعده قهرمانی سکو کار شارلاتان هاست!

الکنو در اولین کنفرانس مطبوعاتی در ایران اعلام کرد: یکی از نقاط قوت ایران سرعت بازیکنان است. ضعف تیم ملی فیزیک بازیکنان است ، ما نه لهستان هستیم و نه روسیه و نه حتی ایالات متحده. با این حال این شانس را داریم که در روز مسابقه شرایط مطلوبی داشته باشیم و با بهترین کیفیت وارد زمین شویم. ما همچنین نسبت به خدمات قوی که بازیکنان برخی از تیم ها بازی می کنند ضعف داریم و همچنین باید این ضعف را برطرف کنیم. ما در رسیدها با مشکل روبرو هستیم که این نیز یکی از نقاط ضعف بزرگ تیم ملی ایران است. ما همچنین باید بتوانیم بر این ضعف غلبه کنیم.

سرمربی تیم والیبال ایران درباره پیوستن به تیم ملل با تیمی جوان و باتجربه گفت: من خوشحالم که لیگ تصمیم گرفت بازی های المپیک هدف نهایی ما باشد و لیگ ملت ها را به عنوان یک رویداد آماده خواهیم کرد ” در Folkeforbundet ، ما به جوانان این فرصت را می دهیم تا شرکت در بازی های بزرگ را تجربه کنند. امیدوارم با این روند بتوانیم بازیکنان بزرگی را در آینده به جامعه والیبال ایران معرفی کنیم.

دلایل وجود دارد

ترکیب مربی تحت فشار
قبل از مسابقه با آلمان ، آلکنو در تیم های مختلف بازی کرد و سپس بر حضور برخی بازیکنان اصرار کرد و صدای منتقدان و مردم را بلند کرد. ظاهراً الکنو به ترکیب اصلی خود رسیده است و در تلاش است تا بازیکنانی را که می خواهد در المپیک شرکت کند تحت شرایط دشوار آزمایش کند ، زیرا هر بازی و هر ست المپیک نبرد مرگ است و بازیکنان باید از نظر روحی ، جسمی و از نظر ذهنی در بالاترین سطح خود هستند تا تیم به نتیجه برسد. المپیک دیگر جای آزمون و خطا نیست و طبق آنچه وی در نشست خبری گفت ، سرمربی تیم ملی تمام تلاش خود را برای رسیدن به ایده آل تعریف شده تیم ملی ایران برای والیبال در المپیک انجام خواهد داد.

تکه تکه شدن به دلیل عدم برنامه ریزی در تیم ملی
اما در میان تلاش مربیان و بازیکنان تیم ملی ، برخی تحمل شکست را ندارند. در حالی که تیم ملی والیبال از کمبود برنامه ریزی مدون و طولانی مدت رنج می برد ، بازیکنان باتجربه و جوان تیم ملی تحت فشار خود را برای یک رویداد مهم المپیک آماده می کنند.

شکست تیم ملی والیبال تیم ملی ایران مقابل استرالیا تنها نتیجه عجیب دهمین روز لیگ ملت ها نبود. تیم ملی هلند که در زمان نوشتن این مقاله با 167 امتیاز در رده هجدهم جهان قرار دارد ، تیم قدرتمند فرانسه را 3 بر 2 شکست داد و فرانسه با 301 امتیاز در رده پنجم جهان قرار دارد.

در دو سال گذشته تیم ملی ایران بدون برگزاری یک مسابقه تمرینی به لیگ ملت ها پیوسته و انتظارات زیاد فشار روانی زیادی را از این تیم ایجاد کرده است. استرالیا چیزی برای از دست دادن نداشت و در مقابل ایران راحتتر بازی کرد.

خطرات انحلال تیم ملی
مرتضی شیاری ، مربی تیم والیبال آمریکا قبل از شروع مسابقات وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با تأکید بر اینکه انتظارات زیاد می تواند برای والیبال ایران حواشی ایجاد کند ، اظهار داشت: ایران حساس ترین سال برای والیبال است. آلکنو مربی شناخته شده و بزرگی در دنیای والیبال است. من گفته ام بارها به دلیل زمان کوتاهی که آلکنو در اختیار دارد. “او نمی توانست چیز خاصی به بازیکنان ایرانی پیشنهاد کند ، به خصوص بازیکنان باتجربه ای که اطلاعات کاملی از والیبال را تشکیل می دهند و آنچه را که لازم است آموخته اند ؛ برنامه ریزی که می تواند به والیبال ایران کمک کند. همچنین از نظر نظم و انضباط ، نظم و انضباط البته می تواند در جهت مخالف تیم ایران واکنش نشان دهد و اگر شرایط خوب پیش نرود ، این مسئله باعث فروپاشی تیم ملی می شود و ایجاد می کند مشکلات زیادی در تیم ها وجود دارد.

فدراسیون والیبال انتظارات را افزایش داد
مرتضی شیاری مربی تیم والیبال آمریکا با ابراز امیدواری از تیم ملی ایران گفت: امیدوارم تیم ایران نتایج خوبی در لیگ ملت ها و المپیک کسب کند انتظارات از تیم ملی بیشتر شده و این انتظارات ایجاد شده توسط مسئولان فدراسیون والیبال ایران. “کاش آنها این کار را نمی کردند. اگر بعد از لیگ ملت ها و المپیک نتایج مطلوبی حاصل نشود ، حواشی زیادی برای والیبال ایران ایجاد می شود. با توجه به حضور الکنو در تیم ملی ، حاشیه ها بسیار بیشتر خواهد شد. امیدوارم این اتفاق نیفتد و ایران نتایج خوبی کسب کند بنابراین هیچ حاشیه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل فراوان والیبال ایران در آینده ، تیم ملی می تواند به راحتی در سکوهای جهانی و المپیک قرار گیرد تا اینکه به هر قیمتی برای نگهداری ویترین به هر دری زده شود. این درست نیست و هیچ تیمی در هیچ کجای دنیا چنین کاری نمی کند. در واقع ، هنگام برنامه ریزی ، آنها اهداف خاصی را بر اساس برنامه هایی برای رسیدن به اهداف خود آماده می كنند.

شیاری گفت: من همیشه از داور خواسته ام که اگر به دنبال حضور ایران در جهان و سکوهای المپیک است ، به عنوان یک مدیر ماهر و باهوش باید از متخصصان بیشتری در والیبال ایران و رشته های اصلی استفاده کند تا دانش کسب کند و از تخصص آنها برای برنامه ریزی طولانی مدت. متاسفانه در حال حاضر بازیکنان غیر والیبال زیادی در انجمن حضور دارند. آنها از نظر شخصیتی بسیار خوب هستند اما نکته مهم این است که حتی اگر از تمام توانایی های خود استفاده می کنند ، بیش از 50٪ نمی توانند به ایرانی کمک کنند والیبال. کارشناسان همیشه لازم هستند تا نتایج درست بگیرند.

دلایل وجود دارد

جامعه ملل محل آزمون و خطا است
ناصر شهنازی همچنین کارشناس والیبال ایران است پس از شکست برابر تیم ملی استرالیا وی گفت: “من به عنوان یک متخصص و شخصی که سالها در والیبال فعالیت داشته ام ، نظر الکانو را پذیرفته ام مبنی بر اینکه لیگ ملت ها محل آزمون و خطا است و حساسیت ما باید نسبت به زمین المپیک باشد.” در واقع ما لیگ ملت ها را فدای المپیک کردیم تا پوست اندازی انجام شود و بازیکنان به شرایط ایده آل برسند. بازیکنی مانند بردیا سعادت نشان داد که در آینده می توانیم به او اعتماد کنیم. بگذارید تیم ملی راه خود را ادامه دهد و به تیم ملی کمک کند تا به شرایط ایده آل برسد. اما همه ما نسبت به نتایج تیم ملی در المپیک حساس خواهیم بود.

وی تأکید کرد: وقتی مربی به دنبال شناخت و رسیدن به ترکیب اصلی است ، قطعاً روی بازیکن مورد نظر خود آزمایش و خطای زیادی خواهد کرد. والیبال ایران بدهکار بازیکنانی است که لحظات خوبی از آن ساخته اند. بازیکنی که آماده نیست آماده جدایی نیست و باید در موقعیت رقابتی باشد. الکنو در این بازی به هدف خود رسیده است و بازیکنانی را که می خواهد برای رسیدن به شرایط ایده آل تحت فشار قرار دهد ، تحت فشار قرار خواهد داد. اما الکنو مسئله ای را در نظر نگرفت و آن احساسات مردم ایران است. مردم ایران به نتایج برخی از بازی ها مانند استرالیا حساس هستند و ای کاش کسی این موضوع را به آلکنو یادآوری می کرد.

به گزارش خبرنگار آنلاین ، تیم ملی والیبال بدون توجه به نتیجه در لیگ ملت ها به مسابقات رفت. تیم ملی برای رسیدن به هدف بزرگ در المپیک توکیو نیاز به حمایت دارد و بقایای مدیریت ضعیف نباید بر روی بدن تیم ملی بیفتد. لیگ ملت ها زمان مناسبی برای حمله به تیم ملی نیست و تیم ملی باید خود را برای حضور در مسابقات المپیک توکیو آماده کند. تیم ملی که طی دو سال گذشته حتی یک مسابقه تمرینی نداشته است ، در لیگ ملت ها به مصاف قدرت های جهانی والیبال می رود ، فرصتی که شاید در روزهای عادی فدراسیون از دست نرود. مسابقات فشرده ای که منجر به روزهای بد هر تیم و ایران می شود از این قاعده مستثنی نیستند.

دکمه بازگشت به بالا