اجتماعی

خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد

امیرحسین عنایتی که این روزها سریال «طعم طمع» – کاری از صدا و سیمای مرکز استان اصفهان را کارگردانی می کند – از پخش سریالش تا یک ماه آینده از یکی از شبکه های سراسری خبر داد.

تهیه کننده و کارگردان سریال جدید «طعم طمع» در گفت وگو با یومیر اعلام کرد: این سریال در ژانر معمایی اما با موضوعی کمدی تولید شده است. «طعم طمع» آخرین روزهای تدوین خود را سپری می کند و همزمان روی موسیقی نیز کار می شود. این یک کار معمولی نیست و رایگان است و فکر می کنم تا یک ماه آینده پخش شود.

وی در تشریح داستان اصلی مجموعه تلویزیونی «طعم طمع» گفت: این سریال داستان خشکسالی زاینده رود اصفهان و درگیر شدن یک خانواده کشاورز با پیامدهای این معضل را به تصویر می کشد. محمد فیلی، پوراندخت مهیمن، آشا محرابی، شهاب عباسی، افشین سنگ چاپ، فاطمه شکری، پویا امینی، احمدرضا حقیقی، زهرا قاسمی و … از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد

سریال های پایتختی و استانی را با هم ببینیم

عنایتی در پاسخ به اینکه در گذشته پروژه های شبکه استانی از کیفیت پایین تری برخوردار بودند، چقدر لازم است که روند ارتقای کیفی پروژه های استانی مستمر باشد و قطع نشود؟ وی تاکید کرد: تا به حال سریالی برای شهرستان تولید نکرده ام. لوکیشن های من در شهرستان ها بود اما شغل استانی نداشتم و سریال طعم طمع اولین کار من است که مورد تایید استان و مرکز اصفهان قرار گرفت و برای پخش از شبکه های سراسری تولید شد. به نظر من پتانسیل شهرها کمتر از پایتخت نیست و بیشتر جنبه نگاه دارد. وقتی نگاه شهری به کار استانی داشته باشیم البته توقعمان پایین می آید و از طرفی کیفیت هم پایین می آید اما وقتی نگاه ما یک نگاه مشترک باشد قطعا توقع بالا می رود چون سخت گیری و نگاه و بودجه همان هستند. . البته آثار استانی عموما با بودجه کمتری نسبت به پروژه های تهران تولید می شود و در نتیجه این امر تاثیر کیفی خود را دارد.

خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد

فرقی نمی کند سریال کمدی باشد یا درام، مخاطب به دنبال کیفیت است

وی همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر شما چقدر سریال های طنز در تلویزیون فعلی تماشا می شود؟ وی گفت: به هر حال تلویزیون کم و بیش مخاطب خاص خود را دارد و نمی توان گفت که طنز یا ملورام کدام پرمخاطب تر است، اما عموما تا حدودی مخاطب خاص خود را دارد. مخاطبان رسانه دیگر مانند قدیمی‌هایی نیستند که مثلاً کمدی، خانوادگی و غیره را دنبال می‌کنند، بلکه همه ژانرها و موضوعات را دوست دارند اما به شرط کیفیت. نمی خواهم نام ببرم اما اخیرا سریال های طنز زیادی روی آنتن داشتیم که مخاطب را جذب نکردند اما از طرفی سریال های ملودرامی هم داشتیم که انتظار نمی رفت اما مخاطب را جذب کرد. بنابراین بحث کیفیت، نتیجه پروژه و بودجه است که مهم است و تکلیف را روشن می کند.

برای ساخت فیلم جدید با همکاری ترکیه

در نهایت کارگردان و تهیه کننده سریال «طعم طمع» درباره کارهای جدید خود برای تلویزیون اعلام کرد: در حال حاضر کار جدیدی ندارم و در مرحله آماده سازی «طعم طمع» برای پخش هستیم. اما پس از آن فیلمی در ژانر کودک و نوجوان آماده می کنیم که برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال آماده می شود و محصول مشترک ایران و ترکیه است.

به گزارش یومیر، سریال «طعم طمع» به نویسندگی علی اکبر محلوجیان یکی از تولیدات جدید صدا و سیمای مرکز اصفهان است که تصویربرداری آن به پایان رسیده و در مرحله پس از تولید قرار دارد.

خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا