اجتماعی

میوه هایی که پوست مردم قم را کنده اند

یومیر / قم طی روزهای اخیر قیمت میوه در قم به شدت افزایش یافته است.

امروز اوضاع بازار میوه قم به گونه ای است که اگر از سال گذشته وارد بازار نشده باشید ، بدون شک صحنه های جالب سریال اصحاب کهف را به یاد می آورید.

سال گذشته قیمت نارنگی ، خیار و پرتقال تقریباً یک سوم قیمت فعلی بود ، اما امروز این قیمت ها به حدی است که بسیاری از پدران از فرزندان خود شرم دارند.

اکبر اسدی از مردم قم در گفتگو با ما گفت: قیمت میوه های قم واقعاً به شکلی است که ما اصلاً اعتقادی به آن نداریم. قیمت نوول در بازار 20 هزار تومان است. آیا می توان باور کرد که برای خرید میوه جدید باید 20 هزار تومان هزینه کنیم؟

وی افزود: پارسال با همان 20 هزار تومان حداقل سه کیلو میوه در شرایط گران خریداری شد. میوه های زمستانی ارزان تر بودند زیرا سطح میوه های موجود در بازار به ما امکان تولید میوه های غنی از ویتامین ، حداقل در فضل زمستان را می داد ، اما تصور آن امسال سخت است.

خدیجه امانی همچنین در گفتگو با ما گفت: قیمت میوه به ویژه میوه های گران قیمت مانند پرتقال ، نارنگی و خیار آنقدر گران شده است که دیگر نمی توان آنها را خرید.

وی گفت: “دیشب برای خرید رفتم ، اما ناامیدانه به خانه آمدم.” قیمت هر کیلو نان شیرین 50 هزار تومان بود ، بنابراین خرید را متوقف کردم و از بچه هایم خواستم میوه بخرم. به میوه فروشی کنار شیرینی پزی رفتم و در آنجا از برچسب قیمت گیج شدم. آیا واقعاً می توان باور داشت که دو کیلو پرتقال 50 هزار تومان است؟

وی گفت: امسال آنها گفتند كه میوه به عراق صادر نمی شود و خدا را شكر از نوع محصول به نظر می رسد كه مملو از آب و محصول خوب بوده اند. چرا این همه میوه باید اینقدر گران باشد؟ یک کیلو موز حدود 30 هزار تومان است. این بدان معناست که خرید چند کیلو میوه با حقوق روزانه فقط امکان پذیر است.

در روزهای اخیر ، گرانی میوه در قم فشار زیادی را به فقیر وارد کرده است. در روزهایی که کشور از جهات مختلف تحت فشار قرار دارد ، باید سعی کنیم با توجه به رانت ، صادرات بی دلیل و بی رحمانه ، احتکار و غیره ، با مدیریت خوب به مردم در این شرایط خاص تحریم زندگی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا