اجتماعی

شرط و شروط درمان بیماری‌های زنان در کرونا؛ از علائم غیرطبیعی، ساده گذر نکنید

رئیس بخش زنان در بیمارستان امام حسین (ع) ، که می گوید مراقبت های پزشکی مطابق با اصول بهداشتی در همه مراکز بهداشتی ارائه می شود ، در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی و بیماری های زنان که نیاز به درمان حاد دارند ، زنان باید به پزشک مراجعه کنند حتی در روزهای کرونا خواندن لازم است

به گزارش یومیر دکتر. مریم السادات حسینی ، متخصص زنان و زایمان ، بیماری های زنان را به دو قسمت مربوط به ماما و متخصص زنان و زایمان تقسیم کرد و گفت: در مورد زنان باردار تحت تاج گذاری COVID-19 ، دستورالعمل های زیادی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه های پزشکی صادر شده است. این در دسترس است ، اما بسیار مهم است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید ، به محض تشخیص بارداری به پزشک مراجعه کنید و معاینات لازم توسط پزشک انجام شود.

وی با بیان اینکه هنگام انجام غربالگری در سه ماهه اول باید در هفته های 11 تا 13 بارداری به پزشک مراجعه کنید ، گفت: “ترس از بیماری ویروس کرونا قلب نباید مانعی باشد زیرا بدون انجام معاینات بعدی می تواند در سن حاملگی اتفاق بیفتد.” مشکلات پیچیده ای را با خود همراه کنید.

این عضو هیئت علمی به لزوم مراجعه زنان باردار به مراکز بهداشتی بین هفته های 16 تا 17 برای غربالگری دیگر اشاره کرد و گفت: اگر غربالگری انجام شده و علائم پاتولوژیک یا علائم خاصی مانند خونریزی و درد وجود نداشته باشد ، خانم هایی که می توانند با مدت طولانی تری به آنها مراجعه کنند فواصل در سه ماهه دوم.

دکتر. حسینی اظهار داشت: در سه ماهه سوم ممکن است علائمی مانند فشار خون ، مسمومیت بارداری ، خونریزی غیرطبیعی و زایمان زودرس را تجربه کنند. ماه سوم را طبق روال انجام دهید.

وی همچنین بررسی وضعیت زنان پس از زایمان را مهم دانست و افزود: پس از زایمان ، بر اساس نوع زایمان و بارداری پرخطر یا کم خطر ، در زمان ترخیص توصیه هایی ارائه می شود و تاریخ مراجعه بعدی تعیین می شود که باید مطابق با همان تاریخ ویزیت انجام شود. در مورد وضعیت نوزادان تازه متولد شده و با متخصصان این زمینه مشورت کنید.

تراز کردن بیماران در طی اپیدمی ویروس کرونا

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: قسمت دیگر بیماری های زنان و زایمان زنان یا بیماری های مربوط به سن باروری یا یائسگی است ، اگر شخصی مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشد و سالانه مراقبت و مراقبت انجام داده باشد و در این دوره هیچ نکته غیرطبیعی نداشته باشد. هیچ مراجعه قبلی ، به دلیل همه گیری ، توصیه می شود ویزیت های معمول را به تعویق بیندازید.

وی در مورد سطح دهی بیماری های زنان در اپیدمی کرونا گفت: طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت ، بیماران به سطح یک ، دو و سه تقسیم می شوند. سطح یک زنانی هستند که اضطراری جدی دارند و باید ظرف 24 ساعت تحت درمان قرار بگیرند. این موارد شامل پارگی کیست تخمدان ، حاملگی خارج رحمی ، سقط جنین و خونریزی و مشکلات داخل شکمی است.

دکتر. حسینی افزود: دو مورد اضطراری وجود دارد و باید تحقیقات لازم طی 72 ساعت انجام شود. سطح 3 همچنین شامل بیمارانی است که به جراحی اختیاری مانند سرطان احتیاج دارند ، درمان آنها ممکن است به مدت یک تا دو هفته به تأخیر بیفتد.

در صورت مشاهده علائم غیرعادی دست ها را لمس نکنید

این متخصص زنان و زایمان همچنین به بیمارانی که تشخیص داده شده و یا مشکوک به سرطان هستند توصیه کرد که به پزشک مراجعه کنند و اطمینان حاصل کنند که همه مراکز قادر به ارائه خدمات به این بیماران مطابق با اصول ایمنی بهداشت هستند ، زیرا با گذشت زمان بیماری ایجاد می شود و درمان پیچیده تر می شود.

دکتر. حسینی اظهار داشت: اگر فردی در دوران یائسگی خونریزی غیرطبیعی داشته باشد و مشکوک به سرطان باشد ، باید مراحل اولیه را طی کند زیرا درمان با یک عمل به پایان می رسد ، اما در صورت تاخیر ، علاوه بر عمل ، شیمی نیز لازم است. درمان و پرتودرمانی و علاوه بر هزینه های بالاتر ، درصد بهبودی و زنده ماندن نیز کاهش می یابد.

وی با تأکید بر لزوم مراجعه به موقع زنانی که علائم غیرطبیعی را تجربه می کنند ، گفت: در اولین ویزیت ، میزان خطر توضیح داده می شود تا در صورت لزوم اقدامات بعدی تجویز شود. البته در بیمارستان امام حسین (ع) سعی می کنیم از طریق تلفن یا به صورت مجازی در مراحل اولیه پاسخ دهیم ، اما گاهی اوقات معاینه ، سونوگرافی و آزمایش لازم است که باید به صورت حضوری انجام شود.

دکتر. حسینی اظهار داشت: یک نکته بسیار مهم در مورد بیمارانی که مقادیر زیادی با خونریزی غیرطبیعی دست و پنجه نرم می کنند و در نتیجه کم خونی است که در صورت مراجعه به مراحل پیشرفته بیماری ، ممکن است به انتقال خون نیاز داشته باشند. و همان انتقال خون می تواند مشکل ساز باشد.

شرایط و ضوابط برای پیگیری درمان بیماری های زنان

رئیس گروه زنان در بیمارستان امام حسین (ع) با بیان اینکه علی رغم لکه غیر طبیعی کارتن و ضایعات پیش سرطانی ، مردم از ترس عروق ویروس کرونا به مراکز مراجعه نمی کنند ، گفت: ممکن است درمان برخی از این ضایعات در 3 به تأخیر بیفتد. تا 6 ماه پرتاب کنید بدون اینکه فرد را تهدید کنید ، اما اگر مشکوک به سرطان هستید ، به خصوص سرطان دهانه رحم ، بهتر است درمان را به تعویق نیندازید.

وی ادامه داد: برای همه سرطان ها در زنان ، چه دهانه رحم ، رحم یا تخمدان ، به تعویق انداختن عمل توصیه نمی شود و اگر بیمار در معرض خطر نیست و به ICU نیازی ندارد و به دلیل بیماری های زمینه ای مستعد Covid نیست ، وی ادامه داد: درمان باید در اسرع وقت انجام شود. اگر بیماران در معرض خطر جراحی هستند ، توصیه می شود درمان های جایگزین مانند دارو یا شیمی درمانی یا پرتودرمانی انجام شود.

وی بر لزوم آگاهی از علائم غیرطبیعی تأکید کرد و گفت: هر علامت غیرطبیعی که با ماه های گذشته متفاوت باشد مانند درد شکم ، نفخ ، حالت تهوع یا علائمی مانند کاهش وزن و سردرد ، هشدار دهنده است و باید به پزشک مراجعه کنید در اسرع وقت.

چه اتفاقی برای نوزادان مادران کرونا می افتد؟

وی در مورد یکی از نگرانی های مادران باردار در بحران بیماری ویروس کرونا قلب گفت: “مهمترین توصیه برای زنان باردار این است که مانند سایر افراد بهداشت داشته باشند ، در مجامع عمومی عمل نکنند ، سفر نکنند و ماسک بزنند اما اگر آلوده شوند اگر هر کسی.” علائم باید به پزشک ارجاع و درمان شود.

وی با اشاره به اطلاعات و تحقیقات در مورد انتقال Quid-19 از طریق جفت گفت: “این هنوز به طور قطعی اثبات نشده است.”

به گفته دکتر حسینی برخی گزارش ها را نشان می دهد که آزمایش PCR نوزاد پس از تولد مثبت بوده است ، اما هنوز نمی توان در مورد زمان و نحوه دقیق عفونت اظهارنظر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، سرانجام رئیس بخش زنان در بیمارستان اما حسین گفت: مادر ویروس کرونا و بیمار حاد نمی تواند به کودک خود شیر دهد اما اگر در خانه بدون علامت باشد و از او مراقبت کند ، باید ماسک داشته باشد. و شستن دست می تواند به کودک شیر دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا