فرهنگ و هنر

داستان دنباله‌دار نقض یک دستورالعمل دولتی در حوزه گردشگری

یومیر / یزد در حالی که دسترسی رایگان راهنمای سفر و روزنامه نگاران به اماکن تاریخی یک دستورالعمل دولتی است ، اما به گفته رهبران و مسئولان صنعت گردشگری ، هنوز هم در این روزهای اکلیل گل توسط مسئولان برخی از سایت های گردشگری نادیده گرفته می شود.

شاید صحبت در مورد تناقض در اجرای یک دستورالعمل ، موضوع تازه ای نباشد که ممکن است لازم باشد هر ساله این روزهای کرونا ویروس و کمتر توریستی را یادآوری کنید ، این روزها بیشتر شامل راهنماهای سفر و روزنامه نگاران مرتبط با تولید محتوای توریستی است. . .

مسدود کردن دسترسی رایگان راهنماهای سفر و روزنامه نگاران با کارت شناسایی به اماکن تاریخی موضوع جدیدی نیست که باید دنبال کنید ، اما با این وجود شکایات زیادی از درخشش کرونا و کمبود گردشگر در اماکن تاریخی ایجاد می کند.

بناهایی مانند بنای یادبود استان فارس ، کاخ گلستان در تهران و برخی اماکن تاریخی در استان اصفهان و حتی باغ دولت آباد یزد نمونه هایی از این موضوع هستند. لازم به ذکر است که برخورد نامناسب با راهنمای سفر و روزنامه نگاران نیز دلیل عدم اجرای این دستورالعمل رسمی و به چالش کشیدن حضور آزاد آنها است.

اعلامیه دسترسی آزاد برخی از لایه ها به بناهای تاریخی

ما این شکایت را به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد بردیم و در مورد نحوه درمان برخی از مکانهای گردشگری با دسترسی رایگان به لایه های مشخص شده در این دستورالعمل س askedال کردیم ، آیا واقعاً در بسیاری از نقاط ثابت است تصمیم گرفت که چنین دستورالعملی را اعلام نکند. آیا در کشور ما چنین رهنمودی وجود دارد که در کشورهای گردشگر پیشرفته و مرفه رایج باشد؟

“سید مصطفی فاطمی” مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به این دستورالعمل که باید از آثار تاریخی پیروی کرد ، می گوید؛ “دسترسی رایگان روزنامه نگاران و راهنمای سفر به اماکن تاریخی”

وی با بیان اینکه افرادی که دارای کارت مطبوعات و راهنمای گردشگری هستند مجاز به بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری به صورت رایگان هستند ، گفت: طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی ، این افراد در بازدید از بناهایی که تحت نظارت میراث فرهنگی هستند مانند موزه ها آزاد هستند.

این مقام مسئول تأکید می کند: البته این مسئله برای ساختمانهای خصوصی متفاوت است و قوانین فوق شامل آنها نمی شود. بوده است.

البته نمی توان از نقش نگاه استانی گردشگری در گردشگری در اجرای چنین رهنمودهایی غافل شد ، زیرا به نظر می رسد که گاهی می توانیم توجه ویژه ای به صنعت جهانگردی و نقش تأثیرگذار گروه های مختلف از جمله راهنمای سفر و رسانه ها داشته باشیم. فرهنگ در اجرای این دستورالعمل ها. بگذارید چنین مشکلات پیش پا افتاده ای را در استانها کمتر مشاهده و انتظار داشته باشیم.

عدم پیروی از دستورالعمل های پیام به معنای نقض است

“ولی تیموری” معاون گردشگری زیر نظر وزارت میراث فرهنگی به یومیر گفت: “در قوانینی که برای راهنمایان گردشگری وجود دارد و البته این آیین نامه با یک مقاله قانونی خاص نیز در وب سایت این وزارتخانه موجود است ، راهنمایان گردشگری از سایت هایی که دارای مجوز هستند بازدید می کنند. توسط وزارت میراث فرهنگی. ” تبلیغ رایگان

وی تأکید می کند: “اگر مکانی با این قانون مطابقت نداشته باشد ، آن را نقض کرده است و اگر گزارش این موارد ابلاغ شود ، ادارات کل موظف به بررسی آن هستند.”

معاون وزیر گردشگری که می گوید بر این اساس راهنمایان گردشگری از پرداخت هزینه دسترسی به ساختمان های گردشگری معاف هستند ، می گوید: علاوه بر راهنمایان گردشگری ، گروه های دیگر مانند روزنامه نگاران ، دانشجویان و دانش آموزان برای ورود به بناهای تاریخی و اماکن گردشگری تخفیف های زیادی دارند اما از آنجا که تعداد و تعداد زیادی توصیه برای لایه های مختلف توصیه شده است ، نمی توان آن را به صورت یک علامت در هر بنای تاریخی نصب کرد.

تیموری با بیان اینکه آنچه مشخص است وضوح و وجود این آیین نامه ها و اساسنامه های دولتی است ، ممنوعیت بنای یادبود در این زمینه را قابل پیگیری خواند و اظهار داشت: شکایات در این زمینه از طریق دفاتر استانی پیگیری و رسیدگی می شود.

به نظر می رسد مذاکرات برای حل چنین مشکلاتی بسیار تکراری باشد و با توجه به گزارش های فراوان درباره این بی نظمی ها و کاستی ها در صنعت جهانگردی ، نظارت جدی تری برای حل این مشکل برای رشد صنعت گردشگری لازم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا