عمومی

افسانه درمان کرونا با هویج!

افزایش عجیب قیمت هویج و سیب از کجا ناشی می شود؟

به گزارش یومیر ، این روزنامه جام جم او نوشت: ا “ر” اگر به خاطر داشته باشید – که مطمئناً همینطور است – قیمت زنجبیل ، سیر و دارچین در اوایل فوران کرونا افزایش یافت. زیرا دهان به دهان این است که این گیاهان اکسیر حیاتی برای بیماران مبتلا به بیماری کرون هستند. مدت کوتاهی بعد ، داستان برای هر کیلو پرتقال ، هر بسته ویتامین C و … تکرار شد. حالا نوبت هویج و سیب است. قیمت هر کیلو هویج از قیمت دلار و موز پیشی گرفته است و در حال حاضر قیمت سیب نیز به شدت در حال جهش است ، اما واقعا هویج و سیب در درمان یا پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب آنقدر مثر است که قیمت هر کیلو هویج 30 هزار تومان است. رسیدن؟!

حدود 10 روز پیش ، ویدئویی در فضای مجازی دست به دست شد که نشان می داد هموطنان فقط می توانند با ارائه کارت ملی هویج بخرند در حالی که مردم منتظر ارائه کارت ملی و دریافت هویج در یک خط درهم و در حال تلاش برای خرید هویج بودند بودند. در فیلم دیگری شاهد پرتاب کیسه های چند کیلویی هویج به دلیل قیمت بالا و کمبود مشتری بودیم. این تناقض عجیبی است ، اما به همین جا ختم نمی شود.

دلایل متعددی برای این امر وجود دارد

برخی معتقدند دلیل این قیمت بالا اختلاف بین عرضه و تقاضای هویج در بازار کاشان است. برخی دیگر تعطیلات یک هفته ای را به دلیل همه گیری کرونا (تعطیلات یک هفته ای مربوط به تاسوعا و عاشورا) به دلیل قیمت بالای هویج و ورود بی موقع آنها به بازار مصرف می دانند. آب سیب برای درمان یا پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب شناخته شده است. البته می گویند تا 15 سپتامبر استقامت کنید تا قیمت این میوه پوشیده از پرتقال را کاهش دهید.

هویج 30 هزار تومان!

به طور معمول قیمت هر کیلو هویج باید تا 9000 تومان باشد اما قیمت خوشمزه ترین پرتقال به 30 هزار تومان افزایش یافت. این در حالی است که قیمت موز در همین بازه زمانی بین 25 تا 28 هزار تومان در نوسان بود. تلاش برای کاهش قیمت هویج باعث شد قیمت این محصول 5 هزار تومان کاهش یابد و به 25 هزار تومان برسد. اگرچه در بازار روزانه تبلیغ می شود که قیمت هر کیلو هویج 13000 تومان است ، اما اکثر مردم پس از بازدید از بازار روزانه با جای خالی هویج روبرو می شوند یا آن را با قیمتی متفاوت از این خریداری می کنند.

غذای ساده خطرناک است

این روزها میوه ها ارزان نیستند. به همین دلیل ، امکان خرید چند قطعه میوه برای همه خانواده ها وجود ندارد. بنابراین ، بسیاری از میوه ها و در برخی موارد گروه های میوه از سبد غذایی خانواده حذف شده اند. بنابراین ، هنگامی که بدن نیاز به دریافت مواد معدنی و ویتامین ها از منابع طبیعی مانند. میوه ، خلاء موجود در این گروه غذایی باعث نقص سیستم ایمنی بدن می شود. از سوی دیگر ، شنیدن اخبار غیرعلمی در مورد هویج باعث می شود افراد فقط یک غذا بخرند – که میوه نیست – و در این مرحله تعادل مصرف و توصیه “رعایت تنوع غذایی” برای تقویت سیستم ایمنی نادیده گرفته می شود. در واقع ، از نظر علمی هیچ غذایی نمی تواند “به تنهایی” به تقویت عملکرد سیستم ایمنی یا درمان بیماری ها – به ویژه بیماری هایی مانند بیماری عروق بیماری کرونا قلب – کمک کند.

اما در این میان ، هر چقدر هم سیب تلاش کرد ، موفق نشد! اگرچه قیمت سیب برای مدت کوتاهی در نوسان بود ، اما در مدت کوتاهی کاهش یافت و هویج در راس سبزیجات گران قیمت تابستانی باقی ماند.

چرا پرچم هویج بالا رفت؟

شکی نیست که هویج خوراکی مفید است ، اما چرا پرچم هویج بالا رفت و دلیل این هیجان و نوسانات قیمت چه بود؟

ویتامین A: برای برخی به نظر می رسد که ناگهان مشخص شد که هویج سرشار از ویتامین A و پیش ساز آن ، بتا کاروتن است. آره. این درست است ، اما این ویتامین – که مشخصاً در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مثر است – فقط در هویج یافت نمی شود. اسفناج ، سیب زمینی ، کلم بروکلی ، انواع فلفل ها ، به ویژه فلفل قرمز ، کدو ، بستنی ، مرغ ، ماهی و محصولات لبنی (اگر تب دارید شیر نخورید) همه سرشار از ویتامین A هستند.

فیبر: این ماده موجود در هویج می تواند مشکلات گوارشی را حل کند ، اما این ویژگی فقط به هویج محدود نمی شود. از سوی دیگر ، افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب ممکن است به دلیل اسهال ، استفراغ و بی اشتهایی آب میوه کمتری مصرف کنند. سایر غذاهای سرشار از فیبر شامل میوه ها و سبزیجات است.

کربوهیدرات ها: افت قند خون ، ضعف عمومی ، بی حالی و ناتوانی از جمله عوارض بیماری کرون است. بنابراین ، با مصرف مقدار مناسب غذاهای حاوی کربوهیدرات طبیعی ، انرژی از دست رفته باید به افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب بازگردانده شود ، اما فقط هویج نیست که حاوی کربوهیدرات طبیعی است. همه میوه ها ، غلات و سوپ های سبک و خورش ها نیز حاوی کربوهیدرات هستند.

آنتی اکسیدان ها: هویج حاوی ویتامین A. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، اما نه تنها هویج سرشار از آنتی اکسیدان است. همه میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. علاوه بر این ، دریافت انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می تواند سیستم ایمنی بدن را فعال نگه دارد. »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا