ورزشی

امضای تفاهمنامه ورزشی کمیته ملی المپیک ایران با عراق – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این تفاهم نامه همکاری های ورزشی در چهار محور اصلی مبتنی بر برگزاری اردوهای مشترک، تبادل مربی و ورزشکار، برگزاری کلاس های آموزشی در دو کشور و همکاری های سه جانبه بین دو کشور است. دو کشور فدراسیون های ورزشی درخواستی در عراق، فدراسیون های ورزشی درخواستی ایران با محوریت کمیته ملی المپیک کشور میزبان به امضای روسای کمیته ملی المپیک در ایران و عراق رسید.

این تفاهم نامه ورزشی در پی سفر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در ایران، عراق و بازدید از اماکن ورزشی کشور و در پایان دیدار با رعد حمودی رئیس بازی های ملی المپیک به امضا رسید. . انتخاب.

رعد حمودی ضمن تشکر از صالحی امیری و هیئت همراه برای پذیرش دعوت به عراق گفت: ما دو کشور دوست و برادر هستیم که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های خود شاهد رشد ورزش در هر دو کشور باشیم. کمیته ملی المپیک کشور باید تمام تلاش خود را برای اجرای بندها و مفاد این تفاهم نامه به کار گیرد.

وی افزود: ایران در برخی رشته های ورزشی یکی از قدرت های جهانی است و می تواند کمک شایانی به توسعه و ارتقای ورزش عراق کند و تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک در این زمینه تاثیر بسزایی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در دیدار با حمودی گفت: عراق دوست و برادر ماست و آقای حمودی به عنوان یک برادر عزیز و محترم بسیار دلسوزانه برای رشد ورزش عراق تلاش می کند. این عشق و علاقه به رشد ورزش در کشور برادر ما را بر آن داشت که بیش از پیش به فکر حمایت و همکاری در بسیاری از رشته های ورزشی باشیم.

وی افزود: شب گذشته کاراته کشورمان در ازبکستان در رده های پایه قهرمان آسیا شد. علاوه بر این، وزنه برداری ما اخیراً دومین وزنه برداری برتر جهان شده است. کشتی ما نیز جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته رابطه بسیار خوبی با فدراسیون عراق دارد و آنها هم اکنون در بغداد هستند تا کمپ مشترکی برپا کنند.

رئیس کمیته المپیک ایران ادامه داد: تیراندازی، والیبال و بسکتبال ما و در بسیاری از رشته های دیگر پتانسیل لازم برای کمک و همراهی با ورزش عراق را دارد و هدف از حضور ما در اینجا آشنایی با توانایی های شما بود تا بتوانیم به امید کمک و همکاری.” اگر خدا بخواهد تاثیر این حضور در بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی را ببینید.

صالحی امیری تصریح کرد: علاوه بر حضور موفق در بازی های آسیایی هانگجو و کشورهای اسلامی، برای چهارمین دوره آسیایی نیز هدف گذاری کرده ایم. همچنین برای المپیک پاریس 2024 ما همچنین جهش خوبی را برنامه ریزی کرده ایم و از امروز بدون هیچ ملاحظه ای آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اینجا (عراق) خانه ماست، امیدهای پرشور ما اینجاست و ایران خانه شماست، ورزش برادری را به ارمغان می آورد و اگر بتوانیم در یکی دو ماه آینده میزبان آن برای مسئولان ورزش عراق باشیم. کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون خود باشید تا تبادلات فنی دوجانبه بین رشته های مورد نظر انجام شود. از ماه آینده برای اجرای تفاهم نامه ورزشی بین دو کشور و به درخواست فدراسیون های ورزشی آماده هر گونه همکاری هستیم. به خصوص که حجاب زنان ورزشکار عراقی امکان برگزاری جلسات و اردوهای مشترک را برای تیم های ملی دو کشور فراهم می کند.

صالحی امیری در پایان گفت: همچنین دوره های آموزشی ویژه ای در آکادمی ملی المپیک داریم که اخیرا به یکی از 12 آکادمی برتر دنیا تبدیل شده است و می توانیم دوره های مختلف مدیریت ورزشی، مربیگری پیشرفته و علمی پیشرفته را به شما ارائه دهیم. و دروس تئوری برای سرپرستان و مدیران ورزشی زیر نظر بهترین اساتید. نگه داریم.

دکمه بازگشت به بالا