فرهنگ و هنر

خشم مقامات کره شمالی از کرونا و لنزهای درمان‌گر

روزنامه های امروز به کرونا در کره شمالی، انتخاب نخست وزیر فرانسه، پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو و اختراع لنزهای هوشمند در چین می پردازند.

به گزارش یومیر، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه های جهان در روز یکشنبه (اول خرداد) است که به نقل از آلبرت کوچویی، منتقد پیشکسوت رادیو:

انفجار کرونا در کره شمالی

مقامات کره شمالی از کرونا و لنزهای شفابخش عصبانی هستند

روزنامه‌های اسپانیایی از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در کره شمالی خبر می‌دهند. ال موندو نوشت: “اپیدمی کرونا کیم جونگ اون را خشمگین کرده است. با افزایش انفجاری در بیماری عروق کرونا قلب در این کشور، کره شمالی ممکن است با یک فاجعه انسانی روبرو شود. گفته می شود تعداد مبتلایان در کره شمالی به 2.2 میلیون نفر رسیده است. البته فقط شصت و پنج نفر کشته شدند.

ژان کاستکس

مقامات کره شمالی از کرونا و لنزهای شفابخش عصبانی هستند

روزنامه های فرانسوی در حال برگزاری انتخابات نخست وزیری فرانسه توسط رئیس جمهور آن کشور هستند. لوموند نوشت: لیدی الیزابت بورن دومین نخست وزیر زن در تاریخ فرانسه است. مکرون در انتخاب وزرا نشان داد که این بار نه به چپ فکر می کند و نه راست. اتومبیل و سایر امکانات.از این انتخابات فقط نخست وزیر سود می برد، وزرا چند ماه پس از ترک وزارت حقوق خود را دریافت می کنند و سپس کاهش می یابند. ژان کاستکس تنها چند ماه نخست وزیر بود.

پایان بی طرفی

مقامات کره شمالی از کرونا و لنزهای شفابخش عصبانی هستند

روزنامه های انگلیسی به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو نگاه می کنند. گاردین همچنین نوشت: همسایه خطرناک. اکنون پس از چندین دهه بی طرفی، فنلاند و سوئد به یک طرف روی آورده اند. این سفر برای اوکراین که هشتاد و ششمین روز جنگ را سپری کرد، اهمیت ویژه ای دارد. فنلاند و سوئد می گویند که برای حفظ امنیت در منطقه دریای بالتیک به ناتو پیوسته اند. فنلاند که 1300 کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد، از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بی طرفی خود را حفظ کرده است. سوئد بیش از دو قرن است که از اتحاد نظامی فاصله گرفته است.

در حاشیه خبر امروز:

لنزهای درمانی

مقامات کره شمالی از کرونا و لنزهای شفابخش عصبانی هستند

روزنامه ایتالیایی Le Repubblica در مورد “لنزهای هوشمند” می نویسد. یک تیم پزشکی چینی لنزهای هوشمند چشمی ساخته و به بازار پزشکی معرفی کرده است. لنزهای هوشمندی که فشار چشم را اندازه گیری می کنند و داروی مناسبی را برای چشم در بیماری گلوکوم ارائه می کنند. بیش از 76 میلیون نفر در سراسر جهان از گلوکوم رنج می برند که این تعداد رو به افزایش است. سازمان بهداشت جهانی می گوید. برای جلوگیری از این امر، بیمار با لیزر تحت درمان قرار می گیرد. دپارتمان پزشکی دانشگاه Sun Pat Xin در گوانگژو از توسعه لنزهای هوشمند برای درمان و درمان گلوکوم خبر داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا